روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۶۰۵

 کشف یک‌تن مواد مخدر در بندرعباس توسط وزارت اطلاعات؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات  وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند یک‌تن مواد مخدر از نوع تریاک را در بندرعباس کشف و ضبط کنند. در بخشی از اطلاعیه مزبور آمده است: نیروهای اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتی، این مواد مخدر را که در سنگ‌های عظیم‌الجثه 10تنی و به شکل ماهرانه‌یی جاساز شده بود، کشف کردند.

وزارت اطلاعات افزود: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) این محموله شامل 100بسته مواد مخدر به وزن تقریبی یک‌تن از داخل سنگ‌ها کشف و ضبط و یک نفر دستگیر شد.

 22بهمن نماد ایستادگی و قیام ملت ایران است؛ میزان  رییس قوه قضاییه ۲۲ بهمن را نماد استقلال‌طلبی، عزت‌خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگ‌ترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند.  آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه کشور وحدت، انسجام و بصیرتی است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند، افزود: مردم ما با وجود اختلاف‌نظر و سلیقه‌های سیاسی، وقتی پای امنیت ملی به میان می‌آید و بحث اقتدار ملی و مصالح عامه کشور مطرح می‌شود همه در صحنه حاضر می‌شوند و این سرمایه بسیار گرانبهایی است که همه به ویژه ما مسوولان باید به آن توجه داشته باشیم.

 بازدید دادستان تهران از زندان فشافویه؛ ایسنا   دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه از زندان فشافویه بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور 60 مقام قضایی دادسرا شامل معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و دوایر نظارت بر زندان‌های استان تهران و قضات ناظر زندان دادسراها به عمل آمد، با 3000نفر از زندانیان ملاقات شد، درخواست‌های مکتوب آنان اخذ و مشکلات آنان بررسی شد.  عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران در این بازدید با 400 نفر از مددجویان ملاقات چهره به چهره کرد و از حیث رفع برخی مشکلات و مساعدت‌های قانونی، دستورات لازم را صادر کرد.

 وزیر کشور با تبدیل 3روستا به شهر موافقت کرد؛ پاد   وزیر کشور در ابلاغیه‌های جداگانه‌یی به استانداران اردبیل، ایلام و چهارمحال‌و‌بختیاری به ترتیب با تبدیل روستاهای اردیموسی، هندمینی، یانچشمه به شهر موافقت کرد.

در ابلاغیه‌های عبدالرضا رحمانی‌فضلی به اکبر بهنامجو استاندار اردبیل، قاسم سلیمانی استاندار ایلام و اقبال عباسی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری آمده است: در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای مزبور به شهر موافقت می‌شود.  همچنین وزیر کشور در این ابلاغیه‌ها خطاب به استانداران مزبور درخواست کرده است، اقدامات لازم برابر قانون و مقررات موجود انجام و مراتب اعلام شود.

 وزیران خارجه ایران و ترکیه در تهران دیدار کردند؛ ایرنا   مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص راه‌های مختلف تقویت روابط دوجانبه به ویژه در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی به تبادل‌نظر پرداختند. گفت‌وگو در خصوص اوضاع منطقه از جمله پیگیری نتایج حاصل از نشست اخیر در سوچی درباره سوریه از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیران خارجه دو کشور بود. به گزارش ایرنا، مولود چاووش اوغلو قرار است در جریان این سفر یک‌روزه به تهران با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

 ۴۵ امضا بر طرح استیضاح آخوندی؛ فارس   تعداد امضاهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به 45 رسید. بنا بر این گزارش، تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس از طراحان استیضاح خواسته‌اند که تا آغاز روز کاری مجلس در هفته آینده از تحویل نامه استیضاح آخوندی به هیات رییسه خودداری کنند تا آنها نیز بتوانند این نامه را امضا کنند. ناکارآمدی در حوزه راهداری و رویکرد آخوندی به سازمان نظام مهندسی کشور از جمله محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.

 احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه تهران، آنکارا و مسکو؛ ایلنا  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه زمانی برای دیدار میان روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه مشخص نشده است، گفت که در صورت ضرورت این دیدار برگزار خواهد شد. او افزود: «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه در ارتباط مستمر با رجب طیب اردوغان و حسن روحانی همتایان ترک و ایرانی خود است و در این گفت‌وگوها اوضاع سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. پوتین روز گذشته با روحانی تلفنی گفت‌وگو کرد و درباره نتایج نشست سوچی درباره سوریه رایزنی و دوطرف بر همکاری میان روسیه، ایران و ترکیه درباره توافق آستانه با هدف حل و فصل مسائل سوریه تاکید کردند.

 بازدید از زندان‌های کشور ادامه می‌یابد؛ برنا   محمد کاظمی نماینده مجلس درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس که از توقف بازدید نمایندگان از زندان‌های کشور به دلیل برخی اختلاف‌ها در بین اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های اخیر خبر داده بود، گفت: اختلافی بین اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های اخیر وجود ندارد و در این کمیته برنامه داریم از سایر زندان‌های کشور با اولویت شهرهایی که در آن اغتشاشات صورت گرفته است، بازدید کنیم. این عضو هیات بازدیدکننده از زندان اوین افزود: کمیسیون قضایی ماهیتا می‌تواند از زندان‌ها بازدید کند، چراکه زندان، دادگاه نیست که بگوییم با ورود مجلس شورای اسلامی استقلال آن زیر سوال می‌رود.

 دفع حملات اسراییل به دمشق؛ ایسنا  سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه دیروز سه حمله متوالی رژیم‌صهیونیستی به مواضعی در ریف دمشق را دفع کرد. سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه به مقابله با جنگنده‌های اسراییلی پرداخته و تعدادی از موشک‌های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف منفجر کرد. در پی این حملات، صدای انفجارهای مهیبی در دمشق و اطراف آن شنیده شد. منابع رسانه‌یی سوری افزودند که در پی حمله جنگنده‌های اسراییلی به اهدافی در شمال دمشق، انفجارهای بزرگی به وقوع پیوست.

 

ارسال نظر