روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۵۰

 وزیر اطلاعات انتصاب رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور را تبریک گفت؛پاد| وزیر اطلاعات در پیامی انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌ علی اکبری را به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تبریک گفت. سیدمحمود علوی در این پیام ضمن تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: قطعا نقش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و ارتقای سطح بینش سیاسی و مذهبی اقشار مختلف مردم، بی‌بدیلی بوده و با حضور جنابعالی این نقش افزایش خواهد یافت.

 دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در 23 استان کشور فعال است؛ایرنا| مدیرکل امور ابنیه و اموال وزارت امور خارجه گفت: دفاتر نمایندگی این وزارتخانه هم‌اکنون در 23 استان کشور فعال است. اکبر امینیان در دیدار با استاندار قزوین افزود: ساختمان برخی از این دفاتر در استان‌هایی چون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی متعلق به خود وزارت امور خارجه است و سایر نیز از اماکن دولتی سایر دستگاه‌ها هستند. این مسوول اضافه کرد: در بعضی دفاتر که ساختمان‌ها در تملک ما نیست باید با همکاری استان‌ها مکان مناسب‌تری جهت فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه اختصاص یاید.

 انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان است؛ تسنیم| خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری و روستاییان است و باید اینها به نوا برسند نه اشرافیان مرفه بی‌درد. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: این اتفاقات طراحی امریکا و صهیونیسم و عربستان و پادوهای آنها که منافقین آدم‌کش قرار دارند، بود. این برای ما قابل توقع نبود که بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌یی مواجه شویم. آنها که گفتمان انقلاب را به حاشیه می‌رانند و مسائل جزئی بی‌ارزش را عمده می‌کنند و دنبال ارضای هوس‌هایشان هستند، می‌گویند تا کی انقلاب باید باشد؟ دشمن بیکار نیست و منتظر همین غفلت شماهاست تا احساس کنند مردم مشکل دارند تا وارد شوند و از همان نقطه ضربه می‌زنند.

 فیلترینگ تلگرام باعث رونق اقتصادی شده است؛ایلنا| دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تاکید کرد: با وجود تبلیغات پر حجم جهت استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به تلگرام، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از ۹۰درصد کاهش داشته است. خوشبختانه تاکنون چند میلیون از کاربران تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند. خرم‌آبادی در ادامه گفت: جلوگیری از فعالیت تلگرام علاوه بر اینکه موجبات رونق اقتصادی کشور و ممانعت از جاسوسی اطلاعاتی دشمنان را فراهم نموده، نقشه و برنامه چند ساله آنها برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور و استمرار تهاجم فرهنگی را نقش بر آب کرده است.

 پروژه‌های عمرانی با بودجه دولتی تکمیل نمی‌شود؛ایسنا| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه امسال اشتغال‌محور است، گفت: در لایحه بودجه باتوجه به مشکلات کشور به تولید و اشتغال توجه ویژه شده است. حسینی‌شاهرودی افزود: باید بر بودجه‌یی که برای اشتغال و تولید پیش‌بینی شده نظارت جدی شده و به درستی اجرا شود. او با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام با بودجه‌های عمرانی تکمیل نمی‌شوند، تصریح کرد: اگر بخواهیم با بودجه عمرانی شهرستان‌ها این پروژه‌ها تکمیل شود بیش از 30سال تکمیل آنها به درازا می‌کشد لذا راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیست.

 از دست رفتن چند هزار شغل با فیلتر تلگرام؛ ایلنا| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه فیلتر تلگرام موجب از دست رفتن چند هزار شغل شده است، گفت: اینکه مردم را به چند پیام‌رسان ارجاع دهیم که نمی‌توانند مخاطب جذب کنند، راه‌حل نیست. مصطفی کواکبیان افزود: باید مسوولان ساخت و ایجاد سرورهای داخلی را که مدت‌ها به مردم قول داده‌اند، عملی کنند و اگر می‌خواهند شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام را رفع فیلتر نکنند حتما لازم است با همکاری یکدیگر ایجاد سرورهای داخلی را امکان‌پذیر کنند.

 تاکید امیرعبداللهیان بر گسترش روابط با قطر؛مهر| دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر قطر در تهران بر لزوم تقویت و گسترش هر چه بیشتر ارتباطات دو کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله روابط پارلمانی تاکید کرد. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با علی بن حمدعلی السلیطی سفیر قطر دیدار و در رابطه با اهم تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی و مسائل مورد علاقه فی‌مابین تبادل‌نظر کردند. امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری برای گسترش روابط با کشورهای همسایه خود قائل است بر لزوم تقویت و گسترش هر چه بیشتر ارتباطات دو کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله روابط پارلمانی تاکید کرد.

 تصمیم‌گیری درباره منابع افزایش حقوق نیروهای مسلح؛تسنیم| ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح گفت: یکی از بحث‌هایی که در کمیسیون مطرح شده موضوع کسری 4هزار میلیاردی حقوق و مزایای نیروهای مسلح است. او افزود: بنا بود با گران شدن حامل‌های انرژی بخشی از این کسری جبران شود که کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد مخالفت کرد و ما در حال بررسی منابع پیشنهاداتی برای جبران این کسری از منابع دیگر هستیم.

 

ارسال نظر