در نیویورک با افراد موثر دو حزب امریکا گفت‌وگو کردم

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۹۷
در نیویورک با افراد موثر دو حزب امریکا گفت‌وگو کردم

محمدجواد ظریف، درخصوص رایزنی اخیرش با جان کری و برخی مقامات دولت قبلی امریکا درباره برجام گفت: در سفر خود به نیویورک با افراد مختلف خارج از دولت امریکا که در گذشته در مذاکرات 1+5 حضور داشتند و از گروه‌های تصمیم‌ساز و نخبگان سیاسی هستند، گفت‌وگو کردم تا واقعیات را به آنها منتقل کنیم.

 به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: واقعیت آن است که جمهوری اسلامی تاکنون برجام را رعایت کرده است و کشوری جدی در صحنه بین‌الملل است، اما در مقابل امریکایی‌ها به برجام پایبند نبوده‌اند که این نشان از غیرقابل اعتماد بودن امریکایی‌ها دارد.

او با یادآوری اینکه در این مذاکرات بر تاثیرگذاری این رفتارها بر وجهه امریکا در صحنه بین‌المللی تاکید شد، تصریح کرد: در حقیقت نخبگان سیاسی امریکا ‌باید این حرف‌ها را شنیده و منتقل کنند لذا این مذاکرات به شکل مفصل انجام گرفت.

ظریف در مورد تاثیرگذاری جان کری در دولت ترامپ، گفت: در امریکا همه افراد که دارای نفوذ سیاسی هستند، می‌توانند در روند تصمیم‌سازی تاثیرگذار باشند، آقای جان کری و دیگر افراد حزب دموکرات در دولت ترامپ تاثیر ندارند اما امریکا تنها یک دولت مستقر در کاخ سفید نیست، امریکا مجموعه‌یی از افکار عمومی و گروه‌های لابی و فشار و مطالعاتی است که مجموعه‌ این عوامل سیاستی را پیش می‌برد.

 

ارسال نظر