باید به بسط ید ولی‌فقیه کمک کنیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۲۶
باید به بسط ید ولی‌فقیه کمک کنیم

گروه ایران  

با نزدیک‌تر شدن به موعد رسمی انتخابات مجلس یازدهم در سال 98؛ آرام آرام گروه‌های سیاسی و حزبی؛ کرکره‌ فعالیت‌های انتخاباتی خود را بالا می‌کشند تا تنور فعالیت‌های گروهی برای رسیدن به بهترین ترکیب انتخاباتی گرم شود. درحالی که انتخابات مجلس یازدهم قرار است اواخر سال آینده برگزار شود به‌نظر می‌رسد، اصولگرایان بعد از شکست‌های دامنه‌داری که از سال 92 متحمل شده‌اند، استارت حضور در این انتخابات را زدند و با برگزاری نشست دبیران استانی و اقشاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب تلاش کردند تا از بایدها و نبایدهای موردنظر خود را برای حضور در انتخابات پیش رو تصویر‌سازی کنند.

هرچند حدادعادل، عضو هیات رییسه جبهه مردمی در جریان این نشست تلاش کرد تا فعالان اصولگرا را به فراموشی ناکامی‌های گذشته و آمادگی برای رسیدن به شرایط تازه تشویق کند اما واقعیت آن است که مشکلات دامنه‌دار اصولگرایان برای جمع‌آوری طیف‌های مختلف این تشکل برای جمع شدن زیر یک چتر مشترک که سکانس‌های ابتدایی آن از سال92 و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم آغاز شده بود؛ همچنان ادامه دارد و هنوز نشانه‌یی از اتحاد نیروهای اصولگرا زیر چتر یک گفتمان مشخص مشاهده نمی‌شود.

حدادعادل با تشریح مسیری که جبهه نیروهای مردمی از زمان تشکیل در سال95 طی کرده، مسیر پیش روی این تشکل را روشن‌تر از گذشته ارزیابی کرد و در پاسخ به انتقادهایی که برخی از اصولگرایان نسبت به معرفی رییسی در انتخابات سال96 اعلام می‌کنند که تشکل متبوعش همچنان قصد دارد از ظرفیت‌های ابراهیم رییسی در انتخاب پیش رو استفاده کند؛ اظهاراتی که بدون تردید فیتیله انتقادات برخی طیف‌های میانه اصولگرا را در پی خواهد داشت؛ گروهی از اصولگرایان که معتقدند رییسی به جهت کاریزما و سوابق شرایط لازم برای جلب ‌توجه افکار عمومی را ندارد اما با وجود این انتقادات دامنه‌دار، حدادعادل با دفاع از انتخاب رییسی به عنوان نامزد اصولگرایان اعلام می‌کند که جهت‌گیری آینده جبهه نیروهای مردمی در آینده در راستای همان راهبردهایی است که از گذشته به کار گرفته شده‌اند.

عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب همچنین وظیفه تشکل‌های انقلابی را حفظ و صیانت از انقلاب برشمرد و گفت: این موضوع نیازمند حضور گسترده و وسیع در سراسر کشور است و ما برای حفظ انقلاب باید به بسط ید ولی‌ فقیه کمک کنیم.

 تلاش برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی

غلامعلی حدادعادل در نشست دبیران استانی و اقشاری این جبهه که روز پنج‌شنبه برگزار شد با اشاره به فعالیت و جایگاه جبهه مردمی و اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی اظهار کرد: نوکران امریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب اسلامی را از طریق اقتصادی فلج کنند و امروز پس از 4دهه آنها هم دیگر حرف‌های خام گذشته خود که مثلا انقلاب 3یا 6 ماه دیگر تمام‌شدنی است را مطرح نمی‌کنند. عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، ابزار کارآمد دشمن در این مسیر را فضای مجازی و ماهواره برشمرد و با بیان اینکه انقلاب در 40سال گذشته قدرت خود را نشان داده است، تصریح کرد: ما چه زمانی فکر می‌کردیم نفوذ و تاثیر انقلاب اسلامی به جایی برسد که امریکا 6 سال اراده کند تا کشوری را ساقط کند اما وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گویند ما باید مقاومت کنیم و مقابل این توطئه بایستیم تا دشمن نتواند کاری از پیش ببرد؛ کما اینکه در عراق و یمن نیز همین‌طور بوده است.

عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این شرایط و ابعاد تازه ما آینده ساده و بی‌دردسری نخواهیم داشت و بسیاری از مسائل قابل پیش‌بینی است، یادآور شد: انسان عاقل باید احتمال بد را جدی بگیرد ‌از این‌ رو ما باید برای دفاع از انقلاب خود را آماده کنیم.

او بر همین اساس به شکل‌گیری یک تشکل تازه ‌نفس در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ما نیازمند چنین تشکلی بودیم البته این امر به معنای بی‌اعتنایی یا بی‌احترامی به تشکل‌های موجود نیست و ما قدردان همه کسانی هستیم که در اداره کشور موثر بوده‌اند و ما خودمان نیز جزو این تشکل‌ها بوده‌ایم و جدا نیستیم.

حدادعادل با بیان اینکه بنده در سال 57 توفیق عضویت در حزب جمهوری اسلامی را داشتم، یادآور شد: احساس می‌شود که تاثیر و جاذبه تشکل‌های موجود محدود است و جوابگوی نیازها نیست لذا کار تازه‌یی باید انجام داد. عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تشکل‌ها با هر اسمی که فعالیت کنند همه وسیله‌یی برای یک هدف متعالی یعنی حفظ انقلاب هستند، افزود: ما هیچ وابستگی خاصی به هیچ تشکلی نداریم که بگوییم فقط همین مورد و نه چیز دیگری؛ چراکه نمی‌خواهیم تشکل ما بت ما باشد.

او با بیان اینکه جبهه مردمی پس از یک سال و نیم بحث و بررسی ایجاد شد و ما بعد از انتخابات مجلس در اسفند سال 94 درباره آن بحث کردیم، خاطرنشان کرد: این مباحث ادامه یافت و خرد جمعی به اینجا رسید که کار تازه‌یی شروع شود، این اقدام نفی هیچ ‌یک از تشکل‌های انقلابی نبود و ما نخواستیم با این تشکل تازه خط بطلانی بر سایر تشکل‌ها بکشیم.

حدادعادل با اشاره به شکل‌گیری رسمی جبهه مردمی در دی‌ ماه سال 95و اعلام موجودیت این تشکل تصریح کرد: در آن زمان هنوز سامان تشکیلاتی جبهه مردمی ایجاد نشده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری از راه رسید و اذهان متوجه انتخابات شد، احتمال پیروزی داده می‌شد اما برخی خوش‌بین و برخی واقع‌بین بودند و در مجموع آنچه از دست ما برمی‌آمد، انجام دادیم.

عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با یادآوری این نکته که جمنا نهایتا به یک نفر رسید، گفت: از اول نیت ما این نبود که این یک نفر چه کسی باشد و هیچ تصمیم قطعی که حتما یکی از آن دو نفر گزینه اصلی ما باشد، نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌ها و نظرات بالاخره ما را به آنجا رساند و نتیجه بدی هم در پی نداشت، گفت: مردم در روز انتخابات بلاتکلیف نبودند و به یک نفر رأی دادند، شما این را با انتخابات سال 92 مقایسه کنید و ببینید چقدر نسبت به آن تشتت پیشرفت داشتیم.

 

ارسال نظر