روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۳۵

 با حکم فرماندهی کل قوا؛ رییس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع منصوب شد: با حکم فرماندهی معظم کل قوا رییس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع منصوب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، رییس شورای سیاست‌گذاری حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، روسای سازمان‌های حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری در ستاد وزارت دفاع برگزار شد. در این مراسم، حکم انتصاب سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع از سوی فرمانده معظم کل قوا توسط رییس دفتر فرماندهی کل قوا قرائت و از خدمات شایسته سردار سرتیپ پاسدار سید اصغر میرجعفری رییس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع تقدیر به‌عمل آمد.

 امیدوارم شاهد صلح و آرامش در جهان اسلام باشیم؛ پاد  معاون اول رییس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌یی به همتایان خود در کشورهای اسلامی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک گفت. اسحاق جهانگیری در بخشی از این پیام‌ها آورده است: «امیدوارم به یمن و مبارکی این ماه پرخیر و برکت و با تلاش‌های مشترک کشورهای اسلامی شاهد استقرار صلح و آرامش در سراسر جهان اسلام و گسترش روزافزون مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین باشیم.»

 صریح و روشن با هم سخن بگوییم؛ تعادل  مشاور رییس‌جمهور تاکید کرد: ویژگی مهم این دوره از گفت‌وگو آن است که برای جلوگیری از اتفاقی شبیه خروج امریکا، صریح و روشن با هم سخن بگوییم.

حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توییتر

با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و طرف‌های اروپایی پس از خروج امریکا از برجام نوشت؛ مرکل و موگرینی صریح و روشن دو وجه از نگرش جدید اروپا به برجام را مطرح نمودند؛ وجوهی که ترکیب آن دو تبدیل برجام به توافقی ابزاری برای حصول آن چیزی است که در برجام سخنی از آن نیست.  ویژگی مهم این دوره از گفت‌وگو آن است که برای جلوگیری از اتفاقی شبیه خروج امریکا، صریح و روشن با هم سخن بگوییم.

 سازمان ملی مهاجرت تاسیس می‌شود؛ ایرنا   براساس مصوبه شورای عالی اداری، سازمان ملی مهاجرت با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت کشور تاسیس می‌شود. شورای عالی اداری بنا به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی برای تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط موثر با نهادهای سازمان‌های بین‌المللی با تشکیل سازمان ملی مهاجرت موافقت کرد.  براساس این مصوبه، وظایف و اختیارات سازمان و نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف، مطابق قانون مشخص می‌شود.  وزارت کشور لایحه تشکیل این سازمان را با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در امور اتباع بیگانه، همراه با ماموریت و شرح وظایف سازمان، طی مدت سه ماه تهیه و به هیات وزیران ارائه می‌کند.

 ایران پول‌های برجامی را صرف اقتصاد کرده است؛ ایرنا  آنتونی بلینکن، قائم مقام سابق وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه ایران پول‌های آزاد شده ناشی از برجام را وارد اقتصاد کرده است به شبکه تلویزیونی فرانس24 گفت: رییس‌جمهوری ترامپ ایران را تنها به خاطر کاری که انجام نداد و آن پیگیری نکردن تسلیحات هسته‌یی بود، تحریم کرد. پولی که ایران از بابت اجرای توافق هسته‌یی دریافت کرد در واقع اینها پول‌های خود ایران بود که از بابت فروش نفت در حساب‌های بانکی در سراسر جهان به دلیل تحریم‌ها مسدود شده بودند بنابر برآوردهای کارشناسی این پول‌ها به اقتصاد ایران وارد شده و به مسائل نظامی وارد نشده است.

 قاضی‌پور از پاسخ‌های وزیر فرهنگ قانع شد؛ تسنیم  نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (چهارشنبه 26 اردیبهشت) قوه مقننه و در جریان سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توزیع سراسری روزنامه همشهری متعلق به ارگان شهرداری تهران از پاسخ‌های عباس صالحی قانع شد. وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال تاکید کرد که «براساس مجوزی که هیات نظارت به روزنامه همشهری داده، این روزنامه حق انتشار در کل کشور را دارد».

‌ اتحادیه اروپا به دنبال استفاده از یورو به جای دلار در تجارت با ایران است؛ ایسنا  یک منبع دیپلماتیک روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد یورو را در تعاملات تجاری‌اش با ایران و پرداخت پول نفت به این کشور به جای دلار امریکا جایگزین کند. پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا خروج این کشور از توافق هسته‌یی با ایران را اعلام کرد، طرف‌های اروپایی این توافق در تلاشند تا بدون حضور امریکا به اجرای تعهداتشان در توافق و تجارت با ایران با وجود تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران ادامه دهند.

 سوال مجلس از وزیر علوم درباره علت خرید و فروش پایان‌نامه؛ مهر  سوال ملی دو نماینده مجلس از وزیر علوم درخصوص علل رواج یافتن خرید و فروش مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی در صحن مجلس اعلام وصول شد. بر این اساس هیات رییسه مجلس سوال ملی محمدرضا صباغیان، نماینده بافق و مهریز و سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر از منصور غلامی، وزیر علوم درباره علل رواج خرید و فروش پایان‌نامه‌های دانشگاهی و مقالات علمی و نیز دلیل گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها را اعلام وصول کرد.

 تنها یک پاسپورت ایرانی دارم؛ خانه ملت   علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا خود را دو تابعیتی می‌دانید، گفت: با وجود اینکه متولد کربلا هستم و به آن افتخار می‌کنم اما فقط یک پاسپورت ایرانی دارم. اخیرا گزارشی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تعداد دوتابعیتی‌ها در دولت ارائه شده که براساس آن 210نفر طی 2سال گذشته در دولت دوتابعیتی بوده‌اند. این افراد شامل برخی فرزندان وزرا، معاونان و مشاوران آنها و برخی دیگر از مدیران در سطوح دیگر بوده است.

 

ارسال نظر