زمان اقدامات وحشیانه و ژست‌های دروغین سپری شده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۲۷
زمان اقدامات وحشیانه و ژست‌های دروغین سپری شده است

رییس مجلس شورای اسلامی حمله امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کرد و گفت: زمان اقدامات وحشیانه و ژست‌های دروغین سپری شده است.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی دیروز یک‌شنبه  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه روز گذشته شاهد بودیم که خلاف همه نظام‌های بین‌المللی حمله وحشیانه‌یی به یک کشور اسلامی کردند و

تاسف بار‌تر اینکه برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم‌صهیونیستی و سران کفر از این جنایت حمایت می‌کنند.

او افزود: نخستین سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود، این است که چه علتی عامل چنین اقدام غیرقانونی بوده است؟ ادعای این سه کشور بر این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده و علت موفقیت این کشور در اخراج تروریست‌ها از حومه دمشق استفاده از چنین سلاحی بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقابل دولت سوریه و روسیه این ادعا را تکذیب کرده و خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی شده‌اند، مگر نه این است که برای رسیدگی به این امور نظام‌های بین‌المللی تدبیر کرده‌اند، پس چرا بدون رعایت این ضوابط و با عجله چنین تهاجمی سامان یافت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این دستاویز نمی‌تواند وجاهت داشته باشد و موضوع اصلی را باید در جای دیگر جست و آن تحولات اخیر در صحنه سوریه است.

او ادامه داد: سال‌هاست که با کمک کشورهای بزرگ و برخی دولت‌های یاغی در منطقه اطراف دمشق لانه تروریست‌ها شده بود و هر زمان با سلاح‌های پیشرفته دمشق را ناامن می‌کردند.

 

ارسال نظر