اتحادیه اروپا: به اجرای کامل و موثر برجام متعهد می‌مانیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۵۳

اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی ضمن تاکید بر لزوم حفظ برجام اعلام کرد تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات هسته‌یی خود ادامه دهد، این اتحادیه به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌یی متعهد می‌ماند.

در بیانیه رسمی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای این نهاد منتشر شد، آمده است: اتحادیه اروپا از بیانیه رییس‌جمهوری امریکا برای خروج از توافق هسته‌یی برجام عمیقا متاسف است. برجام به‌طور اجماعی به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل رسیده و مولفه‌یی کلیدی از ساختار منع اشاعه هسته‌یی جهانی است و برای امنیت منطقه حیاتی است.

در این بیانیه که توسط فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از این اتحادیه منتشر شد، تاکید شده است: تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات مرتبط با هسته‌یی خود ادامه دهد، چنانکه تاکنون انجام داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در 10 گزارش پیاپی آن را تایید کرده است، اتحادیه اروپا به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌یی متعهد خواهد ماند.

بیانیه افزوده است: برداشتن تحریم‌های مرتبط با (فعالیت‌های) هسته‌یی بخش مهمی از توافق هسته‌یی است و اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده است که برداشتن تحریم‌ها تاثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران دارد. اتحادیه اروپا بر تعهد خود برای تضمین اجرای این مساله تاکید می‌کند.

در پایان بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: برجام نتیجه 12 سال دیپلماسی است که در مورد هدف اصلی آن نتیجه داده و کار کرده است. اتحادیه اروپا مصمم است که با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق کار کند.

 

ارسال نظر