روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۸۶

 سفر 3 روزه ظریف به پاکستان-برنا| محمدجواد ظریف در سفر ۳ روزه به پاکستان که از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود، با «شاهد خاقان عباسی» نخست‌وزیر، «ممنون حسین» رییس‌جمهور و سایر مقامات دولتی و نظامی پاکستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. ظریف همچنین در این سفر ضمن سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد، با سران پاکستان در مورد مسائل مختلف ازجمله بندر «چابهار»، خط لوله انتقال گاز ایران و پاکستان، روابط بانکی دو کشور، مسائل مرزی، کنترل قاچاق موادمخدر در مرزها و همچنین برنامه‌ریزی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از نفوذ داعش در دو کشور، به بحث و تبادل‌نظر خواهد پرداخت.

 درخواست لودریان از ایران و روسیه برای فشار به بشار اسد-ایسنا| ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، از ایران و روسیه درخواست کرد دمشق را تحت‌فشار قرار دهند تا قطعنامه سازمان ملل در مورد آتش‌بس 30 روزه در غوطه شرقی در سوریه را نقض نکند. او همچنین گفت: اگر فرانسه اطمینان یابد که رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است واکنش متناسب را نشان خواهد داد. این آتش‌بس به درخواست پوتین رییس‌جمهور روسیه برای مهار کشتار غیرنظامیان از دیروز در غوطه شرقی دمشق به مرحله اجرا درآمده است و دولت سوریه با آن موافقت کرده است.

 چهارشنبه؛ تسویه‌حساب با سپرده‌گذاران تعاونی ولی‌عصر-تسنیم| نایب‌رییس اول مجلس از تسویه تمام سپرده‌گذاران تعاونی ولی‌عصر تا سقف ۱۰۰میلیون تومان تا روز چهارشنبه خبر داد. مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه مقرر شده که هیات تسویه هفته آینده گزارشی ارائه دهد تا مشخص شود که کار‌ها به چه شکل انجام می‌شود، افزود: مقرر شده است که در یک الی دو ماه آینده نحوه پاسخگویی به افرادی که بالای 100 و 200 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند مشخص و سعی شود مشکلات آنها رفع شود. او افزود: پروژه تسویه باید کار خود را سرعت بخشد و با هفته‌یی یک الی دو جلسه نمی‌توان اقدامات لازم را انجام داد، لذا این هیات باید 24 ساعته تمرکز و روی موضوع کار کنند تا مشکلات حل شود.

 فیلتر تلگرام در دستور کار نیست-خانه ملت|عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه تصمیم‌ شورای عالی فضای مجازی معیار اصلی برای رفع فیلتر توییتر است، اعلام کرد: فیلتر تلگرام در دستور کار کمیته تعیین مصادیق مجرمانه قرار ندارد. رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: در بررسی‌ها باید مشخص شود توییتر چه خدماتی به مردم ارائه می‌دهد و تا چه اندازه زمینه برای سوءاستفاده سودجویان فراهم می‌شود؛ هزینه و فایده این موضوع باید کارشناسی شود و بنا به نتایج آن در این مورد تصمیم‌گیری انجام گیرد.

 استیضاح ربیعی سیاسی است-ایلنا| رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، دلیل اصلی طرح استیضاح وزیر کار در مجلس را سیاسی دانست و گفت: برخی نمایندگان مجلس اصولگرا و گروهی از اعضای فراکسیون ولایی از ابتدا تمایلی به رای اعتماد دادن به ربیعی نداشتند چراکه معتقد بودند گرایشات اصلاح‌طلبی او زیاد است. سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به امضای طرح استیضاح ربیعی از سوی چند نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب افزود: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس باید تا قبل از روز استیضاح، موضع خود را مشخص کنند و می‌توانند با همبستگی، جلوی تغییر ربیعی و آخوندی را بگیرند تا این وزرای اصلاح‌طلب در بدنه دولت بمانند.  

