برخورد قضایی با افزایش نامتعارف قیمت‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۵۵
برخورد قضایی با افزایش نامتعارف قیمت‌ها

رییس قوه قضاییه، با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی با افزایش نامتعارف قیمت کالاها، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده‌یی سودجو از برخی مشکلات اقتصادی موجود سوءاستفاده کنند و این فضا را بستری برای سودجویی خود قرار دهند. به گزارش «تعادل» به نقل از میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، با تبریک مجدد حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم که به همه ما توفیق طاعت و بندگی بدهد و سعادت عباداتی که موجب قرب الی الحق و افزایش معرفت و محبت خود در دل‌ها می‌شود را نصیب مومنان کند. امیدواریم طاعات همه روزه‌داران مقبول درگاه احدیت باشد و بتوانیم بهترین توشه را از برکات این ماه برگیریم.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جریان انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس و به شهادت رساندن بیش از

۶۰ فلسطینی و مجروح کردن ۲۷۰۰ نفر، مسبب و مسوول اصلی این اقدامات را امریکا دانست که با نشان دادن چراغ سبز به صهیونیست‌ها این فجایع را رقم زده‌اند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: مردم مظلوم فلسطین که در طول ۷۰ سال گذشته دایما در مبارزه و آوارگی بوده‌اند به خوبی می‌دانند که همچنان باید به مقاومت خود ادامه دهند و امریکا نیز بداند که دیگر نمی‌تواند بر جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین توسط این رژیم غاصب، سرپوش بگذارد. رییس قوه قضاییه تاکید کرد: مسلمانان در سراسر دنیا، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی را قبله نخست خود می‌دانند و امروز مساله فلسطین تنها مساله یک ملت مظلوم و محصور نیست بلکه مساله جهان اسلام و نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

 مردم همچنان در صحنه هستند

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم ما همچنان در صحنه حضور دارند و از کشور خود دفاع می‌کنند، ایران را سرزمین شهادت، معنویت و ایمان توصیف کرد و گفت: دولت امریکا در تخیلات و تصورات خود سردرگم است. رییس‌جمهوری این کشور مشاوری را انتخاب کرده که مزدور بدترین و بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی دنیاست. تصمیمات امروز دولت امریکا نیز نشان می‌دهد که تحت تاثیر تخیلات گروه‌های ضدانقلاب و از جمله گروهک تروریستی منافقین دست به برخی اقدامات می‌زند، اما نمی‌داند که ملت ما در طول ۴۰ سال اخیر همواره درحال مبارزه با این توطئه‌ها بوده‌اند و با این دشمنی‌ها ناآشنا نیستند. رییس قوه قضاییه تاکید کرد: نسخه شفابخش امروز در شرایط خروج امریکا از برجام و سایر اقدامات دشمن، حفظ صلابت و استقامت ناشی از ایمان است و مردم ما هرگز دست از دفاع از اقتدار و مصالح خود برنخواهند داشت. دشمن نیز بهتر است بداند دقیقا از نقطه‌یی ضربه خواهد خورد که از آن نقطه به دنبال باج‌گیری از ملت ایران باشد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مزاحم مطامع و زیاده‌خواهی‌های دشمن است، تصریح کرد: مردم و مسوولان ما این اقتدار را حفظ خواهند کرد و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نظیر مذاکره بر سر برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی که هیچ ارتباطی به امریکا ندارد و بخشی از توانمندی دفاعی ایران است، ایستادگی می‌کنند.

 در مقابل سوءاستفاده‌کنندگان می‌ایستیم

رییس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها در جهت حفظ حقوق عامه، یکی از مظاهر آن را رسیدگی به وضع بازار برشمرد و اظهار کرد: قطعا دولت محترم برای اداره اقتصاد کشور باید طرح‌هایی داشته باشد، اما برنامه‌های دولت، مانع از انجام وظایف دستگاه قضایی نیست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق‌ آید و دولت نیز در این زمینه تلاش می‌کند، اما سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه قطعا در مقابل عده‌یی سودجو که قصد سوءاستفاده از برخی شرایط را دارند، از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و در شرایطی که کشور با رکود و پاره‌یی چالش‌های اقتصادی دیگر مواجه است مجال سوءاستفاده عده‌یی سودجو را نخواهند داد. رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت محترم با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته است ارز لازم را برای مصارف معین و مورد نیاز مردم تامین کند. البته شاید خلأ‌های کوچکی نیز در این زمینه وجود داشته باشد که برطرف می‌شود و بر این اساس دلیلی ندارد که قیمت کالا‌ها به ویژه تولیدات داخلی افزایش یابد.

 سازمان تعزیرات، رسیدگی‌ها را توسعه دهد

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه بی‌تردید برخورد قضایی تنها راهکار حل مشکلات نیست و باید مسائل را به صورت ریشه‌یی برطرف کرد، گفت: با وجود این دیدگاه، اما دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید وظایف خود را برای پاسداشت حقوق مصرف‌کنندگان انجام دهند. سازمان تعزیرات باید رسیدگی‌ها را توسعه دهد و با دلالان و سودجویانی که موجب افزایش نامتعارف و کاذب قیمت‌ها می‌شوند برخورد کند. دادگستری‌ها و دادسرا‌ها نیز افرادی را که از سوی سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند مورد پیگرد قانونی قرار دهند و اجازه ندهند که وجود برخی مشکلات اقتصادی، بستری برای سودجویی عده‌یی شود.

 

ارسال نظر