جنگ اقتصادی مهم‌ترین چالش پیش‌روی کشور

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۹۴
جنگ اقتصادی
مهم‌ترین چالش پیش‌روی کشور

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: احتمال دارد امسال نیز یکسری حوادث و تهدیدات اتفاق بیفتد، بنابراین باید نگاه‌مان به عنصر تهدید، آسیب و روند مقابله با آن پیش‌دستانه باشد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در نخستین همایش بصیرت‌افزایی درخصوص مباحث سال ۹۷ افزود: مانند سابق اصلی‌ترین جنگ ما جنگ اقتصادی است، این موضوع محور اصلی تهدیدات است. در نگاه کلی، تمرکز تهدیدات بر محور مردم، از اصلی‌ترین تهدیدات است و دشمن به‌دنبال ایجاد عارضه و مشکل در انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف است که شامل حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و می‌تواند از طریق شبکه اجتماعی به مردم منتقل شود و مردم را درگیر نمایند. او با اشاره به تهدیدات امنیتی افزود: این تهدید

به تبع سایر تهدیدات می‌تواند شکل بگیرد که تهدیدات نظامی و کلان را نیز شامل می‌شود که محور آن مردم‌ است و ابزارها و مدل‌های مختلفی را دربر دارد. جلالی گفت: باید بتوانیم در برابر تهدیدات مردم را حفظ و نیازهای آنان را پاسخ داده، انسجام میان مردم و حکومت را حفظ کنیم و در یک تعامل اجرایی اجازه ندهیم تعامل میان مردم و حکومت به‌هم بخورد. طبیعتا شبکه‌های اجتماعی سازماندهی فکری، اقتصادی و امنیتی مردم را هدف گرفته‌اند. در اوایل دی ماه دیدیم الگویی از این مساله اجرا شد؛ موضوع مردم‌محوری، اقتصاد و شبکه‌های اجتماعی در حوزه تهدیدات به صورت جدی نقش‌آفرینی می‌کند که دشمن تلاش دارد این موضوعات را در حوزه امنیتی دنبال کند. او گفت: تلاش کردیم که امسال برنامه‌ها براساس انطباق با واقعیت بوده و قابل اجرا باشد و از منابع مالی و اعتباری و معنوی هم استفاده شود و تقریبا برای تمام حوزه‌ها راهبرد تدوین کرده‌ایم.

 

ارسال نظر