روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۰۴

 خبر فیلتر تلگرام تا 20روز آینده صحت ندارد- تعادل| علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که خبر فیلتر شدن تلگرام تا ۲۰روز دیگر صحت ندارد و بیان این موضوع تعجب‌برانگیز است. رحیمی این را در واکنش به اظهارات مجتبی ذوالنوری دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی گفته که مدعی شده بود، تلگرام در کمتر از 20روز دیگر فیلتر خواهد شد. هر دو این نمایندگان مستند اظهارات خود را خروجی جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی با وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرده‌اند.

 تخصیص اعتبار وام ١٥میلیونی ازدواج به بانک‌های عامل از اول اردیبهشت- ایلنا| نایب‌رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با بانک ملی ایران از تخصیص اعتبار وام ١٥میلیونی ازدواج به بانک‌های عامل از اول اردیبهشت ٩٧ خبر داد. به گفته فاطمه سعیدی شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوجینی که از زمان عقدنامه آنها کمتر از دوسال سپری شده باشد، قابل تخصیص است. او درباره چرایی افزایش وام ازدواج گفت: شرایط اقتصادی کشور در بستری قرار گرفته که رغبت جوانان برای تشکیل خانواده را بسیار کاهش داده و افزایش نرخ تجرد در جامعه از بازخوردهای این دلواپسی بوده است که البته دلواپسی خالی از رجحانی نیز نیست.

 کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد- ایرنا| کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نشست دیروز مجلس تصویب شد و اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان نیز در سال 97 مورد بررسی قرار گرفت. همچنین احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت از بررسی طرح ساماندهی اهدا در مراکز درمان ناباروری خبر داد و افزود: این طرح حاوی مسائل پیچیده حقوقی، فقهی و علمی است که باید رعایت شوند. به گفته او در نشست روز گذشته کمیسیون، کارشناسان و مسوولانی از حوزه علمیه، موسسه رویان و وزارت بهداشت نسبت به بررسی جزئیات این طرح اقدام کردند.

 سفر کمیسیونر مهاجرت، امور داخلی و شهروندان اتحادیه اروپا به تهران- ایسنا| دیمیتریس آوراموپولوس کمیسیونر مهاجرت، امور داخلی و شهروندان اتحادیه اروپا به تهران سفر می‌کند. این مقام اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه به تهران می‌آید و با برخی مقامات کشورمان در حوزه مربوطه خود دیدار و رایزنی می‌کند. دیدار با مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر خارجه یکی از دیدارهای این کمیسیونر اتحادیه اروپا در تهران است.

 به کار‌گیری سلاح شیمیایی توسط هر طرف محکوم است- سخنگو| سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمله شیمیایی صورت گرفته در منطقه دوما در غوطه شرقی دمشق گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های اصولی خود و آموزه‌های دینی و اخلاقی و به عنوان یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، به‌کار‌گیری این‌گونه سلاح‌ها توسط هر طرف و در هر جای جهان را به‌شدت محکوم می‌کند. بهرام قاسمی در عین حال افزود: در حالی که ارتش سوریه دست برتر را در میدان نبرد با تروریست‌های مسلح دارد، به‌کارگیری مواد یا سلاح شیمیایی توسط آنها امری منطقی به نظر نمی‌رسد. قاسمی تاکید کرد: چنین ادعاها و اتهاماتی از سوی امریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی نشان از توطئه‌یی جدید علیه دولت و ملت سوریه و مردم منطقه و بهانه‌یی برای اقدام علیه آنان دارد.

 دادستان‌های مناطق مرزی برای مبارزه با قاچاق فعال‌تر شوند-روابط عمومی قوه قضاییه| رییس قوه قضاییه گفت: دادستان‌های مناطق مرزی و سازمان بازرسی برای مبارزه با قاچاق فعال‌تر شوند.  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، با اشاره به انتشار اخبار و اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر وقوع قاچاق‌های عمده از طریق مبادی رسمی و گمرکات، دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مامور کرد که برای پیگیری این موضوع با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم انجام دهند. وی تصریح کرد: دادستان‌های مناطق مرزی و نقاطی که گمرک در آنها مستقر است باید فعال‌تر شوند تا با انجام اقدامات قانونی لازم ضمن بسته شدن باب قاچاق، گام‌های موثر در جهت حمایت از تولید داخلی برداشته شود.

  پلیس لندن قرار وثیقه متعرضان به سفارت ایران را تمدید کرد-ایرنا| یک سخنگوی متروپلیتین پلیس روز دوشنبه اعلام کرد که قرار وثیقه معترضین به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تمدیدشده است. او بدون ارائه توضیح بیشتری گفت که این قرار تا اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) تمدید شده است. این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره علت تمدید قرار وثیقه معترضین افزود که قادر به ارائه جزئیات بیشتری، جز اعلام تاریخ تقریبی بازگشت دوباره معترضین به اداره پلیس نیست. پلیس لندن، اسفند ماه گذشته یک روز پس از حمله به سفارت ایران در لندن گفته بود که معترضین را با قید وثیقه و تا اوایل ماه آوریل و انجام تحقیقات کامل آزاد کرده است.

 تریبون‌ها نباید محلی برای انعکاس اخبار ناگوار و ناامیدکننده باشند-برنا| وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم، کوزه‌یی را نیز نشکنیم، بر انتقال اخبار صحیح و امیدبخش در جامعه تاکید کرد و گفت: «بعضی افراد برای اینکه دیده شوند با بیماری خودشیفتگی، دایم اخبار ناامیدکننده به جامعه منتقل می‌کنند و پیش بینی‌هایی می‌کنند که دانش و مسوولیت آن را ندارند. »سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم دیدار عیدانه با مددکاران در جمع خبرنگاران درخصوص تعرفه‌های پزشکی گفت: «تعرفه‌های پزشکی هم طبق قانون باید هر سال قبل از ارسال بودجه به مجلس در دولت تصویب شود و این یک چرخه باطلی است که چند دهه است ادامه دارد چراکه معمولا این اتفاق نمی‌افتد و امسال نیز همین این اتفاق افتاد و با وجود اینکه شورای عالی بیمه تعرفه را اعلام کرد، دستگاه‌هایی که مسوول بودند که سازمان برنامه و بودجه در راس آنها قرار دارد، نتوانستند پیشنهادشان را به دولت ارائه دهند، بنابراین تعرفه‌ها هنوز بلاتکلیف است و امیدواریم سریع‌تر تعیین تکلیف شود.»

 هدف از بمباران «تیفور» ایران نبود-ایلنا| یک منبع نظامی سوریه اظهار داشت که بهانه رژیم صهیونیستی برای حمله موشکی به فرودگاه نظامی تیفور در حومه حمص که می‌گویند هدف، ایرانی‌هاست، دروغ است.یک منبع نظامی سوریه به تلویزیون «راشا تودی» اعلام کرد که تل‌آویو از ظرفیت‌ها و نوع تجهیزات نظامی این فرودگاه آگاه است. ولی این رژیم «با علم به اینکه پایان هرج و مرج و خروج سوریه از بحران» نزدیک است تا حد امکان می‌کوشد این کشور را منهدم کند تا با تضعیف ارتش سوریه به اهداف و منافع خود برسد.

 

 

ارسال نظر