روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۷۹

 فیلترینگ تلگرام در کمیته مصادیق مجرمانه مطرح نشده است؛ ایرنا  عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: موضوع فیلترینگ تلگرام تاکنون در جلسات کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نشده و به نظر می‌رسد که نظر نهایی در مورد این موضوع با مجاری و مسوولان بالاتر است. محمد کاظمی افزود: البته بررسی این موضوع می‌تواند در دستور کار این کمیته هم قرار گیرد ولی هنوز این موضوع در کمیته مطرح نشده است. او اضافه کرد: از آنجا که ریاست کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برعهده دادستان کل کشور است، بررسی یا عدم بررسی موضوع در این کمیته باید با پیشنهاد وی انجام شود.

 نشست کمیسیون اقتصادی با کرباسیان و سیف درباره وضعیت بازار ارز؛ خانه ملت  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از نشست مشترک کمیسیون متبوعش با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی در یک‌شنبه هفته آتی خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی افزود: در این نشست وضعیت نابسامان بازار ارز و افزایش غیرمنطقی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. او با بیان اینکه نابسامانی بازار ارز به‌دلیل عدم نظارت بانک مرکزی رخ داده است، تصریح کرد: اگر این محورها در نشست مشترک کمیسیون با کرباسیان و سیف مورد توافق قرار نگیرد، طرح کمیسیون در قالب طرحی دو فوریتی به هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

 ادعای وزیر خارجه بحرین درباره یک بانک ایرانی؛ ایسنا  وزیر امور خارجه بحرین در ادعایی بی‌اساس یک بانک ایرانی را متهم به حمایت مالی از تروریسم در چند کشور عربی کرد. به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین که به امارات متحده عربی سفر کرده است، در ادامه ادعاهای خود گفت که این بانک از نهادها و سازمان‌هایی حمایت مالی کرده است که در فعالیت‌های تروریستی دست دارند و دولت بحرین به‌زودی تمام اطلاعات در این زمینه را فاش خواهد کرد.

 برگزاری سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای ایران و چین؛ مهر  سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌یی ایران و چین در ادامه برگزاری نشست‌های بین‌المللی همکاری در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی در بروکسل، مسکو و اصفهان، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین سال جاری در پکن برگزار می‌شود. در این سمینار که به میزبانی دولت چین برپا می‌شود، نمایندگانی از سوی کشورهای 1+5 شرکت کرده و در مورد موضوعات مختلفی ازجمله چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی هسته‌یی در چارچوب برجام و ضمیمه سوم آن به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

 تعیین میزان اعتماد عمومی به پیام‌رسان داخلی از طریق نظرسنجی؛ ایلنا  یک عضو هیات‌رییسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه فیلترینگ پیام‌رسان خارجی منجر به استفاده از نمونه داخلی نمی‌شود، پیشنهاد برگزاری نظرسنجی برای تعیین میزان اعتماد عمومی به پیام‌رسان داخلی را مطرح و بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی تاکید کرد. فاطمه سعیدی در رابطه با فیلترینگ تلگرام گفت: اگر به بهانه روی آوردن به پیام‌رسان‌های داخلی، مردم را محدود کنیم، نتیجه عکس خواهیم گرفت. کسانی که فکر می‌کنند با فیلتر کردن یک پیام‌رسان خارجی موج اقبال به پیام‌رسان‌های داخلی را شاهد خواهیم بود، دچار خطای فاحشی در تحلیل هستند.

 هنر یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی است؛ ایرنا  رییس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از ابزارهای دیپلماسی، هنر است و اگر زمینه هنرورزی در کشور تقویت شود در پیشبرد اهداف دیپلماتیک نیز موثر خواهد بود.  علی‌اکبر صالحی دیروز با بیان اینکه وظیفه دیپلماسی این است که بیشترین منافع را با کمترین هزینه برای ملت تامین کند، اظهار کرد: برای این ‌کار باید از ابزارهای گوناگونی استفاده کرد که یکی از آنها هنر است.  او با اشاره به جمله یکی از بزرگان مبنی بر اینکه «نیاکان ما جنگیدند تا ما سیاست‌ورز شویم. ما سیاست‌ورزی می‌کنیم تا فرزندانمان هنرورزی کنند» گفت: از طریق زبان هنر می‌توانیم بستر تفاهمات جهانی را افزایش دهیم.

 ایران از گفت‌وگوی طرف‌های موثر در حل بحران سوریه استقبال می‌کند؛ ایرنا  یک منبع مطلع با تاکید بر اینکه ایران همواره از گفت‌وگوی طرف‌های موثر در حل بحران سوریه استقبال می‌کند، گفت: ایران مخالفتی با تشکیل نشستی 4 جانبه با حضور رییس‌جمهور فرانسه، ایران، روسیه و ترکیه ندارد.

کارشناس نزدیک به وزارت امور خارجه دیروز با بیان اینکه اظهارات منتسب به یکی از مقامات ترکیه درخصوص مخالفت ایران با برگزاری نشست سران 4 کشور، نادرست و غیردقیق است، افزود: ایران از تمام طرح‌هایی که منجر به کارآمدتر شدن روند آستانه یا هر طرح صلح دیگری شود، استقبال می‌کند. با این حال حضور و مشارکت هر عضو جدیدی در نشست‌های مربوط به روند آستانه باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر و با موافقت هر 3کشور ضامن انجام گیرد.

 صدور حکم راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران؛ دانشجو  به گفته رییس کل دادگستری استان تهران یکی از پرونده‌هایی که در روز‌های پایانی سال منجر به صدور رای شد، پرونده عامل شهادت ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بود که آخرین جلسه دادگاه براساس تعیین وقت انجام شده، برگزار شد.

اسماعیلی افزود: حکم محکومیت راننده اتوبوسی که باعث شهادت 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی شده بود از سوی دادگاه کیفری یک تهران صادر و به صورت ویژه ابلاغ شد.

وی گفت: در صورت اعتراض، پرونده به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد.

 

ارسال نظر