روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۵۸

 انتصاب ۵ عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور-پاد| رییس‌جمهور در احکام جداگانه‌یی با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۵ عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور را برای مدت چهار سال منصوب کرد. روحانی در اجرای بند (و) ماده (۲) قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم‌ها «مهری پریرخ» و «فاطمه فهیم‌نیا» و آقایان «هوشنگ مرادی‌کرمانی»، «محسن جوادی» و «علیرضا مختارپور قهرودی» را به مدت چهار سال به‌عنوان «عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور» منصوب کرد.

 واکنش سخنگوی دولت به تعرض عده‌ای به سفارت ایران در انگلستان-ایسنا| سخنگوی دولت نسبت به تعرض عده‌یی به سفارت کشورمان در لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد این موضوع واکنش قاطع ایران را در پی خواهد داشت. محمدباقر نوبخت در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درباره تعرض به سفارت کشورمان در لندن از سوی عده‌یی گفت: همان‌طور که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کردند این اقدام به‌شدت از سوی ایران تقبیح شد و در حال حاضر نیز همکاران من در وزارت امور خارجه با تمام توان اقدامات را پیگیری خواهند کرد.

 انتقادات در حوزه حقوق شهروندی را رصد می‌کنیم-ایلنا| دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی از پیگیری حادثه گلستان هفتم در دولت خبر داد و گفت: هفته گذشته قرار بود ملاقاتی را با وکیل این دراویش داشته باشیم که نتوانست در جلسه حضور پیدا کنند. شهیندخت مولاوردی درباره انتقاداتی که نسبت به اجرای منشور حقوق شهروندی و نادیده گرفتن برخی از حقوق افراد در جامعه مطرح است نیز گفت: بله می‌دانیم که انتقادات زیاد است. ما تمام نقدها در حوزه حقوق شهروندی را رصد و بررسی می‌کنیم.

 آمادگی بسیج برای درختکاری در مناطق درگیر گرد‌وغبار-تسنیم| فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای بسیج آمادگی دارند برای ارائه خدمات گوناگون مانند درختکاری در سراسر کشور به‌ویژه در استان خوزستان وارد کار شوند. ‎ سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز در حاشیه مراسم هفته درختکاری سپاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای زیادی در قالب بسیج تحت فرماندهی سپاه پاسداران قرار دارند، گفت: این نیروها آمادگی دارند برای ارائه خدمات گوناگون مانند درختکاری در سراسر کشور به‌ویژه در مناطقی که نیاز اولویت‌دار و مهم‌تری دارند مانند استان خوزستان، وارد کار شوند. ‎او افزود: در سال گذشته در مناطق وسیعی از استان خوزستان و منشأهای گردوغبار، درختکاری انجام شد و این کار در سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

 محمود کیانی به سمت فرماندار شهرستان اردل منصوب شد-برنا| وزیر کشور در حکمی «محمود کیانی» را به سمت فرماندار شهرستان اردل در استان چهارمحال‌وبختیاری منصوب کرد. در حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، خطاب به محمود کیانی آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم چهارمحال‌وبختیاری به سمت فرماندار شهرستان اردل منصوب می‌شوید.

 ارائه نقاط پیشنهادی برای انتقال پایتخت-تسنیم| عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت، گفت: در جلسه اخیر شورا اعضا مکلف شدند تا چند نقطه را به‌عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستور‌کار شورا بیاورند. ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر 225 دانشگاه کوچک و بزرگ در تهران وجود دارند که این دانشگاه‌ها به مرکزی برای جذب جمعیت از تمام ایران به تهران شده است، تصریح کرد: خروج دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، کارخانه‌های بزرگ و همچنین انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران مکمل یکدیگر هستند که باید اجرایی شود. جلسات شورای انتقال پایتخت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

 کاظم جلالی ناظر انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شد-خانه ملت|‌ والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه از کاظم جلالی نایب‌رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی دعوت کرد تا به‌عنوان ناظر بر انتخابات ریاست‌جمهوری فدراسیون روسیه شرکت کند. کاظم جلالی اخیرا به‌عنوان نایب‌رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی انتخاب شد، این نخستین‌بار است که یک نماینده از جمهوری اسلامی ایران در این مسوولیت انتخاب می‌شود. انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه 27 اسفند ماه سال جاری (18 مارس 2018) برگزار می‌شود. تعداد افراد واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات نزدیک به 109 میلیون نفر است.

 

ارسال نظر