تضمین عینی ندهید روش دیگری اعمال می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۰۸
تضمین عینی ندهید روش دیگری
اعمال می‌کنیم

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور هشدار داد: اگر اروپایی‌ها در چند هفته نتوانند تضمین‌های لازم و عینی را به ما بدهند که منافع ما در برجام تامین می‌شود قطعا روش‌های دیگری را اعمال می‌کنیم و مشخص می‌شود که حاضر نیستیم در هر شرایطی در برجام بمانیم.

به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد احتمالی اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات تاکید کرد: پس از اعلام خروج امریکا از برجام مهلتی که آقای رییس‌جمهور برای مذاکرات تعیین کرد چند هفته بود، روشن است که چند هفته، چند ماه نیست و اگر کسی فکر کند که مثلا می‌تواند از طریق فرسایشی کردن مذاکرات، موضوع را لوث کند، اشتباه کرده است.

تخت‌روانچی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در مذاکره با طرف‌های اروپایی در پی چه تضمین‌هایی هستیم، تاکید کرد: در قبال پایبندی کامل ایران به تعهدات برجام، تحریم‌ها باید لغو شود و کشورمان بتواند به فعالیت‌های اقتصادی که قبلا در چارچوب محدودیت‌های تحریمی امریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت با آن مواجه بود، کارهایش را انجام دهد.

او گفت: برای نمونه در فروش نفت قبل از برجام با محدودیت‌ها و تحریم‌هایی مواجه بودیم که پس از برجام این تحریم‌ها رفع شد. اگر تحریم‌های امریکا برگردد و ما نتوانیم صدور نفتمان را مانند الان ادامه دهیم این نقض آشکار برجام و نوعی محدودیت است که نمی‌توانیم قبول کنیم.

 

ارسال نظر