ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بوده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۵۷
ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای 
پایبند بوده است

در شرایطی که روز گذشته برخی رسانه‌های امریکایی از احتمال خروج ترامپ از توافقنامه برجام خبر دادند، دبیرکل سازمان ملل با تایید پایبندی ایران به برجام گفت: خودداری رییس‌جمهور امریکا از تایید کردن تعهد ایران به توافق هسته‌یی، آینده توافق را در ابهام قرار داده است.  به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت تایید کرد که ایران به طور کامل به تعهداتش در توافق هسته‌یی سال 2015 عمل کرده است.  گوترش در گزارشی که قرار است روز هجدهم دسامبر در شورای امنیت به بحث گذاشته شود، همچنین تاکید کرد که توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 بهترین راه برای تضمین ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران است.  براساس این گزارش، یک نسخه از متن این گزارش در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است.

دبیرکل سازمان ملل در متن این سند که قرار است در تاریخ 18دسامبر به بحث گذاشته شود، آورده است:«این توافق بهترین راه برای تضمین ماهیت انحصارا صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران است.» وی در بخش دیگری از این گزارش درخصوص عدم قطعیت ایجاد شده درباره آینده این توافق پس از عدم تایید پایبندی ایران توسط دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا نیز ابراز تاسف کرد.

با وجود این گوترش تاکید کرد:«پایبندی امریکا به این توافق تا زمان حاضر به من قوت قلب می‌دهد.»

بخش دیگری از این سند به موضوع اتهامات عربستان علیه ایران در رابطه با موشک‌های پرتاب شده انصارالله به سمت فرودگاه ریاض می‌پردازد. عربستان مدعی است که این موشک‌ها در ایران تولید شده است. دولت امریکا نیز اتهامات مشابهی را مطرح کرده است.

 

 

ارسال نظر