روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳

 سفر ظریف به آفریقا و امریکایی‌جنوبی؛ ؛ سخنگو  وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا و امریکای‌جنوبی سفر می‌کند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به‌ چند کشور آفریقایی و امریکای‌جنوبی سفر می‌کند. به گفته قاسمی در این سفر، ظریف و هیات همراه به کشورهای سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا سفر و با مقامات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی این کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

 دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با همتای ایرانی‌اش در تهران؛ تعادل  وزیر امور خارجه ونزوئلا که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه تهران راهی ایران شده است، ظهر دیروز با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد. در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه برگزار شد، درمورد مسائل دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو انجام شد. این دیپلمات عالی‌رتبه ونزوئلایی همچنین در روز پنج‌شنبه هفته گذشته در حاشیه اجلاس میان‌دوره‌یی وزرای خارجه جنبش عدم تعهد با ظریف دیدار کرده بود.

 رویکرد اعتماد ملی همراهی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است؛ ایسنا  سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه جلسه شورای مرکزی این حزب در روز 31 فروردین به ریاست الیاس حضرتی برگزار می‌شود، گفت: رویکرد حزب اعتماد ملی همراهی و کمک به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است. اسماعیل گرامی‌مقدم افزود: علاوه بر برگزاری جلسات شورای مرکزی، شورای اجرایی حزب نیز به ریاست حضرتی برگزار می‌شود تا کمیته‌های حزب تکمیل و ترمیم شود. برنامه دیگر حزب که مهم‌ترین برنامه است، تطبیق شرایط حزب اعتماد ملی با قانون جدید نحوه فعالیت احزاب است و جلیلیان به‌عنوان رییس دفتر حقوقی حزب به وزارت کشور معرفی شده است تا مراحل تطبیق شرایط حزب با قانون جدید را پیگیری کند.

 اوتاوا موافق برقراری رابطه با تهران است؛ ایرنا   رییس کنگره ایرانیان کانادا گفت: لابی وضع تحریم علیه تهران در اوتاوا تلاش می‌کند راه از سرگیری رابطه با جمهوری اسلامی بسته شود در حالی که دولت فعلی کانادا موافق برقراری روابط با ایران است. بیژن احمدی در پاسخ به این پرسش که با وجود مذاکرات بین وزرای خارجه و همچنین شعار انتخاباتی نخست‌وزیر کانادا، هنوز شاهد تغییری در روابط به‌ویژه از طرف اوتاوا با تهران نبوده‌ایم، بزرگ‌ترین مانع چیست؟ گفت: به نظر می‌رسد مانع اصلی تصویب قانونی در کانادا و سلب مصونیت قضایی دولت ایران است. برداشتن این مانع مخالفانی هم دارد. محافظه‌کاران هنوز مخالف این موضوع هستند و دولت لیبرال برای برداشتن مانع قدم بر نداشته است.

 آخرین وضعیت تنظیم سند رژیم حقوقی دریای خزر؛ ایلنا  لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در ایران درباره مذاکرات پنج کشور ساحلی دریای خزر برای دستیبابی به سند رژیم حقوقی دریای خزر گفت: درمورد رژیم حقوقی دریای خزر اختلاف خاصی وجود ندارد و جدی نیست و در حالت فعلی در حال نگارش متن انگلیسی سند است و امیدواریم با رایزنی‌ها و مذاکرات چندجانبه‌یی که صورت گرفته بتوانیم در فصل تابستان سال جاری در قزاقستان و در چارچوب اجلاس سران پنج کشور اختلافات حل و فصل شده و در مورد سند اصلی به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

 سفر هیات دومای روسیه به ایران؛ ایسنا  جمعی از نمایندگان پارلمان روسیه امروز به ایران سفر می‌کنند. سرپرستی این هیات سیاسی را ویچسلاو والودین رییس دومای روسیه برعهده خواهد داشت. لئونید اسلوتسکی رییس کمیسیون بین‌الملل دوما در این باره گفت: بدون همکاری با ایران در چارچوب آستانه، موفق به خاتمه جنگ و مقابله با داعش در مناطق شیعه‌نشین نخواهیم شد. به گفته اسلوتسکی همکاری روسیه و ایران علاوه بر موضع سوریه شامل زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

 گفت‌وگو تنها راه برقراری صلح، امنیت و عدالت است؛ ایلنا  وزیر دادگستری گفت: گفت‌وگو تنها راه برای برقراری صلح، امنیت و عدالت در جهان است. سیدعلیرضا آوایی در اجلاس بین‌المللی عدالت در کشور مغرب که با حضور نمایندگانی از ۸۰کشور جهان برگزار شد، با اشاره به اینکه گسترش تروریسم و خطراتی که این پدیده زشت برای منطقه و جهان در پی داشته است، همکاری همه کشورها را برای ریشه‌کن کردن آن خواستار شد.  وزیر دادگستری ایران در این اجلاس با «محمد اوجار» وزیر دادگستری مغرب و همچنین وزیران دادگستری هلند و هند ملاقات و بر تقویت همکاری در حوزه‌های قضایی؛ انتقال تجربه و آموزش برای کمک به روند اصلاحات قضایی تاکید کرد.

 اعتراض وکیل‌ متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران به حکم؛ میزان  وکیل‌ مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران از اعتراض به رای صادره توسط دادگاه کیفری یک استان تهران در پرونده موکلش خبر داد. سعید اشرف‌زاده با بیان این مطلب گفت: رای دادگاه بدوی قبل از سال جدید به بنده ابلاغ شد و من نیز همان زمان به رای صادره اعتراض کردم. او افزود: هفته گذشته سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور خبر داد.

 جوانگرایی و انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی وزارت کشور؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: جوانگرایی و انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی دو رویکرد مهم وزارت کشور در سال 97 است.  جواد ناصریان دیروز در نشست صمیمی کارکنان وزارت کشور با وزیر کشور به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع پرداخت و گفت: پروژه ساماندهی و توانمند‌سازی نیروی انسانی در سال جدید هم پیگیری خواهد شد.  او با اشاره به بازنگری ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و تصویب ساختار جدید گفت: در ساختار جدید بیش از 500 پست مدیریتی و سرپرستی به تشکیلات موجود اضافه شده است و برای ترمیم این ساختار از نیروهای توانمند داخل وزارتخانه استفاده خواهیم کرد.

 مسوولان شرکت مسافربری کرمان- تهران به دادسرا احضار شدند؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به عنوان مدعی‌العموم و در راستای احقاق حقوق عامه و با توجه به اهمیت موضوع حادثه تلخ و دلخراش تصادف اتوبوس در محور کرمان به تهران ورود کرده و در صورت احراز قصور با مقصران حادثه مطابق قانون برخورد خواهد شد. دادخدا سالاری اظهار کرد: با وجود اینکه تصادف در حوزه استان یزد واقع شده است، مسوولان ذی‌ربط و شرکت مسافربری چنانچه سهل‌انگاری و قصوری از سوی آنها صورت گرفته باشد و اقدامات لازم را به‌ عمل نیاورده باشند، با آنان طبق قانون برخورد خواهد شد. او خاطرنشان کرد که مسوولان شرکت مسافربری حادثه کرمان - تهران به دادسرا احضار شدند.

 

 

ارسال نظر