روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۸۹

 لایحه تمدید قانون مبارزه با فساد اعلام وصول شد- برنا| محمدعلی وکیلی در جلسه علنی دیروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح اجرای اصل 27 قانون اساسی و لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اعلام وصول شد. او افزود: همچنین سوال ملی سیدمهدی مقدسی نماینده اراک و 20نماینده مجلس از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم اقدام سازمان خصوصی‌سازی برای ایفای حقوق دولت و خلع ید از سهامداران اعلام وصول شد.

 مردم را باید از چنگ فضای مجازی نجات داد- ایلنا| سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و اطلاعات سپاه تاکید کرد که فضای مجازی در خدمت امریکا و رژیم‌صهیونیستی است و مردم را باید از چنگ آنها نجات داد. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 50 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند، افزود: بنابراین از آنجا که اغلب کشورها کاملا مسلط بر تلگرام هستند، انتظار می‌رود مراجع ذی‌ربط در حوزه فضای مجازی کشور به وظیفه انقلابی، شرعی و ملی خود عمل کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی فضای مجازی و حمایت و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی در راس فعالیت‌های دولت قرار گرفته، وزارت ارتباطات را در این زمینه مسوول اجرای موارد ابلاغ شده دانست و خواستار ورود جدی این وزارتخانه شد.

 امریکا و گروه E3 نشست مهمی را درباره برجام برگزار می‌کنند- ایرنا| «مارک دوبوویتز» رییس اندیشکده امریکایی دفاع از دموکراسی‌ها گفت: امریکا و گروه E3 (فرانسه، انگلیس و آلمان) این هفته در واشنگتن نشست مهمی را درباره توافق هسته‌یی برگزار می‌کنند. به گفته دوبوویتز که از حامیان تحریم ایران است، این نشست یک فرصت برای کاستن از اختلافات باقیمانده درباره اصلاح واقعی این توافق قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده در 12 مه (22 اردیبهشت) است.

 اروپا به دنبال حفظ برجام است- خانه ملت| مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌یی و امنیت اروپا با ابراز امیدواری در حل مشکلات موجود در موضوع برجام گفت: اروپا به دنبال روش‌هایی برای حفظ برجام است و در این زمینه تلاش‌های خود را ادامه می‌دهد. «تارجا گروندی» که به ایران سفر کرده است در دیدار با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران خصوصا در زمینه تجاری با اروپا منافع مشترک دارد هر چند آن‌گونه که باید از منافع این توافق بهره‌مند نشده است. مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌یی و امنیت اروپا ضمن ابراز امیدواری از شکوفایی روابط اقتصادی و تجاری ایران و امریکا تاکید کرد: حفظ برجام به نفع همه خواهد بود.

 ورود کمیسیون اصل ۹۰ به واردات محصولات تراریخته- فارس| سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ موضوع واردات محصولات تراریخته را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد تا با دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی نشستی به همین منظور برگزار و نتیجه آن به مجلس و دولت ابلاغ شود. ولی داداشی افزود: هدف از بررسی این موضوع این بود که مشخص شود که آیا محصولات تراریخته می‌تواند در مجلس ما نهادینه شود یا خیر و البته این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

 هیاتی از متخصصان سازمان انرژی اتمی به چین می‌روند-پایگاه خبری سازمان انرژی اتمی| سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیاتی از مسوولان و متخصصان سازمان انرژی اتمی برای شرکت در سمینار همکاری هسته‌یی ایران و چین به پکن می‌روند.  بهروز کمالوندی افزود: سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌یی ایران و چین در ادامه برگزاری نشست‌های بین‌المللی همکاری در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی در بروکسل، مسکو و اصفهان، از چهارشنبه 22 فروردین سال جاری در پکن برگزار می‌شود.

 دستورالعملی برای عدم خرید کالای خارجی در نیروهای مسلح صادر شد-مهر|  دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از صدور دستورالعمل عدم خرید کالای خارجی در نیروهای مسلح خبر داد. سرلشکر سیدیحیی صفوی در حاشیه مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، درباره شعار سال گفت: یکی از کلیدی‌ترین و شاید اصلی‌ترین بحث اقتصاد مقاومتی شاخصه‌یی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس ایراد فرمودند و آن این است که مردم ما کالای ایرانی مصرف کنند. او ادامه داد: البته از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت شود یعنی باید کالاهایی ساخته شود که با کالای مشابه خارجی از نظر کیفیت و قیمت قابل مقایسه باشد. در اینجا نقش سازمان استاندارد

حایز اهمیت است؛ به‌عنوان مثال اگر این سازمان فعال بود استانداردی مشخص می‌کرد تا خودرو داخلی و خارجی در یک کیفیت باشند.

 انتصاب در ستاد کل نیروهای مسلح-تسنیم| سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حکمی سردار ابوالفضل شکارچی را به‌عنوان معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کرد. سردار جزایری هم که پیش از این معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح را عهده‌دار بود، به‌عنوان مشاور فرهنگی رییس ستاد کل منصوب شد.

 

ارسال نظر