روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۹۶

 تاکید روحانی و اردوغان بر ادامه همکاری‌ها در مورد سوریه- ایسنا| رییس‌جمهور کشورمان و همتای ترکیه‌یی او، در یک گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم ادامه همکاری میان ایران، ترکیه و روسیه در مورد مسائل سوریه تاکید کردند. به گزارش رویترز، یک مقام آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که حسن روحانی در یک گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در مورد لزوم همکاری میان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در مورد بحران در سوریه گفت‌وگو کردند. به گفته این منبع آگاه، اردوغان همچنین در این تماس تلفنی به روحانی گفته است از انجام اقداماتی که باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود، اجتناب شود.

 پیگیری چرایی عدم شفاف‌سازی حقوق مدیران دولت توسط مجلس- مهر| مجلس از تهیه گزارشی درخصوص تخلف رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد مبنی بر اجرای حکم برنامه ششم توسعه برای شفاف‌سازی حقوق وزرا و مدیران خبر داد. ابوالفضل ابوترابی نماینده اصولگرای مجلس، درباره شکایت نمایندگان مجلس از رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف بود سامانه‌یی را برای شفاف‌سازی حقوق مدیران و وزرا طراحی کند اما تاکنون این سامانه طراحی نشده است. او با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی هستند، اظهار داشت: طبق این ماده از رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد درخصوص عدم اجرای این حکم از برنامه ششم به قوه قضاییه شکایت می‌شود و در صورت تصویب این گزارش در صحن این شکایت به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

 بررسی سوالات نمایندگان از وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی- ایسنا| یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از بررسی سوالات نمایندگان از وزیر نیرو در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد. علی وقفچی گفت: در جلسه روز سه‌شنبه، وزیر نیرو حضور داشت و نمایندگان سوالات خود را از وزیر مطرح کردند. سوالات برخی نمایندگان منطقه‌یی و بعضی ملی بود. نماینده زنجان در مجلس بیان کرد: در بعضی موارد سوال‌کنندگان از پاسخی که گرفتند قانع شدند و در بعضی موارد پاسخ‌ها برای نمایندگان قانع‌کننده نبود و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 حامی ایران در موضوع برجام هستیم- ایرنا| سفیر اسپانیا در تهران گفت: به‌عنوان کشور پادشاهی اسپانیا در زمینه برجام از ایران حمایت می‌کنیم چون ایران به برجام پایبند بوده است. ادواردو لوپز بوسکتس افزود: براساس گزارش سازمان انرژی اتمی، ایران به تعهدهای خود در رابطه با برجام پایبند بوده است. او گفت: معتقدیم کشور ایران پایبندی خود را در زمینه مفاد برجام نشان داده و تلاش داریم در این زمینه امور دو کشور ایران و اسپانیا پیش برود. سفیر اسپانیا تصریح کرد: وزیر امور خارجه اسپانیا هفته گذشته در سفر به تهران با همتای خود ملاقات کرد که این دیدار باب مذاکرات و توسعه روابط میان ایران و اسپانیا را گشوده است.

 شرایط پرداخت پاداش به کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ تعیین شد-ایرنا| بر اساس ماده ۱۱ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در سال ۱۳۹۷، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند حداکثر معادل یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی را در صورت وجود اعتبار در سقف اعتبارات تخصیص یافته دستگاه اجرایی و با رعایت ماده ۷ این تصویبنامه به عنوان پاداش پرداخت کنند.

به موجب این ماده، پرداخت یک ماه پاداش مذکور به اعضای هیات‌مدیره، هیات عامل و کارکنان شرکت‌های دولتی اعم از شرکت‌های مستلزم ذکر و تصریح نام، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی پس از تصویب مجامع یا شوراهای عالی آنها مجاز است.

در بند ۱۲ همین ضوابط، کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم مطابق با موافقتنامه متبادله و برای بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی در سقف بودجه سال ۱۳۹۶ ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور قابل پرداخت است.

 ناکامی تروریست‌ها در تصرف برجک مرزی ناجا در میرجاوه- روابط عمومی قرارگاه قدس| روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی از اقدام قاطعانه رزمندگان این قرارگاه در ناکام گذاشتن حمله بامداد روز (سه‌شنبه) تروریست‌ها به یک برجک مرزبانی در منطقه مرزی میرجاوه خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در ساعت یک و 30دقیقه بامداد روز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه) یک تیم تروریستی از داخل خاک پاکستان با حمله به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی ۸۹»، قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت شدید نیروهای مرزبانی مستقر در برجک مواجه و با ورود نیروهای احتیاط به منطقه برای کمک به آنها طی یک درگیری شدید، اقدام قاطعانه و به موقع رزمندگان اسلام تروریست‌ها را در دستیابی به هدف شوم خود ناکام گذاشتند.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی زخمی و متواری شدند و بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو نیروهای احتیاط با یک تله انفجاری، دو نفر از رزمندگان دلاور سپاه شهید و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 تشکیل جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه آذربایجان‌شرقی -پاد| در آستانه سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به اذربایجان‌شرقی محمود واعظی در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه این استان که در آن استاندار و مسوولان استانی و همچنین مدیران عامل بانک‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند، با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی زیادی برخوردار است، همگان را به تلاش مضاعف برای توسعه و آبادانی روزافزون استان فراخواند.

در این جلسه استاندار و مدیران عامل بانک‌ها و فعالان اقتصادی در سخنان جداگانه‌یی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، انرژی، عمران، کشاورزی، ترانزیت و گردشگری، پیشنهادات و طرح‌های خود را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها مطرح کردند.

 

ارسال نظر