روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۲

 تنظیم پیش‌نویس بیانیه حمایت از برجام توسط چین و روسیه؛ایسنا| روسیه و چین در حال تنظیم پیش‌نویس بیانیه‌یی در راستای جلب حمایت کامل کشورهای عضو سازمان ملل از توافق هسته‌یی ایران هستند. ولادیمیر یرماکوف نماینده خلع سلاح روسیه در یک کنفرانس عدم اشاعه که در ژنو برگزار شد، تاکید کرد که توافق هسته‌یی ایران که آن را با نام برجام می‌شناسیم، بسیار شکننده است و هرگونه تلاشی برای اصلاح آن بر رژیم عدم اشاعه بین‌المللی تاثیر می‌گذارد. متن پیش‌نویس بیانیه روسیه و چین از دولت‌های عضو سازمان ملل می‌خواهد تا بر حمایت بی‌قید و شرط خود از اجرای جامع و موثر برجام حمایت کنند و سهم قابل توجه این توافق در امنیت بین‌المللی را به رسمیت بشناسند.

 تایید حکم قصاص «محمد ثلاث» در دیوان عالی؛میزان| رییس دادگستری استان تهران از تایید حکم قصاص محمد ثلاث در دیوان عالی کشور خبر داد. غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران اظهار کرد: حکم قصاص محمد ثلاث- راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران 3 مامور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود- در دیوان عالی کشور تایید شد. پیش از این سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از محکومیت عامل قتل 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به 3 بار قصاص خبر داده بود و گفت: متهم علاوه بر 3 مرتبه قصاص به حبس نیز محکوم شده است.

 بقایی تحت مراقبت پزشکی است؛ایسنا| مدیرکل زندان‌های استان تهران وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم را تشریح کرد. مصطفی محبی در رابطه با اخبار منتشره در فضای مجازی درخصوص وضعیت بقایی گفت: محکوم‌علیه «حمید بقایی» تحت مراقبت پزشکی قرار دارد و در طی روزهای اخیر تغییری در وضعیت ایشان پدیده نیامده است. او افزود: کما فی‌السابق اجرای حکم محکومیت نامبرده درحال اجراست.

 بررسی لایحه جامع انتخابات در دستور کار هیات وزیران؛ایسنا| سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که لایحه جامع انتخابات در دستورکار هیات وزیران قرار گرفته است. سیدسلمان سامانی از نهایی شدن لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت خبر داد و گفت: لایحه جامع انتخابات به صحن دولت ارائه شده و بررسی آن در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته است. سامانی در این باره افزود: با بررسی و تایید لایحه جامع انتخابات در هیات وزیران بلافاصله این لایحه جهت طی مراحل قانونی به مجلس ارائه خواهد شد. سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در این لایحه تمامی نواقصی که در قوانین مربوط به انتخابات وجود داشت رفع شده است؛ گفت: براساس این لایحه تمامی مراحل برگزاری انتخابات ازجمله اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 شبکه‌های اجتماعی انحصار را شکسته‌اند؛ جماران| سیدحسن خمینی یادگار امام گفت: شبکه‌های اجتماعی، انحصار را شکسته‌اند. انحصار موجب می‌شود میل شخصی بر عقل غلبه بیابد. سیدحسن خمینی در دیدار دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه بسیار خوشحال‌کننده است که ظرفیت مناسبی برای برگزاری جشنواره جهانی فجر فراهم شده است، گفت: امروز لازم نیست دولت‌ها برای انتقال اطلاعات اقدام کنند و اشخاص، خود انتخاب‌کننده هستند و به نظرم در مجموع سخت‌افزارها دنیا را به جای بهتری تبدیل کرده‌اند. شبکه‌های اجتماعی، انحصار را شکسته‌اند. یک اپلیکیشن تلفن همراه ممکن است از ده‌ها شبکه تلویزیونی جلوتر باشد. در این شرایط دیگر مهم نیست که شما حرفتان را کجا بزنید، مهم این است که چه حرفی برای گفتن دارید.

 لغو جلسه کمیسیون عمران به دلیل غیبت آخوندی؛ایلنا|‌ مجید کیانپور عضو فراکسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: در جلسه موضوعی مطرح نشد، آقای آخوندی به همراه هیات دولت به استان آذربایجان‌شرقی سفر کردند و قرار بر این شد که در نخستین فرصت بازگشت ایشان جلسه دیگری تشکیل شود. آخوندی قرار بود در جلسه کمیسیون عمران مجلس شرکت کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

 آیین‌نامه نحوه مطرح کردن استیضاح وزیران در فراکسیون امید بررسی شد؛ایرنا| عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه نحوه مطرح کردن تقاضای استیضاح وزیران در جلسه دیروز سه‌شنبه این فراکسیون بررسی شد. فاطمه ذوالقدر افزود: فراکسیون امید برای هم‌افزایی، اثربخشی و ساماندهی تقاضای استیضاح وزیران آیین‌نامه‌یی تهیه کرده است که در حال بررسی آن هستیم. او یادآور شد: بر اساس این آیین‌نامه و در صورت تصویب در جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید، موضوع استیضاح وزیران از این پس توسط استیضاح‌کننده در فراکسیون مطرح و سپس در کمیته‌یی که در این فراکسیون تشکیل می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر