اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند می‌مانند

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۲۹
اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام
پایبند می‌مانند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سابقه رفتاری اروپایی‌ها نشان می‌دهد در صورت خروج احتمالی امریکایی‌ها از برجام، آنان به تعهداتشان در این توافق پایبند می‌مانند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امریکا در سال‌های گذشته به دلیل جنایاتی که در ویتنام انجام داده بود به چهره کریه در دنیا تبدیل شده بود و این کشور در این سال‌ها تلاش کرد چهره بشردوستانه از خود نشان دهد ولی در این کار موفق نبود.

او ادامه داد: توافق برجام بعد از تلاش‌های زیاد و میانجیگری‌های فراوان به سرانجام رسید و به شکل محافظه‌کارانه مورد قبول ایران قرار گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: لغو یک‌جانبه این توافق موجب سلب اعتماد کامل دوباره جهان از امریکا می‌شود و بار دیگر چهره کریه امریکا را به دنیا نشان خواهد داد.

جلودارزاده افزود: امریکا بداند با اقدامی همچون لغو برجام نمی‌تواند به خواسته‌ها و آرزوهای خود دست یابد، زیرا ایرانیان فراز و فرود زیادی را تجربه و با همه مشکلات مبارزه کرده‌اند، فشارهای امریکا ما را سر سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.

او همچنین گفت: این کشور باید عاقلانه فکر کند و تصمیم بگیرد، فاصله جنگ یا صلح یک کلمه است، عقل و دانش بشر در این مرحله است که دیگر ظلم و ستم را نمی‌پذیرد و امریکا باید بداند که سلطه‌گری و قلدری در دنیا جواب نمی‌دهد.

 

 

ارسال نظر