روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۱۵

 اصلاح برجام از سوی امریکا و اروپا گمانه‌زنی است- ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برجام موضوعی میان ایران و گروه 1+5 است و مطالب عنوان شده در رسانه‌ها درباره اصلاح برجام ازسوی امریکایی‌ها و اروپایی‌ها گمانه‌زنی است. بهرام قاسمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات وزیر خزانه‌داری امریکا درمورد برجام افزود: اظهارات متفاوتی به‌خصوص از سوی امریکایی‌ها درباره برجام مطرح می‌شود و در یک جایگاه رسمی نمی‌توان درباره این مواضع متضاد و غریب صحبت کرد. قاسمی تصریح کرد: درباره آنچه احتمالا امریکایی‌ها درباره آن تصمیم می‌گیرند باید صبر کرد و باتوجه به شخصیت رییس‌جمهوری امریکا که معروف است در بزنگاه‌های خاص تصمیمات متفاوت اتخاذ می‌کند، کمی صبر کنیم و بعد تصمیم‌گیری کرد.

 سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه - مهر| هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز به سوریه سفر می‌کند. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این هیات متشکل از آقایان علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون و مسعود گودرزی و سیدقاسم جاسمی دو عضو کمیسیون است. او ادامه داد: هدف از این سفر دو روزه، حضور اعضایی از کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی برای اعلام حمایت از مقاومت مردم سوریه علیه توطئه‌های داخلی و خارجی و نیز بررسی میدانی اتفاقات چند روز اخیر است. در این سفر هیات ایرانی با رییس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

 درخواست نمایندگان اصفهان برای جلسه اضطراری با رییس‌جمهور- ایلنا| نمایندگان اصفهان در نامه‌یی خواستار جلسه اضطراری با رییس‌جمهور برای حل مشکل کم‌آبی این استان شدند. در نامه مجمع نمایندگان اصفهان به حسن روحانی آمده است:

«با توجه به اتمام آب‌شرب پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان در مردادماه سال جاری و همچنین استمرار خشکی زاینده‌رود و عدم وجود آب برای کشاورزان استان خواهشمند است دستور فرمایید زمانی جهت تشکیل جلسه اضطراری با حضور نمایندگان استان تعیین و اعلام نمایید.»

 شاید سعید مرتضوی معذوریتی داشته باشد- ایسنا| رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به مفقود شدن سعید مرتضوی گفت: نمی‌دانم ایشان متواری شده یا خیر، ولی شاید معذوریتی داشته باشد. ‌الله‌یار ملکشاهی درخصوص مفقود شدن سعید مرتضوی در پاسخ به اینکه در کشور ما که داعش به‌راحتی مهار می‌شود، چگونه می‌شود که سعید مرتضوی از زیر تیغ بران دستگاه قضا مفقود شود، گفت: این موضوع در مقایسه با داعش یک امر بسیار عادی است. در کشور ما روزانه تعدادی از افراد محکوم می‌شوند، محکومیت‌شان قطعی و ممکن است حکم‌شان اجرا یا با تاخیر اجرا شود. او با بیان اینکه هر کسی که محکوم می‌شود ممکن است بتواند چند روزی خود را مخفی کند، گفت: این موضوع خیلی مهمی نیست. اگر حکم قطعی راجع به هر کسی صادر شود نظام ما و قوه قضاییه نشان می‌دهد که حکم را اجرا می‌کند و هیچ مصونیتی در این باره وجود ندارد.

 تاکید روحانی بر ضرورت ارائه میراث اندیشمندان به زبان جهانی- پاد| رییس‌جمهور بر ضرورت ارائه اندیشه و میراث مفاخر و اندیشمندان کشور به زبانی روزآمد و جهانی تاکید کرد. روحانی در پیامی به همایش بین‌المللی زبان فارسی و اندیشه ایرانی اسلامی درباره عطار نیشابوری که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، ابراز امیدواری کرد با همت و پشتکار همه نهادهای علمی و فرهنگی و پژوهشی فرصت‌ها و زمینه‌های جدیدی به وجود‌ آید که اندیشه و میراث مفاخر و اندیشمندان کشور به زبانی روزآمد و جهانی ارائه شود و نسل جوان نیز با احساس تعلق بیشتر به این منابع و ذخایر بتواند قدرت نوآوری و رویارویی خود را با تحولات جهانی افزون‌تر کند.

 سوال از رییس‌جمهور از دستورکار پارلمان خارج شده است- ایلنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: دو سوال از رییس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رییس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاده و این دو سوال از دستورکار خارج شد. حسینعلی امیری درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار دولت گفت: کمیسیون مشترکی در مجلس برای بررسی اصلاح ساختار دولت در جهت افزایش کارایی شکل گرفته است. معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا لایحه دولت برای تفکیک 3 وزارتخانه در این کمیسیون بررسی می‌شود؟ اظهار کرد: هم این لایحه در کمیسیون اصلاح ساختار دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و هم طرحی که نمایندگان برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تهیه کرده‌اند مورد جمع‌بندی قرار می‌گیرد.

 ادعایی درباره دیدار روحانی، خاتمی، ناطق و جهانگیری- ایسنا| یکی از سایت‌های خبری جزییات دیدار روحانی، خاتمی، ناطق نوری و جهانگیری را منتشر کرده و نوشت: جلسه در منزل حسن روحانی و به دعوت او برگزار شده است. این سایت مدعی شد، رییس دولت اصلاحات در این جلسه خواستار تلاش بیشتر روحانی برای حل و فصل مشکل حصر شده است. اخیرا روزنامه سازندگی خبری را با عنوان «نخستین نشست سران اصلاحات و اعتدال در غیاب آیت‌الله هاشمی» منتشر کرد و نوشت «حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری در سکوت خبری نخستین جلسه خود را برگزار کردند تا درباره آینده وضعیت کشور و مشکلات دولت و جامعه صحبت کنند».

 کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور- روابط عمومی وزارت اطلاعات| سربازان گمنام امام زمان(عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند. براساس این گزارش، نیروهای اداره کل استان سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروه‌های تروریستی را در انتقال 80کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، 17عدد تله انفجاری پدالی(مخصوص به‌ کارگیری در بمب‌های کنار جاده‌یی و تله‌های انفجاری)، 28قبضه سلاح کمری با دو هزار و 100فشنگ، 35قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند.  در این عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) همچنین 580کیلوگرم مواد مخدر از تروریست‌ها کشف کردند.

 

 

ارسال نظر