روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۷۴۱

 درخواست ۱۵ نماینده مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی؛ تسنیم  علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از درخواست 3 فراکسیون‌ سیاسی مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی خبر داد و گفت: هنوز این طرح در صحن پارلمان بررسی نشده، اما طرح کلی آن با درخواست 15 نفر از نمایندگان مجلس تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده است. عضو فراکسیون امید مجلس افزود: نیازمند این هستیم تا کمیسیون ویژه‌یی در مجلس به‌طور تخصصی موضوعات مربوط به فضای مجازی یا گاهی حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهد.

 برجام منطقه‌ای در کار نخواهد بود؛ تعادل   حسین امیرعبداللهیان دستیار رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در توییتر خود نوشت: «آقای ترامپ! برجام منطقه‌یی در کار نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران اقتدار و قدرت سازنده منطقه‌یی خود را معامله نخواهد کرد. در موضوع منطقه عناصر زائد و اخلالگر امریکا و اسراییل هستند که اولی باید به خانه خود برگردد و دومی هم به زودی هیچ خانه‌یی در فلسطین نخواهد داشت.»

 ترجمه غلط رسانه معاند مبنای قضاوت برخی رسانه‌های ارزش‌مدار شد؛ ایرنا   روابط عمومی وزارت امور خارجه در پاسخ به انتقادات و اتهامات برخی رسانه‌ها از سفر وزیر امور خارجه به نیویورک تاکید کرد: ظریف از منافع ایران دفاع کرد ولی اعتماد به ترجمه غلط یک رسانه معاند، مبنای قضاوت برخی رسانه‌های ارزش‌مدار شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: دکتر ظریف چون همیشه چه در کسوت وزیر و چه در دیگر سمت‌های عالی خود در حوزه سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی این‌بار نیز با درک درست از شرایط خاص بین‌المللی، تحولات منطقه و جهان سعی وافری داشتند تا با صرف وقت بسیار علاوه بر ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها و با استفاده از ابزار دیپلماسی عمومی و انجام مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های معتبر، مهم و اثرگذار به تبیین نگاه و رفتار و سیاست‌های ایران در منطقه و جهان بپردازند که آثار عملی و نتایج حاصله از تمام این زحمات برای تمام تحلیلگران و متخصصان مسائل بین‌المللی در عرصه جهانی و منطقه کاملا قابل درک است.

 مواضع ایران در قبال خروج امریکا از برجام منطقی و کارشناسانه است؛ فارس   سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت: باید برای امریکا و سایر طرف‌های 1+5 و جامعه جهانی روشن کنیم که هم در قبال خروج امریکا از برجام و هم در برابر ماندن آن کشور در برجام و ادامه رفتار مشمئزکننده و نقض‌های فاحش و مکرر او از گزینه‌های مختلف و متنوعی برخورداریم. محمدعلی حسینی رفتار ایران در قبال عهدشکنی امریکا را منطقی و کارشناسانه دانست و گفت: هنگامی که یک طرف از مجموعه طرف‌هایی که قرار است نسبت به تعهدات خود در یک توافق چندجانبه بین‌المللی مانند برجام، پایبندی و التزام عملی نشان دهد، همواره مرتکب نقض عهد و کارشکنی می‌شود و مرتبا موجودیت این توافق را تهدید می‌کند و جامعه جهانی را به سخره می‌گیرد، ایران به عنوان یک طرف اصلی و متعهد این توافق باید هزینه‌های این رفتار مخرب و بیمارگونه را گوشزد و از گزینه‌های متنوع و مشروع خود در قبال این روند غیرمتعارف با صراحت و قاطعیت رونمایی کند.

 منکر مشکلات اقتصادی مردم نیستیم؛ فارس  رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه نباید دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی را دست کم گرفت، گفت: در ۴۰سال گذشته با همه فشارها ایران توانست روی پای خود بایستد.  به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی روز پنج‌شنبه در همایش سراسری روسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با جلوگیری از قاچاق می‌توان کمک بسیاری به تولید ملی و اشتغال در کشور کرد، گفت: وقتی جلو قاچاق گرفته شود، سرمایه‌گذارها سرمایه‌شان را به جای بانک‌های خارجی در دایره تولید داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. او با بیان اینکه ما منکر مشکلات اقتصادی مردم نیستیم، اضافه کرد: بیان این دستاوردها به معنی نداشتن مشکلات نیست، بلکه به این معناست که باید تلاش کنیم به آنجا که شایسته نظام است، برسیم.

 اگر امریکا از برجام خارج شود قطعا فکر دیگری می‌کنیم؛ روابط عمومی وزارت کشور  وزیر کشور با اشاره به برخی پیش‌بینی‌ها از خروج یا عدم خروج امریکا از برجام گفت: اگر آنها در برجام بمانند همین مسیر را ادامه می‌دهیم و اگر از برجام خارج شوند قطعا فکر دیگری می‌کنیم لذا ما برای همه شرایط آماده‌ایم. رحمانی‌فضلی وزیر کشور دیروز در همایش روسای شوراهای هماهنگی سراسر کشور که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان کشور در 40سال گذشته به دنبال براندازی و ناکارآمد نشان دادن ایران بودند اما اکنون مواجهه آنها با ما روی موضوعات، حریم و مناطق ممنوعه یعنی تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌طور خاص داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و توازن و تعادل‌سازی منطقه‌یی است.

 5تفاهمنامه فروش محصولات صنایع هوایی بین ایران و ترکیه امضا شد؛ ایرنا  مسوول صادرات سازمان صنایع هوایی ایران اعلام کرد: 5تفاهمنامه فروش انواع محصولات صنایع هوایی بین ایران و ترکیه در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018 در آنتالیا امضا شد. جعفر زدوار دیروز گفت: این 5تفاهمنامه شامل فروش محصولات صنایع هوایی از جمله پیچ و مهره‌های فنی صنعت هوایی، انواع قطعات مرتبط با صنعت هوا و فضا، موتور طلوع 4 و موتور صراط 2 است. وی همچنین از تفاهم در زمینه صادرات محصولات صنعت هوایی تولید شرکت صاایران و فروش انواع رادیوها و انواع نشان‌دهنده‌های هوایی بین طرف ایرانی و ترکیه‌یی در این نمایشگاه خبر داد.

 لغو سخنرانی وزیر اطلاعات در نماز جمعه تهران؛ تسنیم  سخنرانی وزیر اطلاعات در نماز جمعه دیروز تهران لغو شد.  سخنرانی سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران (هفتم اردیبهشت) به علت کسالت وی لغو شد.  پیش از این ستاد اقامه نماز جمعه اعلام کرده بود که حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات قرار است به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه این هفته تهران سخنرانی کند.

 

ارسال نظر