روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸

 ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در خصوص ورشکستگی به مجلس؛پاد| روحانی رییس‌جمهوری لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در خصوص ورشکستگی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. در نامه رییس‌جمهوری به رییس مجلس آمده است: لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در خصوص ورشکستگی که به پیشنهاد بانک مرکزی در جلسه ۱۳۹۶/۷/۳۰ هیات وزیران به تصویب رسیده است برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با عنایت به اینکه نواقص و ابهامات متعدد قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در زمینه ورشکستگی، باعث بروز مشکلات عملی از جمله سوءاستفاده‌های متعدد بدهکاران به خصوص بدهکاران بانکی و توسل آنها به مقررات فعلی و اعلام ورشکستگی برای فرار از بازپرداخت تسهیلات دریافتی را فراهم آورده است و این وضعیت، مانعی برای استرداد مطالبات بانک‌ها و موسسات اعتباری است، در اجرای بند (۱۹) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر سالم‌سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه پولی و بانکی و تجاری، این لایحه که با هماهنگی و کسب ملاحظات قوه قضاییه تدوین شده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

 ابلاغ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی ؛پاد|حسن روحانی رییس‌جمهوری قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی که مصوب مجلس شورای اسلامی است براساس اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

 گزارش دستگاه‌های منتخب از حقوق شهروندی؛ایسنا| معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور اعلام کرد که نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی روز سه‌شنبه 28 آذر ماه با حضور حسن روحانی رییس‌جمهور برگزار می‌شود. پرویز اسماعیلی ضمن اعلام این مطلب افزود: در این اجلاس پس از تقدیم گزارش دستگاه‌های منتخب از عملکرد خود در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی، رییس‌جمهور نیز به موجب بند 5 سازوکار اجرا و نظارت بر منشور، گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع در زمینه تحقق منشور حقوق شهروندی را به مردم ارائه می‌کند.

 استقبال تهران از توسعه و تسهیل روابط با آذربایجان؛ایلنا| واصف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رییس مجلس خودمختار نخجوان گفت: آمادگی داریم که همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی، گردشگری و حمل و نقل را بیش از پیش با ایران توسعه دهیم. ظریف نیز در این دیدار اظهار داشت: مردم ایران و آذربایجان، هر دو کشور را خانه خود می‌دانند و احساس غربت نمی‌کنند. جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تسهیل روابط در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند و ما آمادگی داریم در زمینه‌هایی که یاد شد به‌ویژه راه‌آهن، راهسازی و پروژه‌های زیربنایی، کشاورزی، تولیدات مشترک، تسهیل امور گمرکی و تولید برق و... ‌همکاری‌ها را افزایش دهیم.

 پیام صریح تیلرسون درباره باقی ماندن امریکا در برجام؛ایلنا| یک تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی یادآور شد: چند روز پیش فدریکا موگرینی به صراحت اعلام کرد پیامی از رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات‌متحده دریافت کرده که براساس آن واشنگتن در توافق هسته‌یی باقی خواهد ماند. امیرعلی ابوالفتح با بیان اینکه براساس قانون بررسی توافق هسته‌یی ایران، کنگره می‌تواند تحریم‌های پیشین علیه ایران را اعمال کند یا تحریم‌های جدیدی را تصویب کند یا در این باره سکوت کند، تصریح کرد: پس از مدت ۶۰ روز از اعلام عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام توسط ترامپ شاهد هستیم که کنگره امریکا ترجیح داد در این باره سکوت کند.

 از رای به روحانی پشیمان نیستم؛؟؟؟؟؟| عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با بیان اینکه «نباید در دام خودخواهی جریان سیاسی مخالف دولت بیفتیم و فریب آنان را بخوریم»، گفت: اعتقاد داریم آقای روحانی، مشاوران و وزرای ایشان باید به خاستگاه فکری مردم توجه کنند و از اقداماتی که باعث می‌شود مردم گمان کنند دولت به وعده‌های خود بی‌توجه است، پرهیز کنند. جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با برنا افزود: تقویت این شائبه که سخنان آقای روحانی در انتخابات صرفا برای آن دوران بوده و کارکرد انتخاباتی داشته، باعث ناامیدی می‌شود، درحالی که بنده مطمئنم شأن رییس‌جمهور دور از این‌گونه صحبت‌هاست و ایشان ان‌شاءالله به وعده‌های خود پایبند هستند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه یقینا از رای به آقای روحانی پشیمان نیستم، گفت: «اگر امروز بار دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود، به روحانی رای می‌دهم.»

 احمدی‌نژاد هیچ سابقه انقلابی ندارد؛؟؟؟| عضو مجمع نیروهای خط امام درباره سکوت اصولگرایان در برابر رفتارهای ساختارشکنانه احمدی‌نژاد با بیان اینکه رییس دولت‌های نهم و دهم شخصیتی است که هیچ سابقه‌یی در انقلاب و بعد از آن و حتی در جبهه و جنگ ندارد و در حال حاضر به‌دنبال این است که برای خود یک چهره بسازد، گفت: در گذشته حمایت‌های بسیار غیرمعقول، غیرعادلانه و غیرکارشناسی از سوی اصولگرایان از احمدی‌نژاد صورت گرفت و به همین خاطر او خیال کرد کسی است که می‌تواند در برابر بزرگان نظام بایستد، او همواره مدعی است که اسناد و مدارکی از برخی دارد. این افراد باید جواب این اتهامات را بدهند و در برابر آنها سکوت نکنند. هادی غفاری در گفت‌وگو با ایلنا افزود: تاکنون هر چه در ارتباط با احمدی‌نژاد پاسخ داده شده یک‌سری اتهامات کلی بوده و کسی به‌طور مشخص به سخنان وی پاسخ نداده است. سابقا هم دیدیم احمدی‌نژاد در هر دوره قصد داشت یک شخصیتی را تخریب کند. یک روز دست روی آقای ناطق‌نوری می‌گذاشت و روزی دیگر مقابل آیت‌الله هاشمی می‌ایستاد.

 جزئیات طرح گشت‌های شبانه سپاه؛برنا| طرح بزرگ «حماسه خدمت و امنیت» نام طرحی متعلق به سازمان بسیج مستضعفین است که با هدف پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت برای مردم در قالب گشت‌های محله محور در سطح کشور در حال اجراست. بنا بر آنچه تاکنون درباره جزئیات این طرح اعلام شده، قرار است با کاهش قابل‌ملاحظه برپایی تورهای ایست و بازرسی بسیج، گروه‌هایی ۳ الی ۵ نفره متشکل از بسیجیانی که دوره‌های آموزشی خاص را گذرانده‌اند، به صورت پیاده و سواره و بدون دراختیار داشتن اسلحه، از غروب تا طلوع آفتاب در سطح شهرهای کشور اقدام به گشت‌زنی کنند.

 

ارسال نظر