روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۰۴

 نامه ۱۵۶نماینده به روحانی درباره قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت؛تسنیم| عضو هیات رییسه مجلس نامه ۱۵۶نفر از نمایندگان به رییس‌جمهور را در صحن علنی پارلمان قرائت کرد. بر اساس این نامه، ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به دولت اجازه می‌دهد در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی، سیل و غیره از تنخواه استفاده کنند. امضاکنندگان تاکید کردند برای پرداخت خسارت‌های اخیر به محصولات کشاورزی و دامداری رییس‌جمهور دستورات مقتضی را صادر کند و سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و مسوولان مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مشکلات کشاورزان و دامداران در این زمینه رفع شود.

 تشکیل مرکز اطلاعات مالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ایلنا| برای اجرای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، سیاست‌ها و تصمیمات شورا، «مرکز اطلاعات مالی» زیر نظر شورا با وظایف و اختیارات مشخص در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود. بر اساس این ماده هشت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که با رای موافق ۱۴۰ نماینده از ۲۱۷نماینده حاضر تصویب شد، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها، سازمان ثبت احوال کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق بهادار، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان تعزیرات حکومتی موظف هستند گزارش‌های اطلاعات مالی یا اداری مشکوک را به صورت برخط به واحد اطلاعات مالی ارسال کنند.

 فراکسیون امید مجلس کمیته‌ای برای علت آتش زدن برجام تشکیل داد؛ایرنا| بهرام پارسایی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: پس از خروج امریکا از برجام شاهد آتش زدن نسخه نمادین برجام و پرچم امریکا در مجلس شورای اسلامی بودیم که در همین ارتباط قرار شد، کمیته‌یی در فراکسیون امید مسوول بررسی علت اصلی این موضوع شود. به گفته پارسایی، پس از بررسی و ارائه گزارش این کمیته، فراکسیون امید در این ارتباط بیانیه‌یی صادر خواهد کرد. سخنگوی فراکسیون امید مجلس افزود: فراکسیون امید کاملا مخالف این‌گونه حرکات از تریبون رسمی مجلس است.

 گفت‌وگوی مکرون و ترامپ درباره خروج امریکا از برجام؛ ایسنا| دفتر امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که وی در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا درباره خروج وی از توافق هسته‌یی با ایران گفت‌وگو کرده است. مکرون که مخالف خروج امریکا از این توافق است، در این گفت‌وگو تاکید کرده که نسبت به تاثیر این اقدام بر تنش‌های منطقه خاورمیانه بسیار نگران است. دو طرف همچنین در این تماس تلفنی درباره مسائل تجاری رایزنی کرده‌اند. دولت‌های اروپایی‌ در تلاش‌اند تا میلیون‌ها دلاری که از تجارت با ایران در نتیجه اجرای توافق هسته‌یی به دست می‌آورند را حفظ کنند.

 همراهی جهانی با ایران در برجام را یک سرمایه تلقی کنیم؛پاد| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: همراهی جهانی با ایران در زمینه برجام را باید به عنوان یک سرمایه تلقی کرده و برای مقابله با اقدامات ترامپ علیه کشورمان، وحدت، انسجام و صمیمیت بیشتری در داخل کشور ایجاد کنیم. محمود واعظی با اشاره به خروج امریکا از برجام اظهار کرد: ما در این شرایط نیازمند این هستیم که در داخل کشور در همه زمینه‌ها ازجمله زمینه اقتصادی خود را بیشتر تقویت کنیم و باید موانع تولید را برطرف کنیم. او همچنین با تاکید بر ضرورت همبستگی داخلی برای مقابله با اقدامات ترامپ بیان کرد: برخی اختلاف سلیقه‌ها میان سیاسیون وجود دارد اما در این شرایط باید بر وحدت، انسجام و صمیمیت بیشتر میان جریان‌های سیاسی و سران قوا تاکید کنیم.

 صدور حکم اعدام برای متهمان حمله تروریستی به مجلس و حرم امام (ره)؛ایسنا| رییس دادگاه انقلاب از صدور حکم اعدام برای 8 نفر از متهمان حمله به مجلس و حرم امام خمینی(ره) خبر داد. موسی غضنفرآبادی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای 8 نفر از متهمان پرونده حمله به مجلس و حرم مطهر که دادگاهشان در هفته‌های گذشته برگزار شد، حکم اعدام صادر شده است. او افزود: کیفرخواست پرونده ۱۸نفر دیگر از این متهمان صادر شده ولی هنوز پرونده به دادگاه نیامده است. ان‌شاءالله در مراحل بعدی به اتهام آنها رسیدگی خواهد شد.

 تضمین‌های جدی از 3 کشور اروپایی اخذ شود؛دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری|  رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اختلاف ظاهری امریکا و 3کشور اروپایی در موضوع برجام نوعی تقسیم کار بین آنان است. در مذاکرات با اروپایی‌ها لازم است، تضمین‌های جدی و محکمی برای ماندن در این توافق اخذ شود. آیت‌الله احمد جنتی دیروز در بیانیه‌یی در واکنش به خروج امریکا از برجام افزود: دستگاه دیپلماسی کشور گرچه در چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای انجام توافق موسوم به برجام به کار بست؛ لکن در مواردی خطوط قرمز مورد نظر رهبری در این توافق رعایت نشد و درحالی که ایران تمامی تعهدات خود را به صورت کامل به اجرا گذاشت؛ اما تضمین لازم از طرف مقابل دریافت نشد و زمینه را برای خروج امریکا از برجام فراهم نکرد.

 نظر هیات منصفه مطبوعات استان تهران درباره «آفتاب یزد» و «تابناک»؛ایلنا| سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران از جزئیات جلسه دادگاه مطبوعات و رسیدگی به پرونده روزنامه آفتاب یزد و سایت تابناک خبر داد. احمد مومنی‌راد گفت: در این جلسه به دو پرونده در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد. پرونده اول مربوط به روزنامه آفتاب یزد که مدیر مسوول آن دو اتهام داشت؛ یکی نشر اکاذیب و دیگری تلاش برای ایجاد اختلاف در جامعه که در دو اتهام از سوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران مجرم شناخته شد و در هیچ یک مستحق تخفیف شناخته نشد.سایت تابناک هم مجرم شناخته نشد.

 

ارسال نظر