روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۱۸

 بازتاب انتشار تصویر رهبر معظم انقلاب

در حال مطالعه کتاب «آتش و خشم»-ایلنا| تصویری که رهبر معظم انقلاب را در حال مطالعه کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل ولف نشان می‌دهد با واکنش رسانه‌های امریکایی مواجه شد. سی بی‌اس امریکا نوشت: روز جمعه تصویری از رهبر ایران منتشر شد که در آن در حال مطالعه ترجمه فارسی کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» است. این در حالی است که تنها چند روز از اعلام خروج امریکا از توافق هسته‌یی توسط دونالد ترامپ می‌گذرد. این رسانه امریکایی با بیان اینکه کتاب ولف در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در ماه ژانویه قرار گرفت، نوشت: در این کتاب نویسنده مدعی است که از جزئیاتی از درون کاخ سفید اطلاع دارد.

 ابلاغ اصلاحیه بودجه سال97-ایرنا| رییس‌جمهور، اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. حسن روحانی رییس‌جمهور، اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. در متن ابلاغیه رییس‌جمهور خطاب به سازمان برنامه و بودجه آمده است که پیرو ابلاغیه «قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور»، به پیوست اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

 وزیر دفاع افغانستان وارد تهران شد-برنا| وزیر دفاع افغانستان در راس هیاتی بلندپایه دفاعی و نظامی به دعوت وزیر دفاع ایران وارد تهران شد. سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان به دعوت امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در راس یک هیات بلندپایه دفاعی و نظامی وارد تهران شد. براساس این گزارش، وی در مدت اقامت در کشورمان، ضمن ملاقات و مذاکره با همتای ایرانی خود با مقامات سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیرامون توسعه روابط دفاعی نظامی و همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی دیدار و مذاکره خواهد کرد.

 انتقال ۲۸ محکوم ایرانی از کویت به کشور- روابط عمومی وزارت دادگستری| معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال ۲۸ محکوم ایرانی از کویت به کشورمان خبر داد. محمود عباسی گفت: در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین دو کشور ایران و کویت، ۲۸ اتباع زندانی ایرانی با پرواز از کویت به اهواز منتقل شدند. وی افزود: این زندانیان با انتقال به کشورمان، ادامه محکومیت‌شان را سپری خواهند کرد. عباسی تصریح کرد: همچنین ۹ نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های کویت مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند. در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین ایران و افغانستان در نظر داریم حدود 500 نفر از محکومان افغانی را به کشورشان منتقل کنیم که در انتظار پاسخ مقامات افغانی هستیم.

  برگزاری نشست آستانه در هفته جاری- ایلنا| نشست ماه جاری آستانه با حضور هیات سازمان ملل به ریاست استفان دیمیستورا نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه و هیاتی از اردن به‌عنوان عضو ناظر برگزار می‌شود. وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که همه طرف‌های مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه حضورشان را در جلسه ۱۴-۱۵ ماه مه‌ (دوشنبه- سه‌شنبه) تایید کردند. براساس این گزارش همه طرف‌های مذاکرات آستانه درباره سوریه برای مذاکرات آتی که قرار است در پایتخت قزاقستان برگزار شود، اعلام حضور کردند. این نشست با حضور هیات‌هایی از کشورهای ضامن یعنی روسیه، ترکیه و ایران به همراه هیات‌هایی از دولت سوریه و گروه‌های معارض تشکیل خواهد شد.

 رایزنی وزیر امور خارجه ترکمنستان با ظریف- ایسنا| رشید مرادف وزیر خارجه ترکمنستان، با محمدجواد ظریف دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ما آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف روابط با جمهوری اسلامی ایران را توسعه دهیم. ظریف نیز در این دیدار از توسعه همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی اقتصادی، فرهنگی و مردمی استقبال کرد و افزود: در زمینه افزایش همکاری‌ها هیچ محدودیتی نداریم و آماده توسعه و تعمیق روابط دوجانبه با کشور همسایه ترکمنستان هستیم.

 

 

ارسال نظر