رفتار غیرقانونی کسانی که در کشور مسوولیت داشته‌اند، پذیرفتنی نیست

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۱۳
رفتار غیرقانونی کسانی که در کشور مسوولیت داشته‌اند، پذیرفتنی نیست

گروه ایران|

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، «صندلی خالی» رییس دولت‌های نهم و دهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حاشیه‌هایی که اظهارات گاه و بیگاه او در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، رییس مجمع را بر آن داشت تا با انتقاد از این رویکرد اعلام کند که مشاهده رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی از افرادی که خود مسوولیت داشتند و در ساختارهای مهم کشور تصمیم‌سازی می‌کردند، پذیرفتنی نیست. اظهاراتی که هر از گاهی مطرح می‌شود و در آنها ارکان اساسی کشور مورد نقد و تخریب قرار می‌گیرند.

رییس مجمع در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره‌یی هم به ماجرای خیابان پاسداران داشت و اعلام کرد که رفتارهای آشوبگرانه برخلاف منافع ملی کشور است و باید با کسانی که در این حوزه اقدام می‌کنند، برخورد قاطع صورت بگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اقدامات آشوبگرانه اخیر در یکی از خیابان‌های تهران که علاوه بر اخلال در نظم و امنیت عمومی موجب شهادت تعدادی از نیروهای خدوم انتظامی و حافظان امنیت جامعه گردید، گفت: این نوع اقدامات که امنیت عمومی جامعه را خدشه‌دار کند به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و لازم است مسوولان با جدیت و قاطعیت برخورد‌های قانونی لازم را به عمل آورند و از نعمت ارزشمند امنیت صیانت کنند.

در کنار این موضوع بررسی ابعاد و زوایای بنیادین بودجه 97 با حضور نوبخت در جلسه روز گذشته مجمع بررسی شد و گزارش کمیسیون نظارت مجمع درخصوص بندهایی از مصوبه مجلس که مغایر با سیاست‌های کلی نظام است، قرائت شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ابتدای جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از دست دادن 66 نفر از هموطنان عزیز در این سانحه را تسلیت گفت و از مسوولان خواست با رسیدگی جدی و تمهید اقدامات لازم مانع از تکرار وقوع چنین سوانح ناگواری شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: این حضور بی‌نظیر حاکی از وحدت و ایمان عمیق ملت به انقلاب است و نشان می‌دهد که باوجود همه فضاسازی‌ها و تبلیغات دشمنان نظام و رسانه‌های بیگانه، انقلاب و ولایت جزو هویت و اعتقادات مبنایی مردم عزیز ماست و آنهایی که خیال خام جدایی مردم از انقلاب و نظام را در سر می‌پرورند باید چشم‌های خود را بر واقعیت‌های برآمده از اعتقاد این ملت همیشه در صحنه، بگشایند و بدانند که مردم غیور ایران اسلامی حتی اگر از برخی نارسایی‌ها گله و شکایت بحقی داشته باشند هیچ‌گاه دست از گوهر بی‌بدیل انقلاب و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشان و رهبری معظم نخواهند کشید.

 انتقاد از حاشیه‌سازی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، با انتقاد از رفتارها و سخنانی که از سوی برخی مسوولان و چهره‌های سیاسی در فضای جامعه ابراز می‌شود، گفت: متاسفانه برخی مواقع شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسوولیت و اختیارات داشته یا دارند. کسانی که ‌باید پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می‌کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه‌های معاند بیگانه را فراهم می‌کند.

او همچنین طرح موضوع رفراندوم را آن هم در روزی که سیل خروشان ملت، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته‌اند، موردانتقاد قرار داد و از مسوولان و مدیران کشور خواست به جای طرح موضوعات فرعی، به فکر رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف قانونی و انقلابی خویش باشند.

بنا بر این گزارش، در ادامه تعیین اولویت‌های دوره جدید، اعضای مجمع از میان پیشنهادهای کمیسیون خاص، عناوین «سیاست‌های کلی سبک زندگی ایرانی، اسلامی» و «سیاست‌های کلی ایران منطقه‌یی» را تصویب کردند.

 بررسی بودجه سال 97 در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص

همچنین هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد. براساس این گزارش در نشست هیات عالی نظارت مجمع که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، مغایرت‌های مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال 97 کشور، با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست گزارش کمیسیون نظارت مجمع درخصوص بندهایی از مصوبه مجلس که مغایر با سیاست‌های کلی نظام است، قرائت شد و در ادامه پس از بیان دیدگاه‌های موافق و مخالف و توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه مغایرت بعضی از مواد مصوبه مجلس به تصویب اعضای هیات عالی نظارت رسید که به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

ادامه بررسی انطباق بودجه سال 97 کشور با سیاست‌های کلی نظام به جلسه آتی هیات عالی نظارت موکول شد.

 

ارسال نظر