روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۴۵

 توصیه رییس مجلس به صدا و سیما؛ ایسنا  علی لاریجانی در دیدار با مسوولان صدا و سیمای قم گفت: زمانی که وقوف و توجه مردم به مسائل کشور بیشتر شود قطعا مسیر برای توسعه فراهم‌تر خواهد شد.

به‌طور مثال در شرایط کنونی مردم از برخی مسائل در نظام بودجه‌ریزی مانند میزان صادرات غیرنفتی مطلع نیستند از این رو مفید است که بدانند مجلس به عنوان نمونه در سال جاری مشوق‌های بسیار خوبی را برای گسترش صادرات ایجاد کرده است. او افزود: همچنین مفید است که مردم مطلع شوند که به‌طور مثال مجلس در سال جاری مقرر کرده که برای توسعه سرمایه‌گذاری در روستاها تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران ارائه شود از این رو رسانه ملی و صدا و سیما باتوجه به جایگاه بسیار خوب خود می‌توانند مسائل مهم و کلیدی را نشر دهند تا افراد و سرمایه‌گذاران به مشارکت در این امور تشویق شوند.

 قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس؛ ایرنا  گزارش نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسات این هفته خانه ملت قرائت می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است در جلسات این هفته لایحه تجارت و طرح اصلاح قانون بودجه سال 96 کل کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان بررسی کنند. بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی و طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در دستور کار جلسات مجلس قرار دارد.

 تیراندازی به خودرو نماینده شادگان دلایل شخصی داشته است؛ خانه‌ملت  استاندار خوزستان شائبه تروریستی بودن حادثه تیراندازی به خودرو نماینده شادگان در مجلس را منتفی دانست و گفت: «به ‌احتمال زیاد این اقدام به‌خاطر مسائل شخصی بوده و نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع و مظنونین است.»

افرادی ناشناس شب پنج‌شنبه، 16 فروردین در شادگان به ‌سمت خودرو پارک ‌شده مجید ناصری‌نژاد نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تیراندازی کرده و از محل متواری شدند. این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها خودرو نماینده شادگان و سه خودرو دیگر مورد اصابت چند گلوله‌ قرار گرفته‌اند.

 برجام محور دیدار مرکل و ترامپ؛ ایلنا  یک مقام ارشد امریکایی گفت که صدراعظم آلمان قرار است در دیدار خود با رییس‌جمهور امریکا درباره توافق هسته‌یی با ایران گفت‌وگو کند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان قرار است 27 آوریل (7 اردیبهشت ماه) با دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در واشنگتن دیدار کند. به گفته یک مقام ارشد امریکایی، اختلافات

بر سر توافق هسته‌یی با ایران و مسائل تجاری در روابط فرا آتلانتیک از موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار خواهد بود.

 درباره خرید اس400 گفت‌وگویی با روسیه نشده است؛ ایلنا  مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه درخصوص همکاری‌های نظامی ایران و روسیه گفت: همکاری‌های فنی و نظامی بین دو کشور از قبل وجود داشته که تحویل سامانه اس۳۰۰ نقطه مهمی در تعاملات دفاعی-نظامی دو کشور بود. سفیر ایران افزود: درمورد سامانه اس۴۰۰ تا به حال گفت‌وگویی بین دو کشور نشده است.

 رژیم سعودی باید در دادگاه صالح اسلامی محاکمه شود؛ مهر  خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم عربستان سعودی، رژیم مفسدی است که باید در دادگاه صالح اسلامی به جنایات آن رسیدگی شود.

سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در این برهه از زمان، صحبت کردن در خصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی یک اشتباه استراتژیک است، گفت: جهان اسلام باید در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها، از خود واکنش نشان دهد و این به اقتضای غیرت مسلمانی و غیرت عربی است.

خاتمی گفت: چرا آرام هستید، چرا سکوت می‌کنید و چرا از مظلومین حمایت نمی‌کنید؟ پیامبر(ص) قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کردند؛ بنابراین فتوای مفتیان، ضدقرآن و ضد صحبت و رفتار نبوی است.

 پیشرفت‌ها مرهون رهبری و مشکلات ناشی از مدیریت دولت‌ها است؛ ایلنا  خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه امروز به اثبات رسیده که سعودی‌ها، یهودی و صهیونیست هستند، پیشرفت‌های کشور را مرهون هدایت داهیانه رهبری و مشکلات ناشی از مدیریت دولت‌ها دانست و با انتقاد از مسوولانی که به حرف رهبری گوش نمی‌دهند، گفت: روزی بی‌خود گفتید دستتان روی دکمه فیلتر نمی‌رود و حالا می‌خواهید به گردن رهبری بیندازید.

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد همچنین به موضوع فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مساله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است.

 انفجار دیروز مرکز تهران، در خیابان پاستور نبود؛ ایسنا سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی و انفجار در یک واحد ساختمانی براثر نشت گاز شهری خبر داد.

جلال ملکی در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت 13:42 روز جمعه انفجار در یک ساختمان مسکونی در خیابان کارگر، نرسیده به میدان حر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد و ۳ ایستگاه متشکل از دو گروه اطفا و یک گروه نجات به همراه تجهیزات و نردبان هیدرولیکی در کمتر از ۴ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت انفجار منزل براثر نشت گاز در خیابان کارگر جنوبی، 200 متر بعد از میدان حر به سمت میدان قزوین در یکی از کوچه‌های فرعی بوده است و اینکه در برخی از رسانه‌های مجازی در خیابان پاستور ذکر شده، صحت ندارد.

 

ارسال نظر