روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۲۳

 آخرین وضعیت قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان؛خانه‌ملت| رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از موکول شدن قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی مجلس به بعد از عید خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مدتی است که به پایان رسیده و خلاصه آن در 50 صفحه به کمیسیون آموزش ارائه و گزارش در چند صفحه برای قرائت در صحن تنظیم شده و در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

 درخواست نمایندگان برای موکول شدن استیضاح 3 وزیر به بعد از تعطیلات؛ایسنا| نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی گفت که جمعی از نمایندگان درخواست دارند که استیضاح وزرای راه، رفاه و کشاورزی به بعد از تعطیلات موکول شود. ابوالفضل موسوی افزود: استیضاح وزرا ۱۵و ۱۶ اسفند اعلام وصول شده و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس باید حداکثر ۱۰روز بعد از اعلام وصول جلسه استیضاح برگزار شود. اگر بخواهیم ۱۰روز بعد از اعلام وصول را در نظر بگیریم به تاریخ 24 اسفند می‌رسیم که روز پنج‌شنبه است و مجلس جلسه ندارد و بعد از آن هم جلسه‌یی تشکیل نمی‌شود بنابراین، این موضوع قابل بررسی است که آیا می‌شود استیضاح را به نخستین جلسه بعد از تعطیلات مجلس موکول کرد یا خیر؟ او اضافه کرد: نمایندگان عموما بازه زمانی فعلی را برای استیضاح وزرا مناسب نمی‌دانند ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید اجازه دهیم وزرا از حداکثر وقتشان استفاده کنند و بعد اقدام به استیضاح آنها کنیم.

 امیدواریم نمایندگان بار دیگر به 3 وزیر اعتماد کنند؛ایرنا| معاون امور مجلس رییس‌جمهوری گفت: با توجه به قرار داشتن در پایان سال و مسائل مردم در این روزها در بخش‌های حمل و نقل و راه همچنین جامعه کارگری امیدواریم نمایندگان بار دیگر به وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی اعتماد کنند. حسینعلی امیری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا در مورد جلسه استیضاح علی ربیعی، عباس آخوندی و محمود حجتی افزود: معاون اول رییس‌جمهور ‌روز سه‌شنبه به عنوان نماینده دولت همزمان با آغاز جلسه استیضاح در جلسه علنی مجلس شرکت می‌کند. نمایندگان مجلس 7ماه پس از شروع به کار دولت دوازدهم، نخستین استیضاح را با فراخوان 3 وزیر اقتصادی وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی کلید زدند.

  حمله مهاجم مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در وین؛ایرنا| پلیس اتریش نیمه شب یک‌شنبه(به وقت محلی) از حمله یک فرد مهاجم با چاقو به مامور پلیس اقامتگاه سفیر ایران در وین خبر داد. مامور حفاظت از اقامتگاه سفیر در این حادثه از ناحیه بازو دچار جراحت شد. مهاجم که یک تبعه 26ساله اتریشی اهل ایالت تیرول شناخته شده به ضرب گلوله از پای درآمد. پلیس گفته است که مامور یاد شده ابتدا از اسپری فلفل استفاده کرده سپس ناچار به شلیک به مهاجم شده بود. یک سخنگوی وزارت دفاع اتریش هم به خبرگزاری فرانسه گفت که براساس تحقیقات اولیه، اقدام وی مطابق با قوانین بوده است. در پی این سانحه، شمار نیروهای امنیتی حاضر در منطقه افزایش یافته است.

 استقبال از پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا

؛ایلنا| وزیر انرژی روسیه از استقبال این کشور برای پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ماه مه ‌سال جاری خبر داد. الکساندر نواک گفته است: حرکت به سمت یک توافق موقتی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی انجام گرفته است. این اقدام یک قدم پیش رو است و به تحولات بیشتری در آینده در روابط تجاری دو جانبه و توسعه همکاری‌ها در سرمایه‌گذاری منجر خواهد شد. براساس این گزارش مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو پیش‌تر از تلاش برای رسیدن به یک توافق دو جانبه میان ایران و روسیه برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در سال 2015 و نزدیکی دو طرف به امضای چنین توافقی خبر داده بود.

 انهدام خودروی انتحاری و هلاکت تروریست‌ها در منطقه مرزی سراوان؛ سپاه‌نیوز| روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت ۲ تروریست در اقدام به موقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: شامگاه یک‌شنبه ۲۰ اسفند عوامل گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند. در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود، جلیقه انتحاری خود را منفجر و به هلاکت رسید. در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.

 استیضاح حق نمایندگان و روشنگری وظیفه وزیران است؛تعادل| مشاور رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه استیضاح حق نمایندگان است و روشنگری وظیفه وزیران اظهار کرد: قاعدتا نمایندگان محترم هم از حق خود استفاده می‌کنند و هم ظرفیت و تحمل شنیدن روشنگری‌های وزیران محترم را دارند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«استیضاح وزیران نه فقط فرصتی مناسب برای استیضاح خدمات و رفع شبهات است بلکه موقعیتی کم نظیر برای جلب ‌توجه همگان به مسوولیت‌های مشترک دولت و مجلس در سامان‌ها و نابسامانی‌های فعلی کشور است. وزیران نه فقط به متن سوالات پاسخ می‌دهند بلکه به بطن مشکلات هم می‌پردازند.»

 صادق زیباکلام به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد؛میزان| صادق زیباکلام روز گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد.  یک منبع آگاه قضایی از محاکمه صادق زیباکلام خبر داد و گفت: نامبرده صبح امروز(دوشنبه) با حضور در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق مصاحبه با سایت‌های بیگانه و تلاش برای زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی محاکمه و از خود دفاع کرد.

 

ارسال نظر