روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۱۲

 حفظ توافق هسته‌ای ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد

برنا| رییس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود تاکید کرد که نباید حفظ برجام را به فعالیت‌های منطقه‌یی ایران و برنامه موشکی این کشور ارتباط داد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود از تلاش‌های اروپا برای حفظ توافق هسته‌یی با ایران استقبال کرد. پوتین هشدار داد از بین رفتن برجام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

 نظر فراکسیون امید تغییر هیات رییسه مجلس است

ایلنا| فاطمه سعیدی، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید در آستانه انتخابات دوره‌یی هیات رییسه مجلس گفت: نظر فراکسیون امید تغییر در ترکیب هیات رییسه مجلس است. او افزود: تاکید این است که خانم‌ها و اقلیت‌های مذهبی در این لیست حضور داشته باشند. سعیدی درخصوص احتمال ائتلاف فراکسیون امید و مستقلین گفت: در مورد ائتلاف هنوز تصمیمی گرفته نشده اما بازخوردها از مردم گرفته شده و طبق معمول سعی می‌کنیم صدای مردم را بشنویم؛ به این نتیجه رسیده‌ایم که خواست مردم تغییر در هیات رییسه مجلس است. او با بیان اینکه 100درصد یک خانم در فهرست کاندیداهای فراکسیون امید قرار دارد، گفت: همانطور که کاندیدای مرد از هر 3 فراکسیون سیاسی مجلس خواهد آمد، فکر می‌کنم هر 3 فراکسیون بنا دارند یک خانم را در فهرست پیشنهادی‌شان داشته باشند.

 ایران تا دهم خرداد منتظر بسته اقتصادی اروپاست

ایرنا| خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام ارشد ایرانی روز جمعه گفت تهران از قدرت‌های اروپایی می‌خواهد که بسته اقتصادی خود برای مقابله با خروج امریکا از برجام را تا اواخر ماه «می» ارائه دهد. این مقام ایرانی که نامی از آن برده نشده، گفت: اقدامات اروپایی‌ها باید تضمین کند که صادرات نفت متوقف نمی‌شود و ایران همچنان به سوییفت دسترسی خواهد داشت. او با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: وقت کافی نداریم. انتظار داریم در جلسه موضع واحدی در برابر خروج امریکا اتخاذ شود و غیبت امریکا در توافق جبران شود.

 ورود کمیسیون صنایع مجلس

به موضوع کندی اینترنت

خانه ملت| رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به کند شدن سرعت اینترنت در روزهای اخیر گفت: علل کند شدن سرعت اینترنت در کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود چراکه باید مشخص شود که چرا سرعت اینترنت کاهش یافته است. رمضانعلی سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر سرعت اینترنت افزایش یابد، افزود: نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد کندی سرعت اینترنت به دلیل فیلترینگ تلگرام است. او با اشاره به امرار معاش تعداد زیادی از مردم از طریق کسب وکارهای اینترنتی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل کاهش سرعت اینترنت و پایین آمدن کیفیت آن این افراد دچار مشکلاتی شده‌اند که مشکلات باید هر چه سریع‌تر رفع شده و سرعت اینترنت افزایش یابد.

 پیام تسلیت شهردار تهران به آیت‌الله

سید حسن خمینی

حضرت آیت‌الله سیدحسن خمینی؛ درگذشت مرحوم مغفور حاج سیدعلی صدر را به محضر حضرتعالی، بیت شریف حضرت امام(ره) و خانواده‌های ارجمند صدر و سلطانی‌طباطبایی تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای وابستگان صبر و سلامت مسالت می‌کنم.

 چین، سوییس و اتریش مقصد سفرهای آتی رییس‌جمهور

 پاد| رییس‌جمهوری ایران در ماه جاری به چین سفر می‌کند، سوییس و اتریش مقصد آتی سفرهای رییس‌جمهوری‌ خواهد بود.

روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری(خرداد) به چین سفر می‌کند، زمان دقیق سفر رییس‌جمهور به چین مشخص نشده اما با این حال وی به‌ منظور شرکت در اجلاس شانگهای به این کشور سفر خواهد کرد. اجلاس شانگهای به‌ مدت دو روز، روزهای 31خرداد و اول تیر برگزار خواهد شد. روحانی در این سفر با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. براساس اعلام محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری سوییس و اتریش نیز مقصد سفرهای اروپایی رییس‌جمهور خواهد بود.

 مواضع امارات در قبال کشورمان صحیح نیست

باشگاه خبرنگاران| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: مواضع امارات در قبال کشورمان صحیح نیست و دستگاه دیپلماسی ایران در این زمینه خوب عمل کرده است. محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه امارات بسیاری از روابط خود با کشورمان ازجمله در مسائل اقتصادی را محدود کرده است، گفت: بنده معتقدم باید اجازه بدهیم آنچه در دستگاه دیپلماسی کشور می‌گذرد، روال خود را طی کند و نباید نسبت به مسائل احساسی تصمیم بگیریم. رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: امروز دستگاه دیپلماسی کشور یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که خوب و پخته عمل می‌کند و باید بگذاریم کار خود را گام به گام انجام دهد.

 انتخاب مدیرکل جدید دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور

پورتال وزارت کشور| با حکم وزیر کشور؛ حسین قاسمی به سمت مدیرکل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور منصوب شد. با حکم وزیر کشور، حسین قاسمی به سمت مدیرکل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور منصوب شد. در بخشی از حکم رحمانی‌فضلی، وزیر کشور خطاب به حسین قاسمی آمده:«برنامه‌ریزی برای تامین و حفظ نظم عمومی و ارتقای آن، بررسی و آسیب‌شناسی مسائل انتظامی، بررسی و اظهارنظر کارشناسی درخصوص طرح‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی در بخش انتظامی و تهیه و تدوین بودجه، توسعه و آموزش نظم، تهیه شاخص‌ها و معیارهای اندازه‌گیری نظم و پویاسازی واحدهای ذی‌ربط ازجمله اموری است که انتظار دارد با استعانت از درگاه ایزد سبحان و در راستای برنامه‌ها و اهداف دولت تدبیر و امید از طریق برنامه‌ریزی مناسب و شایسته نسبت به پیگیری و تحقق آن تلاش و اهتمام نمایید.»

 

ارسال نظر