 روحانی هفته آینده به کرمانشاه سفر می‌کند- مهر| رییس‌جمهور کشورمان هفته آینده برای بازدید از روند خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه به این استان سفر می‌کند. حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، نیمه دوم هفته آینده برای بازدید از روند خدمت رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه به این استان سفر خواهد کرد. روحانی در این سفر، خط راه‌آهن کریدور غرب کشور در کرمانشاه را افتتاح می‌کند.

 توسعه در سایه حاکمیت قانون امکان‌پذیر است-ایسنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در جامعه‌یی که حاکمیت قانون وجود نداشته باشد، صحبت از توسعه پایدار بی‌معنی است. حسینعلی‌امیری در مراسم جشن روز وکیل که عصر روز پنج‌شنبه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نخستین کشوری در خاورمیانه بودیم که دارای نظام تفکیک قوا، استقلال قاضی و شکل‌گیری نهاد وکالت شدیم.این مسوول یادآورشد: وقتی از توسعه پایدار، توسعه متوازن و توسعه متناسب صحبت می‌کنیم، در واقع این توسعه‌ها در سایه حاکمیت قانون امکان‌پذیر است.

 توجه در سپردن مسوولیت‌های سیاسی به افراد-فارس| امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم تقوا در یک فرد گفت: یکی از امانت‌های مهم پست‌ها و مسوولیت‌های کشورداری و سیاسی است که باید به اهلش سپرده شود. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه در همین راستا افزود: باید در دادن مسوولیت‌ها به این توجه شود که آن فرد آیا قراردادهایی که با کمپانی‌های خارجی امضا می‌کند، به نفع کشور است؟ چون یکی از مصادیق امانات، سپردن مسوولیت‌ها و پست‌های کشورداری و سیاسی به افراد است.

  انتقاد از برنامه برج میلاد- ایلنا| امام جمعه مشهد گفت: حادثه‌یی که اخیراً در برج میلاد تهران اتفاق افتاد، تصادف نبود. یک برنامه‌ریزی حساب ‌شده از سوی دشمن بود. بنده نمی‌خواهم شورای شهر تهران و شهرداری را متهم کنم که آنها برنامه‌ریزی کردند. بلکه می‌گویم این تصادفی نبود که برنامه‌ریزها از شهردار دعوت کنند و دقیقاً این برنامه را اجرا کردند. برنامه را برگزار کردند و با رقص یک عده نوجوان و دختر جوان نشان دادند که الگوی جامعه حضرت زهرا(س) نیست بلکه سوفیا لورن است. حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: روز میلاد فاطمه(س) مصادف با روز میلاد امام بزرگوار است. جامعه‌یی هستیم که زنانش با الگو قرار دادن صدیقه (س)، عفت را به صورت جریان همگانی در زندگی قرار می‌دهند هویت آنها در جامعه در قالب تبعیت از الگوی صدیقه (س) است...

 دعوت از مردم برای مشارکت در آزادی زنان زندانی- معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود 250زندانی جرایم غیر عمد در حال حاضر در کشور داریم که ان‌شاءالله اگر قرار تامین شود، تا عید آزاد می‌شوند. معصومه ابتکار پیرامون برنامه بازدید از زندان زنان گفت: در شهر کرمان و در زندان زنان، بند نسوان اقدامات ارزشمندی در ارتباط با مهد کودک صورت گرفته بود که جای بهبود هم دارد. در بخش مربوط به کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی نیز فعالیت‌های خوبی در زندان کرمان در حال انجام است. البته بند، خیلی شلوغ بود و شرایط خوابگاهی در آنجا خوب نبود و خود مسوولان هم اذعان داشتند.

او در پایان گفت: امیدوارم رسانه‌ها در موضوع آزادی زنان زندانی کمک کنند که کمپین ارمغان 2 نامگذاری شده است. ما دعوت کردیم و شماره حساب‌هایی را اعلام کردیم که براساس آن شهروندان مشارکت داشته باشند. ما می‌توانیم با کمک ستاد دیه و سازمان زندان‌ها زنان زندانی را برای شب عید آزاد کنیم. حدود 250 زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که ان‌شاءالله اگر قرار تامین شود تا عید آزاد می‌شوند.

 

ارسال نظر