روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۷۷

 رفتار ایران در قبال برجام کاملا منطقی است- ایلنا| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رفتاری که ایران در پیش گرفته منطقی است، گفت: علی‌القاعده با توجه به اینکه کشورهای اروپایی تا این لحظه از برجام خارج نشده‌اند و اعلام حمایتی هم از امریکا نکرده‌اند ایران هم باید با همین کشورها در برجام باقی بماند.

جواد امام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از خروج امریکا از برجام، جریان‌های تندرو و مخالف دولت با جوسازی و خبرسازی بحث عدم کفایت آن را مطرح می‌کنند این رفتارها برای چیست، گفت: تندروها به خاطر ناکامی که در انتخابات گذشته داشتند همواره به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند.

امام تاکید کرد: در این شرایط مطرح کردن عدم کفایت دولت در مجلس کاملا یک هماهنگ‌سازی با ترامپ است و نتیجه دیگری ندارد.

 امیدواریم اروپایی‌ها «هزینه- فایده» را درست محاسبه کنند- فارس| معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه امیدواریم اروپایی‌ها درست تصمیم بگیرند و هزینه- فایده را درست محاسبه کنند، گفت: اگر تحت تاثیر باشند قطعا آسیب متوجه خواهد شد. اسماعیل جبارزاده در پاسخ به سوالی درباره خروج امریکا از برجام و اینکه تضمینی درخصوص حضور اروپا وجود دارد یا خیر اظهار کرد: طبیعی است که اروپایی‌ها محاسبه می‌کنند و دید، دید مادی است، امیدواریم درست تصمیم بگیرند و هزینه- فایده را درست محاسبه کنند؛ اگر هزینه‌یی که می‌خواهد بدهد اعم از سیاسی، بین‌المللی و... را درست محاسبه کنند امید است، مشکلی پیش نیاید.

  اصلاحیه «پالرمو» به شورای نگهبان ارجاع شد- تسنیم| یحیی کمالی‌پور، عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر دیروز(یک‌شنبه 30 اردیبهشت) این کمیسیون گفت: بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی(پالرمو) در دستورکار نمایندگان قرار داشت. او افزود: این لایحه را شورای نگهبان به دلیل تعارض ترجمه با متن به مجلس ارجاع کرده بود که اصلاح شد و به هیات رییسه ارائه شد تا مجددا به شورای نگهبان اعاده شود.

  انتقاد بعیدی‌نژاد به رسانه‌های مخالف برجام- ایسنا| عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با گروه 1+5 گفت: رسانه‌های مخالف برجام که با آب و تاب زیادی اخبار مربوط به مشکلات شرکت‌های چند ملیتی برای ادامه کار در شرایط تحریم را تحلیل می‌کنند، فراموش کرده‌اند تا به حال اصرار می‌ورزیدند که برجام هیچ دستاوردی نداشته است چون بنگاه‌های اقتصادی به دلیل محدودیت‌ها نتوانسته‌اند به ایران بیایند. حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن با انتشار این مطلب در صفحه اینستاگرامش در ادامه نوشت: همین رسانه‌ها حالا پیشاپیش این خط سیاسی را دنبال می‌کنند که اروپایی‌ها، چین و روسیه با آنکه 4عضو دایم شورای امنیت هستند و بلوک‌های اقتصادی قدرتمندی هم را تشکیل می‌دهند حتی اگر هم اراده تداوم کار با ایران را داشته باشند، مسلوب‌الاراده و مقهور قدر قدرتی امریکا هستند و کاری از آنها برنمی‌آید.

  سهم هر فراکسیون ۳ نماینده در هیات رییسه- ایلنا| مهرداد لاهوتی، نماینده عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: طی آخرین تصمیمات فراکسیون مستقلین ولایی تصمیم بر رییس ماندن لاریجانی همچنین نایب‌رییسان است. در این تصمیم با فراکسیون امید هم تقریبا به تعامل رسیده‌ایم. او افزود: تلاش ما بر این بود که هر 3 فراکسیون مجموعا یک لیست ارائه دهند نه به طور مستقل. تا این لحظه نتیجه‌گیری فراکسیون بر این اساس است که هر فراکسیون 3 نماینده در هیات رییسه داشته باشد. یعنی تقسیم‌بندی سه-سه-سه باشد. به گفته لاهوتی در مجموع حدود ۶۰ درصد نگاه قطعی بر ریاست لاریجانی است البته امیدواریم فراکسیون اصولگرایان هم در این تصمیم ما را همراهی کنند.

 کمیسیون مشترک برجام جمعه تشکیل می‌شود- ایرنا| معاون سیاسی وزیر امور خارجه هدف از مذاکرات با اروپایی‌ها را تامین منافع ایران عنوان کرد و گفت: روز جمعه این هفته کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران جلسه خواهد داشت. سیدعباس عراقچی در حاشیه حضور در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون مشترک برجام بدون حضور امریکا و برای بررسی ابعاد ناشی از خروج امریکا از برجام و تبعات آن خواهد بود. معاون سیاسی وزیر امورخارجه با اشاره به تشکیل این کمیسیون تاکید کرد: هدف از تشکیل این جلسه این است که چگونه می‌شود، نبود امریکا را جبران کرد و کشورهای دیگر چگونه می‌توانند این نبود را جبران کنند و منتظر هستیم، ببینیم اروپایی‌ها می‌توانند به تعهدات خود درباره برجام عمل کنند یا نه.

 مراسم گرامیداشت قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان چهارشنبه برگزار می‌شود-میزان| مراسم گرامیداشت مرحوم محمدرضا علیزاده عضو فقید حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود. در اطلاعیه شورای نگهبان در اطلاعیه مربوط به برگزاری مراسم گرامیداشت قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان آمده است: با قدردانی از همه عزیزانی که با حضورشان زینت‌بخش مراسم تشییع و تدفین مرحوم حاج محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان بودند؛ به اطلاع می‌رساند مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از سوی شورای نگهبان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر