روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۱۹

 روحانی درگذشت مادر شهیدان جراح‌زاده را تسلیت گفت-پاد| رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت اسوه صبر و استقامت حاجیه خانم طاهره صنیعی‌نژاد مادر شهیدان گرانقدر محسن، عبدالامیر و محمدرضا جراح‌زاده را تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت روحانی آمده است: درگذشت اسوه صبر و استقامت حاجیه خانم طاهره صنیعی‌نژاد مادر شهیدان گرانقدر محسن، عبدالامیر و محمدرضا جراح‌زاده از دلیرمردان دوران پرافتخار دفاع مقدس موجب تاثر خاطر شد.  وی در این پیام تصریح کرد: این مادر فداکار که با پرورش شیرمردانی سلحشور، فرزندان خود را در راه عظمت اسلام، استقلال و امنیت میهن تقدیم کرد، الگویی ماندگار و الهام بخش در ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت خواهد بود.

  ریشه‌های گرانی ارز در استانبول و اربیل-تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهور برای ارزان شدن نرخ ارز پیشنهاد داد. حسام‌الدین آشنا نوشت: ارز ارزان می‌شود اما نه با مماشات با محتکران جسوراسکناس و قاچاقچیان قهار اربیل و استانبول.

 افتتاح قهوه‌خانه در قم نگران‌کننده است-ایسنا| رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه افتتاح قهوه‌خانه در قسمتی از قم نگرانی‌هایی برای دلسوزان استان به وجود آورده، گفت: کسی منکر شادی مردم نیست، اما نباید این شادی به ناهنجاری و رقص و پایکوبی تبدیل شود به همین دلیل این مساله و نظارت بر اماکنی مانند قهوه‌خانه‌ها نیازمند توجه بیشتری است. به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار با استاندار قم و مدیران استان با بیان اینکه برای حفظ مدیریت استان لازم است، فاکتورهای خاص مدیریتی را در نظر گرفت، گفت: صرف وجود مراجع و حوزه علمیه در شهر برای پیشرفت استان کافی نیست، بلکه باید فاکتورهای خاص مدیریتی را در نظر گرفت.

 همراهی اروپا با سیاست ضدبرجام امریکا خفت‌بار است-مهر| رییس سازمان انرژی اتمی درباره هرگونه تبعیت اتحادیه اروپا از سیاست ضدبرجامی امریکا هشدار داد و آن را برای این اتحادیه خفت‌بار دانست. علی‌اکبر صالحی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد اروپایی‌ها در تبعیت از سیاست‌های ضد برجامی ترامپ اظهار داشت: آمادگی برای برگشت‌پذیری در صورت نیاز است که ما این آمادگی را ایجاد کرده‌ایم. صالحی همچنین درباره اظهارات اخیر نماینده امریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه حتی با خروج واشنگتن از برجام، ایران در این توافق خواهد ماند، گفت: تصمیم ایران تصمیمی نیست که کسی به عنوان یک شخص بتواند، اتخاذ کند بلکه تصمیم جمعی است که مسوولان ارشد نظام اتخاذ می‌کنند؛ در چنان شرایطی وزارت امور خارجه تحلیل‌های بسیاری ارائه خواهد کرد، شرایط را خواهد سنجید و تصمیمات لازم را خواهد گرفت، اکنون درباره تصمیم ایران چیزی نمی‌شود گفت.

 احیای قدرت داعش در خاک افغانستان بعید است-برنا| وزیر دفاع کشورمان گفت: تهران گمان نمی‌کند که داعش در خاک افغانستان قدرت خود را احیا کند. امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تلویزیون راشاتودی اظهار کرد: با وجود اینکه داعش تهدیدات امنیتی را در افغانستان به وجود آورده است، ایران مانند برخی کشورها از جمله روسیه فکر نمی‌کند که افغانستان به پایگاه جدید داعش تبدیل شود. او افزود: شکی نیست که تروریست‌های داعش به افغانستان رفته‌اند، اما بر سر شمار آنها اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی شمار تروریست‌ها را تا 10هزار نفر اعلام می‌کنند در حالی که دولت افغانستان می‌گوید تعداد آنها کمتر است، اما بدون شک در افغانستان در حال عملیات هستند.

 انتقاد یک نماینده از سفرهای خارجی متعدد نمایندگان- ایسنا| عباس گودرزی نماینده مجلس در تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی دیروز گفت: از هیات رییسه تقاضا دارم تا سفرهای خارجی نمایندگان که به‌تازگی به کثرت انجام می‌شود، کنترل کند. او افزود: سفر خارجه هزینه دارد و از بودجه بیت‌المال است و باید دستاوردی داشته باشد. هر نماینده از هر کمیسیونی که به سفر خارجه می‌رود باید براساس ضرورت باشد. وی در ادامه گفت: این امر خلاف مصلحت اقتصادی کشور است و اکنون نیز به یک رویکرد مسابقه‌یی تبدیل شده است، هیات رییسه به این موضوع ورود پیدا کند.

 تذکر خدری نسبت به تعلل در بررسی طرح استیضاح وزیر کشور- خانه ملت| عبدالحمید خدری نماینده مجلس گفت: متاسفانه استیضاح وزیر کشور با تکمیل امضا و ارجاع به هیات رییسه در اسفند ماه هنوز در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است، در حالی که براساس آیین‌نامه باید ظرف هفت روز استیضاح در دستور کار کمیسیون ذی‌ربط قرار گیرد. او افزود: ما شاهد بودیم که سه وزیر نزدیک به ایام نوروز و در بدترین شرایط برای استیضاح به مجلس آمدند اما استیضاح وزیر کشور با تکمیل امضا و ارجاع به هیات رییسه در اسفند ماه هنوز در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است. این شائبه برای نمایندگان ایجاد خواهد شد که هیات رییسه تبعیض قائل می‌شود.

 تلاش‌ها برای آزادی مرزبان ربوده شده در پاکستان ادامه دارد- ایرنا| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های زیادی برای آزادی سعید براتی مرزبان ربوده شده ایرانی در پاکستان انجام شده و این تلاش‌ها ادامه دارد. علاءالدین بروجردی افزود: بنابر اخباری که آمده سعید براتی سرباز ربوده شده دراختیار گروهک‌هایی است که در پاکستان حضور دارند و تلاش فراوانی نیز برای آزادسازی وی صورت گرفته است.

 روابط تهران و پاریس در مسیر صحیح قرار دارد- سخنگو| ابوالقاسم دلفی سفیر ایران در فرانسه در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان که در مجلس ملی فرانسه برگزار شد، گفت: تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و فرانسه بعد از برجام نشان می‌دهد که روابط دو کشور در مسیر صحیح قرار دارد. او

با اشاره به قدمت تاریخی روابط دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و همچنین اقتصادی و تجاری ازجمله توریسم از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند و همکاری خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه‌های علمی و دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور وجود داشته است.

 

 

ارسال نظر