روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۰۱

 سیف به فراکسیون امید می‌رود- تعادل| یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از حضور سیف در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد. علیرضا رحیمی اظهار کرد: فراکسیون امید صبح سه‌شنبه میزبان سیف رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران است. به گفته رحیمی این جلسه در مورد بررسی وضعیت اقتصادی و شرایط بازار ارز تشکیل می‌شود.

 استقبال وزیر اقتصاد گرجستان از سرمایه‌گذاران ایرانی- ایرنا| وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفت: طرح‌های بسیاری در این کشور وجود دارد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند در آنها مشارکت کنند و مقامات گرجی از حضور ایرانیان استقبال می‌کنند. همچنین در این دیدار محمدجواد ظریف با تشریح ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی بین ایران و گرجستان تاکید کرد. طرفین در ادامه درخصوص همکاری در زمینه‌های ترانزیت، همکاری بین کشورهای منطقه جهت ایجاد کریدور حمل و نقل، بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های بانکی، انرژی، گردشگری و حل مشکلات و موانع بر سر راه توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو و

تبادل نظر کردند.

 آیین‌نامه تامین امنیت اجتماعات قانونی اصلاح می‌شود- برنا| مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: آیین‌نامه تامین امنیت اجتماعات و تجمعات قانونی بررسی و اصلاح می‌شود. بهرام سرمست در نشست خبری همایش علمی تحزب و توسعه در پاسخ به سوالی درباره موانع فعالیت حزبی در کشور اظهار کرد: از نظر مبانی نظری و حقوقی درباره تجمعات و راهپیمایی‌ها، خلأهای قانونی داریم که باید آن را اصلاح کنیم. او افزود: البته باید در این زمینه بحث‌های کارشناسی صورت گیرد ولی ممکن است در جمع‌بندی‌ها به این نتیجه برسیم که فقط با اصلاح آیین‌نامه‌ها و قانونگذاری جدید درباره اصل 27 قانون اساسی بتوانیم مشکلات را حل کنیم که اقدامات عملی در این زمینه آغاز شده و هم‌اکنون اصلاح آیین‌نامه سال 81 و ماده 13 آیین‌نامه قانون جدید احزاب را در دستور کار داریم.

 حضور بانوان در ورزشگاه مبتنی بر تصمیم نیروی انتظامی است- خانه ملت| احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح جلسه با وزیر ورزش و جوانان درخصوص سوال فاطمه حسینی درباره اعمال برخورد دوگانه در ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: ‌آقای سلطانی در این جلسه گفتند؛ تغییر این وضعیت مبتنی بر تصمیمات نیروی انتظامی است هر چند وزارت ورزش با ناجا برای تغییر این نگرش وارد مذاکره شده است چراکه سیاست این وزارتخانه نیز از حضور زنان در ورزشگاه حمایت می‌کند. او با بیان اینکه سیده‌فاطمه حسینی از پاسخ‌های وزیر در این رابطه قانع شد، بیان کرد: وزیر ورزش از رایزنی‌های صورت گرفته برای حضور زنان در ورزشگاه‌های سرپوشیده و مسابقاتی همچون والیبال، بسکتبال، دو و میدانی و... خبر داد ضمن اینکه تاکنون نیز حضور آنها در این بازی‌ها نتیجه و بازخورد منفی نداشته است. آزادی‌خواه با بیان اینکه وزارت ورزش آمادگی لازم جهت فراهم کردن حضور زنان در ورزشگاه‌های بزرگ و بازی‌هایی همچون فوتبال را دارد، اضافه کرد: ایجاد سرویس‌های بهداشتی مجزا، ورود و خروج مجزا و سکوهای مجزا ازجمله اقداماتی است که وزارت ورزش در راستای آن قدم برداشته است اما قبل از آن ناجا باید برای برقراری امنیت اعلام آمادگی کند.

 احتمال برگزاری نشست مشترک فراکسیون‌های مجلس درباره آینده برجام- ایسنا| سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مجلس گفت: فراکسیون‌های ولایی، امید و مستقلین به دنبال برگزاری نشست مشترکی برای آینده برجام هستند چون این موضوع مربوط به منافع ملی کشور است و باید فارغ از مسائل سیاسی به آن نگاه شود. او یادآور شد: با توجه به اینکه قرار است امریکایی‌ها 22 اردیبهشت درباره برجام اعلام نظر کنند، روسای فراکسیون‌های سیاسی مجلس مذاکراتی انجام دادند تا احتمالا در روز چهارشنبه(19 اردیبهشت) نشست مشترکی را برگزار کرده و رایزنی‌هایی را انجام دهند.

 آیین ‌‌‌‌نامه اجرایی تهیه فهرست رسمی دارویی ایران به تصویب رسید- ایلنا|‌ هیات وزیران به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه اجرایی مربوط به تهیه فهرست رسمی دارویی ایران براساس نظام دارویی ملی کشور را به تصویب رساند. به موجب این آیین‌‌‌نامه کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران برای تهیه فهرست یاد شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(سازمان غذا و دارو) تشکیل می‌شود. تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های اضافه شدن یا حذف داروها از فهرست دارویی ایران و نیز تعیین و روزآمد کردن فهرست رسمی دارویی ایران شامل داروهای بدون نسخه و داروهای بیماری‌های نادر ازجمله وظایف کارگروه یاد شده است.

 عارف تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس ندارد- تسنیم| یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «عارف» تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس ندارد. محمدرضا نجفی، عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه از همه جناح‌ها و گروه‌ها می‌شنوم که علاقه‌مند هستند و ضرورت می‌بینند که در انتخابات هیات‌رییسه مجلس ورود کنند، افزود: اینها فعلا در حد استمزاج‌ها و مشورت‌های فردی است و نمی‌توان این مسائل را به اشخاص نسبت داد و درباره آن اظهارنظر کرد زیرا جنبه گفت‌وگوهای فردی دارد.

 آلمان و فرانسه بر حفظ برجام تاکید کردند- ایرنا| وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه در یک کنفرانس مشترک خبری در برلین بر پایبندی اتحادیه اروپا و کشورهایشان به برجام با وجود اتخاذ هر گونه تصمیمی از سوی امریکا تاکید کردند. «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در این کنفرانس خبری گفت که کشورش به همراه انگلیس و آلمان، توافق هسته‌یی را با وجود تصمیم احتمالی امریکا برای خروج از آن حفظ می‌کنند زیرا این بهترین راه برای جلوگیری از تکثیر هسته‌یی است. او افزود: ما مصمم به نجات این توافق هستیم زیرا این توافق از تکثیر هسته‌یی جلوگیری می‌کند و روشی برای باز داشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌یی است.

 

ارسال نظر