روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۹۹

 اگر اسلام را از دست بدهیم نابود می‌شویم؛ ایسنا  رییس مجلس قطر با بیان اینکه اسراییل از تمامی ابزار خود برای شکست مقاومت استفاده می‌کند، گفت که قطر از هیچ تلاشی برای حمایت از پایداری مقاومت فلسطین در برابر تجاوز مستمر اسراییل فروگذار نخواهد کرد. احمدبن عبدالله بن‌زید آل محمود با بیان اینکه اگر اسلام را از دست بدهیم خودمان نابود می‌شویم، گفت: وحدت، پیوستگی و همبستگی موضوع بسیار مهمی است، نباید دچار اختلاف و تفرقه شویم و باید همه تلاش را برای حل مشکلات مسلمانان به کار ببریم. او گفت که نباید اجازه دهیم که دشمنان، مسلمانان را متهم به کارهای تروریستی و خشونت کنند.

 وزیر هیچ کاره است، روحانی به مجلس بیاید! خانه ملت    نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در نشست علنی دیروز مجلس پس از توضیحات علیرضا آوایی درخصوص حقوق کارکنان شورای حل اختلاف گفت: بنده از پاسخ وزیر قانع نشدم اما وزیر را در این باره هیچ کاره می‌دانم و باید سوال نمایندگان از رییس‌جمهور اعلام وصول شود تا آقای روحانی با حضور در صحن درباره مشکلات موسسات مالی، شوراهای حل اختلاف و دریاچه ارومیه به نمایندگان پاسخ دهد و درباره رییس‌جمهور رأی‌گیری شود. علی مطهری در پاسخ به صحبت‌های این نماینده گفت: وزیر دادگستری هیچ کاره هم نیست چراکه براساس اصل 160 قانون اساسی وزیر رابط بین 3 قوه است و وظیفه پیگیری مسائل را دارد.

 نمایندگان اجازه تحقیق و تفحص از هر نهادی را دارند؛ برنا   ناصر قوامی، رییس کمیسیون قضایی در مجلس ششم درباره درخواست بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین گفت: مجلس اجازه نظارت در همه امور کشور را دارد یعنی می‌تواند در همه امور کشور تحقیق و تفحص کند، یکی از امور مهم مساله زندان‌هاست. برخی می‌گویند 1500نفر دستگیر شده‌اند و این وظیفه مجلس است که از زندان‌ها بازرسی کند. ما باید در مقابل رسانه‌ها پاسخگو باشیم. قوامی با توجه به وظیفه نمایندگان در این مورد گفت: این حق مسلم مجلس است و اگر کوتاهی کنند در مقابل خدا و مردم مسوول هستند. نمایندگان اصلاح‌طلب و نمایندگان اصولگرا باید پیگیر این موضوع باشند.

 سیستان و بلوچستان منطقه امن کشور است؛ پایگاه اینترنتی بسیج   رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخلاف تصورات معمول، سیستان و بلوچستان منطقه امن کشور است که به لطف معتمدان و ریش سفیدان همواره موقعیت انقلاب در این استان به خوبی درک شده است.  سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در اجتماع سران، ریش‌سفیدان، متنفذین و معتمدین طوایف و عشایر سنی و شیعه استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و با اشاره به برخی مشکلات داخلی تاکید کرد: مردم عزیز ما استحقاق همه خوبی‌ها را دارند و مسوولان باید به رفاه و اقتصاد و رشد تعالی این مردم توجه ویژه کنند.  

 ایجاد فضای پیچیده؛ راهبرد جدید امریکا علیه ایران؛ مهر    وزیر دفاع گفت: امریکا با ایجاد فضای پیچیده به دنبال اجرایی کردن راهبرد جدید خود علیه جمهوری اسلامی ایران است.  امیرسرتیپ حاتمی در جمع مسوولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح با اشاره به رفتار و تحرکات زشت امریکا درخصوص برجام و مقابله امریکا با رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت: بررسی این رفتار‌ها نشان می‌دهد که دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را در شرایط خاص و پیچیده‌یی قرار دهند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ماه‌های گذشته امریکا نشان داد که درخصوص جمهوری اسلامی ایران یک استراتژی را به کار گرفته است که این استراتژی نشان از عمق خصومت علیه ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ما دارد.

 ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است؛ تسنیم   رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی در جهت نجات مردم از یوغ استکبار از همه فرصت‌های خود به ‌نحو احسن استفاده کرد. سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی مسوولان جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح با بیان اینکه «در کشورمان نیروهای مسلح با مسوولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده و مسوولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم به‌‌عهده دارند» گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده هستند.  او با تصریح بر اینکه«آمادگی روبه‌رویی با انواع تهدیدها برای کشور ما امری حیاتی است» گفت: انقلاب اسلامی ایران به ‌لطف خدا به سوی آرمان‌ها و اهداف خود با سرعت حرکت می‌کند. سرلشکر باقری با بیان اینکه ایران با استقلال کامل تصمیم‌گیری‌های خود را براساس قانون اساسی، تدابیر رهبری و اسناد بالادستی انجام می‌دهد، یادآور شد: دکترین امنیت ملی و دفاعی ایران اسلامی در چارچوب منافع ملی و استقلال کامل کشور تعیین می‌شود. رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید براساس تهدیدهای فرامنطقه‌یی سازماندهی شود تا در این باره دچار خسران نشویم.

 ساختار شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود؛ خانه ملت    رییس مجلس ترکیه اعتقاد دارد باید در ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد تجدیدنظر شود چراکه این شورا در مورد مساله فلسطین قطعنامه‌یی صادر کرد ولی توسط امریکا وتو شد که این موضوع نشان داد شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند آلام جهانی را التیام بخشد. اسماعیل قهرمان که در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل مصوبه‌یی وضع شد که نشان داد جهان بزرگ‌تر از چند کشور شورای امنیت است همچنین ادیان ابراهیمی اقدام امریکا در انتقال پایتخت رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند.

 

ارسال نظر