روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۸۸

 عراقچی با اشمید دیدار کرد؛ ایسنا| سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه پیش از سفر وزیر امور خارجه کشورمان و ملاقات با فدریکا موگرینی و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته در راس هیاتی از کارشناسان دستگاه‌های مختلف اقتصادی وارد بروکسل شد. عراقچی در بدو ورود با هلگا اشمید، دبیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و تبادل نظر کرد. جلسات کارشناسان ایران و اروپا از عصر دیروز به وقت بروکسل آغاز شد و امروز نیز تا پیش از جلسه وزرای امور خارجه ادامه خواهد یافت.

 جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید با موضوع انتخابات هیات رییسه؛فارس| مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه(25 اردیبهشت ‌ماه 97) با حضور اعضا برگزار می‌شود. بر این اساس قرار است در رابطه با موضوع هیات رییسه مجلس برای سومین سال دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شود. سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای با تایید این خبر عنوان کرد که فراکسیون امید به صورت مرتب سه‌شنبه هر هفته جلسات خود را برگزار می‌کند. او افزود: به موجب آن در جلسات فراکسیون مسائل روز مطرح و بررسی می‌شود که قاعدتا یکی از مسائل مهم روز که باید فراکسیون درباره آن تصمیم‌گیری و اعلام موضع کند، انتخابات هیات رییسه مجلس است.

 شورای امنیت عاملان کشتار فلسطینیان در «روز بازگشت» را محاکمه کند؛مهر| در بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته دایمی فلسطین تاکید شد که شورای امنیت تحقیقات فوری بین‌المللی در مورد کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی عاملان این جنایت را براساس قوانین بین‌المللی محاکمه کند. این کمیته همچنین با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول در تاریخ ۱۳دسامبر ۲۰۱۷ که تصمیم رییس‌جمهور امریکا درخصوص بیت‌المقدس؛ به رسمیت شناسایی این شهر به عنوان پایتخت موجودیت صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا به آن را تجاوزی فاحش به قوانین بین‌المللی دانسته؛ تصمیم رییس‌جمهوری امریکا در مورد بیت‌المقدس را قویا محکوم کرد.

 ایران و روسیه درباره سوریه رایزنی کردند؛ایرنا| حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور سوریه در دیداری در آستانه پایتخت قزاقستان آخرین اوضاع سیاسی و میدانی سوریه را بررسی کردند. خبرگزاری تاس پیش‌تر به نقل از وزارت امور خارجه قزاقستان از شرکت نکردن نمایندگان امریکا در مذاکرات صلح سوریه که از روز دوشنبه به مدت دو روز در آستانه درحال برگزاری است، خبر داد و اعلام کرد که در این مذاکرات هیات‌هایی از کشورهای ضامن آتش‌بس شامل ایران، روسیه و ترکیه و هیات‌های دولت سوریه و مخالفان مسلح شرکت خواهند کرد. همچنین هیاتی از سازمان ملل به عنوان ناظر تحت ریاست استفان دی‌ میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حضور دارد.

 اراده ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است؛پاد| رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و ارمنستان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تهران – ایروان تاکید کرد: اراده ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است. روحانی عصر دیروز در تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با وی، امضای توافق همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات برشمرد و اظهار داشت: ایران و ارمنستان می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه دهند. رییس‌جمهور اقدام دولت امریکا در خروج یک‌طرفه از برجام را خلاف تعهدات بین‌المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی در برجام می‌ماند که منافعش از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده تضمین شود. نیکول پاشینیان، نخست‌‌‌وزیر ارمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: ارمنستان برای گسترش روابط دوستانه با ایران بر پایه احترام و منافع مشترک، ارزش فراوان قائل است.

 شمخانی برگزاری انتخابات در لبنان را تبریک گفت؛ایرنا|  دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی به دولت و مردم لبنان، برگزاری انتخابات امن و سرنوشت‌ساز پارلمانی در این کشور را تبریک گفت و تاکید کرد: قطعا استمرار روندهای قانونی و مشارکت مردم لبنان ضمانت بخش استقرار و امنیت و ثبات در این کشور است. در پیام علی شمخانی آمده است: امروز ملت رشید و مقاوم لبنان با پشت سر گذاردن توطئه‌های رنگارنگ جبهه غربی- عبری- عربی با مشارکت آگاهانه در انتخابات پارلمانی، دستاوردهای مبارکی را که حاصل خون شهدای گرانقدر مقاومت است با بهره‌گیری از بلوغ سیاسی خود در مسیر توسعه و پیشرفت کشورشان به کار گرفته‌اند.

هشداری برای دولت، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان-ایسنا| غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا هشدار داد که باید نسبت به اعتراضات و انتقادات مردمی هوشیار باشند و در جهت رفع اشتباهات‌شان برآیند.

او در شرایط فعلی منتقد «بازار آزاد» است و به دولت نیز پیشنهاد می‌دهد، همان‌طور که با کنترل بازار ارز به این نتیجه رسیده است که بازار آزاد در حوزه ارز نتیجه‌بخش نیست، نسبت به تغییر در سایر حوزه‌های اقتصادی نیز اقدام کند.

 

 

ارسال نظر