قطع وابستگی به کالای خارجی باعث پیشرفت جامعه می‌شود

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۹۳
قطع وابستگی به کالای خارجی باعث پیشرفت جامعه می‌شود

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: قطع وابستگی به کالای خارجی و توجه به کالای داخلی باعث پیشرفت جامعه، استقلال و خودکفایی ما می‌شود.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: توجه به کالای داخلی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، البته امسال برای نخستین‌بار نیست که این موضوع مطرح می‌شود بلکه از گذشته نیز توجه به کالای ایرانی و ممنوعیت از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند، مورد توجه بوده است.

نماینده تهران در مجلس افزود: در این موضوع مجلس شورای اسلامی نیز در گذشته قوانینی را تصویب کرده است که در صورت ضرورت و ایجاب، ما در سال جاری نیز قوانین بیشتری را به تصویب می‌رسانیم. جلودارزاده ادامه داد: قوای سه‌گانه و گروه‌هایی که در جامعه نقش رهبری در مصرف کالاها را دارند باید با رعایت این شعار به عمق بخشیدن آن کمک کنند، در این راستا دولت اعلام کرده کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند را مصرف می‌کند و مشابه خارجی را مورد مصرف قرار نمی‌دهند، یعنی بر این اساس وزارتخانه‌ها در پروژه‌های عمرانی یا موضوعات مختلف بر اساس تصمیم دولت باید تنها خرید داخلی داشته باشند که این موضوع می‌تواند به اصلاح فرهنگ و استفاده خانواده‌ها از کالاهای ایرانی کمک کند.

 

 

 

ارسال نظر