روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۹۵

 رییس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد| رییس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس دهم را برای اجرا به وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «نیرو» ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس‌جمهور «قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴» را جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «قانون موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان راجع به احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جریانی روی رودخانه ارس» را به وزارت نیرو ابلاغ کرد.

 توضیحات مرکز امور حقوقی بین‌المللی نهاد ریاست‌جمهوری درباره سرقت؛ایسنا| بعد از حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های مخالف دولت، روابط‌عمومی مرکز امور حقوقی بین‌المللی نهاد ریاست‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌یی به ارائه توضیحاتی درباره ورود سارقان به دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه پرداخت. در این اطلاعیه آمده است: در بامداد چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بخشی از ساختمان اجاری محل استقرار شعبه لاهه مورد سرقت قرار گرفته و مقداری وجوه نقد (کمی بیش از صد هزار یورو) به سرقت رفته است. مسوولان شعبه بلافاصله پس از اطلاع مراتب را به پلیس گزارش کردند و ماموران پلیس هم در محل حضور یافتند و با بررسی تخصصی و فنی محل و آثار به ‌جا مانده از سارقان، گزارش‌های لازم را تهیه و نتیجه را اعلام خواهند کرد. این اطلاعیه با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره این اتفاق خاطرنشان کرد: به موجب بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که تاکنون انجام شده، بخش بایگانی و اسناد و مدارک شعبه و نیز رایانه‌های آن مورد سرقت و دستبرد قرار نگرفته است و اخباری که در بعضی سایت‌ها در این زمینه منتشر شده، مطابق با واقع نیست.

 دستور کار این هفته مجلس چیست؟؛ خانه‌ملت| نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته جاری میزبان وزرای آموزش و پرورش و جهادکشاورزی هستند. مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور جهت رفع ایراد شورای نگهبان، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و رد طرح دهیاری‌ها را در دستور کار دارند. نمایندگان همچنین گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسوولان و مدیران ارشد را در دستور کار این هفته خود دارند.

 

ارسال نظر