امریکا در خلیج‌‌فارس از سپاه تمکین می‌کند

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۱۳
امریکا در خلیج‌‌فارس از سپاه تمکین می‌کند

امسال میلاد امام حسین (ع) که هر ساله در تقویم عمومی کشورمان به نام روز پاسدار ثبت شده با دوم اردیبهشت ماه سالگرد تاسیس سپاه پاسداران همزمان شده است؛ ارگانی که هر چند عنوانی نظامی بر تارک آن نشسته اما در اساسنامه تاسیسش حفاظت و حراست از گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی و حاکمیت برخاسته از آن مهم‌ترین ماموریتی است که برای آن عنوان شده است.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که به‌واسطه سابقه‌اش و ۸ سال فرماندهی بر نیروی دریای سپاه، ازجمله فرماندهان شناخته شده سپاه است و نامش با رویارویی مستقیم با امریکایی‌ها گره خورده است، در این زمینه می‌گوید: خود امریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که در خلیج‌فارس تمکین‌کننده هستند.

در کنار این موضوع سردار فدوی درباره ماموریت بنیادین سپاه به این نکته اشاره می‌کند: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌یی را در ادامه خود ندارد حتی ایران.»

او از سال ۶۳ و در جریان جنگ تحمیلی در قرارگاه دریایی نوح (ع) وارد این عرصه شد و امروز با ۳۴سال سابقه، فرماندهی نیروی دریایی سپاه در منطقه حساس خلیج‌فارس و تنگه هرمز را برعهده دارد. فرمانده نیروی دریایی سپاه درخصوص برخی اقدامات این نیرو ازجمله دستگیری نظامیان متجاوز امریکایی در خلیج‌فارس گفت: ما هیچ‌گاه برنامه‌ریزی نکردیم که امریکایی‌ها را بگیریم. ما برنامه‌ریزی کردیم و آموزش دیده‌ایم که تکلیف خودمان را انجام دهیم. تکلیف ما هم این است که آمادگی کامل برای پاسداری از انقلاب را داشته باشیم و یکی از آمادگی‌ها این است که اگر شناوری از هر کسی در جایی که نباید باشد، حضور پیدا کرد، آن را بگیریم.

او افزود: گرفتن امریکایی‌ها در سال ۹۵ برای چهارمین‌بار بود که اتفاق می‌افتاد. ما دو بار امریکایی‌ها و دو مرتبه نیز انگلیسی‌ها را بازداشت کرده‌ایم. اما این‌بار، چون در زمان ویژه و خاصی بود، بروز بسیار زیادی پیدا کرد.

دریادار فدوی درخصوص مواجهات سپاه با امریکایی‌ها در خلیج‌فارس تصریح کرد: امروز این جمله امام (ره) که «امریکا را در خلیج‌فارس به خاک مذلت می‌کشانیم» اثر وضعی پیدا کرده و این کار صورت گرفته است و خودشان هم به آن معترفند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به برخی اظهارنظر‌های کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و تهدید ایران گفت: ما الان در بهترین وضعیت ممکن در خلیج‌فارس به‌سر می‌بریم. وقتی امریکایی‌ها اذعان می‌کنند که نمی‌توانند در خلیج‌فارس هیچ غلطی کنند و در برابر ما حالت انفعالی دارند، نباید به اراجیف نوکران دست چندم منطقه‌یی آنها پاسخ داد.

وی تاکید کرد: خود امریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که در خلیج‌فارس تمکین‌کننده هستند و هر کسی بخواهد این روال را ببیند، می‌تواند با شناور‌های ما (سپاه) همراه باشد.

 سپاه هیچ کلمه‌ای را در خود ندارد حتی ایران

وی پاسداری از انقلاب اسلامی را تنها پاسداری از یک کشور یا یک جغرافیا یا یک حکومت ندانست و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌یی را در ادامه خود ندارد حتی ایران.

فدوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، پاسداری از انقلاب اسلامی را تنها پاسداری از یک کشور یا یک جغرافیا یا یک حکومت ندانست و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌یی را در ادامه خود ندارد حتی ایران و این تدبیر خاص حضرت امام(ره) بود که از اول هم فقط «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» باشد، زیرا انقلاب اسلامی محدود به یک جغرافیا نیست و الان می‌بینید دل‌های زیادی در دنیا همان روال انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند و سپاه هم در همه جا پاسدار انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درخصوص امکان حضور این نیرو در آب‌های آزاد در آینده تصریح کرد: ما از قدیم در خارج از خلیج‌فارس و در دریای عمان حضور داشتیم و در آینده نیز باید در آب‌های آزاد حضور پیدا کنیم.

فدوی با اشاره به دستاورد‌های این نیرو در حوزه شناوری گفت: ما امروز در حوزه تجهیزات شناوری در سقف تکنولوژی دنیا هستیم و در حالی که شناور‌های دنیا عموما سرعت‌شان ۳۵ گره یا نات است، اما شناور‌های موشک‌انداز ما به سرعت ۸۰ نات رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: ما هیچ کشور مسلمانی را دشمن خود نمی‌دانیم، ولی متاسفانه از طرفی می‌بینیم که اراده‌یی هم در این کشور‌ها وجود ندارد و ما شرمنده می‌شویم وقتی که رییس‌جمهور امریکا با برخی عبارات سخیف این کشور‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد.

فدوی همچنین اظهار داشت: اطلاعاتی که امریکایی‌ها از توان دریایی ایران دارند اطلاعات کمی است و آنها زمانی متوجه قدرت واقعی ما می‌شوند که یا شناورهای‌شان غرق شده یا دچار وضعیت وخیم شده باشند.

 

ارسال نظر