روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۱۷

 حمایت قطر از مواضع ایران رسانه سعودی را عصبانی کرد- ایرنا| روزنامه سبق عربستان در واکنش به تماس تلفنی روز پنج‌شنبه «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از توسعه روابط دوحه- تهران نوشت: امیر قطر از مواضع ایران در منطقه حمایت به عمل آورد. این رسانه افزود: امیر قطر، ایران را کشور قوی منطقه خواند و خواستار گفت‌وگو با ایران برای حل اختلافات در منطقه شد. روحانی روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی با بیان اینکه راهی برای حل اختلافات جز گفت‌وگو وجود ندارد، افزود: ایران همواره آماده گفت‌وگو درباره مسائل منطقه با کشورهای منطقه خلیج فارس است اما متاسفانه در این بین برخی کشورها تصور می‌کنند که باید راه دیگری جز گفت‌وگو را انتخاب کنند.

 منطقه بحران زده ما بر سر یک دوراهی حیاتی قرار دارد- تعادل| وزیر امور خارجه توییتی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان منتشر کرد. «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در این توییت آورده است:«ماه رمضان فرصتی برای بازگشت به خویشتن و خودآزمایی است. ‌منطقه بحران‌زده ما بر سر یک دوراهی حیاتی قرار دارد؛ تداوم راه غیرسازنده دشمنی و نفرت که توسط کسانی که دنبال سلطه‌اند پیگیری می‌شود یا راه کنار گذاشتن خودخواهی و ساختن امتی قوی با اتحاد. رمضان مبارک.»

 مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام طباطبایی برگزار شد- ایلنا| مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی طباطبایی صبح دیروز از مقابل مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان شهید سعیدی(غیاثی) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) شهر قم تشییع شد. در این مراسم مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری، فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین علی جنتی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین فریدون برادر رییس‌جمهور، سیدمحمود دعایی نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات، سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح‌‌‌‌الله حسینیان نماینده سابق مجلس، محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس، سید مهدی شجاعی، محسن هاشمی، آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران و سیدمحمود علوی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

  وزارت کشور: اتفاقات کازرون جنبه تقسیماتی ندارد| وزارت کشور روز پنج‌شنبه با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس جنبه تقسیماتی نداشته بلکه ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد. در بخشی از این اطلاعیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شده، آمده است: وزارت کشور در مساله تقسیمات کشوری در عین استمرار همفکری با دلسوزان و صاحب‌نظران از اقشار گوناگون منطقه از مردم آگاه و متدین کازرون می‌خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی خود مراقب دسیسه‌های معاندان و سایت‌های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان این آب و خاک باشند و اجازه ندهند، امنیت اجتماعی منطقه مختل و فضای ناامنی حاکم شود. در این راستا با عناصری که با اهداف دیگری سعی در بر هم زدن نظم و امنیت عمومی داشته‌اند، برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد. هر چند مسیر طی شده در بحث تقسیمات کشوری مبتنی بر قانون، عقلانیت و منطق است لکن بر همین اساس یقینا مصالح و ملاحظات منطقه مبتنی بر تعامل و همفکری مورد توجه جدی خواهد بود.

  طرح دو فوریتی اقدام متقابل برای تضمین توافق هسته‌ای- ایلنا| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس گفت: ما طرحی دو فوریتی داریم که یک‌شنبه به چاپ می‌رسد و اگر طرح‌های دو فوریتی دیگر مقدم نشوند یک‌شنبه این طرح به صحن مجلس خواهد آمد.  بر همین اساس دولت ملزم به اقدام متقابل شده است بنابراین اگر کشورهای دیگر تضمین ندهند، دولت باید همه همکاری‌های خود را با کشورها قطع کند و فعالیت‌های هسته‌یی را از سر بگیرد. در آن صورت اگر کشورهای دیگر هم به تحریم‌ها علیه ایران پیوستند ما به خروج از NTP هم باید فکر کنیم.

 

 

ارسال نظر