روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۳۱

 محکومیت «محمودرضا خاوری» قطعی شد-ایسنا| رییس دادگاه انقلاب گفت که محکومیت محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی قطعی شده است. موسی غضنفرآبادی گفت: دستور شناسایی و توقیف اموال وی در داخل داده شده است.

او با بیان اینکه مدت واخواهی به پایان رسیده است، یادآور شد: محکومیت خاوری، جریمه نقدی و برگشت اموال است که دستور همه آنها داده شده است.

 سردار سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین شد-فارس| سردار سپهر به عنوان جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین منصوب شد. سردار محمدحسین سپهر با حکم سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین سردار علی فضلی شد. او پیش از این معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بود.

  طرح فتنه 88 در تعریف رجل سیاسی سلیقه‌ای است-برنا| معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور درباره طرح آزادی زنان زندانی سرپرست خانوار گفت: آخرین گزارش در این خصوص هنوز به دست‌مان نرسیده زیرا کار مشترکی بین سازمان زندان‌ها و ستاد دیه است.

معصومه ابتکار در خصوص پیگیری‌های طرح حمایت از آزادی زنان زندانی سرپرست خانوار گفت: استقبال خوب بوده و خیلی از کسانی که در اولویت اول بوده‌اند، آزاد شده یا آزاد می‌شوند. معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در خصوص تعریف رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان با اشاره به یکی از بندهای تعریف رجل سیاسی که مربوط به فتنه 88 است، اظهار کرد: این هم بحث سلیقه‌یی است و هر کسی تفسیری در این موضوع دارد. این موضوع با اتهام‌زنی، تفسیر و سلیقه سازگار نیست. موضوع قانون است و بازگشت به قانون و موازین اسلامی.

 بالاترین درجه برای هر فرد انقلابی شهادت است-ایلنا| رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در دومین سالگرد سرهنگ دوم مرتضی زرهرن از شهدای مدافع حرم گفت: بالاترین درجه برای هر فرد انقلابی، شهادت است که رسیدن به اوج تعالی است.

امیر سرتیپ پوردستان در دومین سالگرد سرهنگ دوم مرتضی زرهرن از شهدای مدافع حرم گفت: امروز با همت جوانان این مرز و بوم به ابزار دفاعی بسیار پیشرفته‌یی دست یافته‌ایم که هیچ کشوری جرات تجاوز به خاک کشور را ندارد. رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به مقام والای شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم خالصانه به میدان جنگ رفتند و از خود تلاشی وصف‌ناپذیر برای حفظ انقلاب و دفاع از حرم مطهر نشان دادند.

 ابطال دستورالعمل قطع مقرری بیمه بیکاری به بهانه تاخیر-ایرنا| هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزارت کار در خصوص قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل تاخیر ۴۵دقیقه‌یی مقرری‌بگیران در ثبت حضور و غیاب را ابطال کرد.

به دنبال شکایت شاکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل و ضوابط اجرایی حضور و غیاب مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و دستورالعمل و ضوابط حضور و غیاب اثر انگشتی که توسط اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مقرر شده و در موارد غیبت و تاخیر ۴۵دقیقه‌یی منجر به قطع مقرری بیمه بیکاری خواهد شد، خارج از اختیار اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بوده و بر این اساس درخواست ابطال این دستورالعمل را مطرح کرده است.

 به کارگیری بازنشستگان در سمت سفیر، معاون وزیر و استاندار ممنوع می‌شود- ایسنا| سیده فاطمه حسینی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و فراهم کردن فرصت برای مدیران توانمند جوان تدوین شده است، گفت: بر اساس این طرح به کارگیری بازنشستگان در سمت‌هایی همچون سفارت، معاونت وزیر، استاندار و همترازان آن ممنوع است. به گفته این نماینده روسای سه قوه، معاونان رییس‌جمهور، نمایندگان مجلس و وزرا از شمول این قانون مستثنا هستند. از سوی دیگر فرزندان شهدا، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و نیز آزادگان هم از شمول این قانون مستثنا شده‌اند.

 لاریجانی به ویتنام و سریلانکا سفر کرد- تسنیم| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیروز (یک‌شنبه 26 فروردین) به 2 کشور ویتنام و سریلانکا سفر کرد. این سفر به دعوت همتایان وی در ویتنام و سریلانکا و برای ارتقای همکاری دوجانبه انجام می‌شود. سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، محمد آشوری‌تازیانی نماینده بندرعباس، محمد محمودی‌شاه‌نشین نماینده شهریار و همچنین نظر افضلی نماینده نهبندان رییس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.

 ایراد شورای نگهبان به ترجمه لایحه پالرمو- فارس| رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با متن اصلی آن مغایرت دارد و این موضوع طی نامه‌یی خطاب به رییس‌جمهور به وی برای بررسی اعلام خواهد شد. الهیار ملکشاهی افزود: ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو این بود که متنی که دولت به عنوان لایحه پیشنهادی ترجمه کرده و آن را به مجلس تقدیم کرده با متن اصلی آن تطابق نداشته و دارای اختلافات زیادی است و در همین راستا لازم است تا دولت در ارائه لوایح خود به مجلس دقت لازم را داشته باشد تا این اتفاق نیفتد، چرا که ما به لایحه‌یی که از طرف دولت می‌آید، اعتماد می‌کنیم.

 توصیه مرکز پژوهش‌ها به نمایندگان مجلس برای تسریع در اصلاح ساختار دولت- ایرنا| مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با توصیه به نمایندگان برای رد کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به آنها توصیه کرد هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح ساختار کلان دولت اقدام کنند. مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش نتیجه‌گیری و پیشنهادات می‌نویسد: در صورتی که قانونگذار به دنبال تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی (از طریق تشکیل وزارت گردشگری) است این امر را می‌تواند از طرق دیگر از جمله وضع قانون خاص یا اعمال اصلاحاتی در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تامین کند.

 امکان رشد روابط با چین تا سقف 200میلیارد دلار- ایلنا| مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از دیدار با عضو کمیته مشورتی وزارت خارجه چین درباره روابط بین دو کشور گفت: از زمان سفر رییس‌جمهور چین به ایران در سال ٢٠١٦ روابط دو کشور پیشرفت خوبی کرده و از نظر چین، ایران نقش مهمی در جاده ابریشم دارد و سفیر چین در این دیدار اطلاع داد در روزهای آینده هیاتی به ایران می‌آید و از بندر چابهار برای همکاری مهم و راهبردی دو کشور در این بندر دیدار می‌کنند. در زمانی که وزیر خارجه چین دو سال پیش به ایران آمد، توافق داشتیم که سقف روابط تا ٢٠٠میلیارد دلار امکان رشد داشته باشد و اکنون هم در همین راستا عمل می‌کنیم.

 

ارسال نظر