گفت‌وگوی مجدد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به معنای نابودی برجام است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۱:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۷۲۷
گفت‌وگوی مجدد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به معنای نابودی برجام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و امریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌یی ایران برای دوره بعد از محدودیت پیش‌بینی شده در برجام بنمایند از نظر ما بی‌اعتبار بوده و فاقد ارزش است.

به گزارش ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی در نهمین نشست مسوولان عالی امنیتی پنج قاره جهان در شهر سوچی گفت: برجام یک مثال روشنی برای جهان است که می‌توان با گفت‌وگو و مذاکره به راه‌حل توافقی برای پایان دادن به یک بحران ساختگی دست یافت.

او افزود: اما آنچه مهم‌تر از اصل دستیابی به توافق است، پایبندی طرفین به تعهدات‌شان برای اعتبار و پایداری این توافق است. متاسفانه امروز ما با دولتی مواجه هستیم که نه تنها تعهد دولت پیشین امریکا را به سُخره گرفته است بلکه اصول اولیه حقوق بین‌الملل را نه فقط در توافق هسته‌یی ایران، بلکه معاهدات دوجانبه و بین‌المللی کشورش زیر پا می‌گذارد.

شمخانی خاطرنشان کرد: من در این نشست امنیتی بین‌المللی که نمایندگان عالی بیش از ۱۰۰ کشور از 5 قاره جهان حضور دارند به نمایندگی از ایران اعلام می‌کنم، هر توافقی که اروپا و امریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌یی ایران برای دوره بعد از محدودیت پیش‌بینی شده در برجام بنمایند از نظر ما بی‌اعتبار بوده و فاقد ارزش است. به شما اطمینان می‌دهم که به‌طور قطع رویاهای آنها در مورد ایران تعبیر نخواهد شد. گفت‌وگوی مجدد در مورد پایان دوره محدودیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران به معنای نابودی برجام است زیرا لغو محدودیت‌ها و عادی شدن روند برنامه هسته‌یی ایران در چارچوب معاهده بخش مهمی از تعهد ارائه شده به ایران در توافقنامه بین‌المللی برجام است.

 

ارسال نظر