روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۳

 هیات دولت لایحه بودجه ۹۷ کل کشور را تصویب کرد- پاد| آخرین جلسه فوق‌العاده هیات دولت جهت بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور برگزار شد.

یازدهمین جلسه هیات دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور بعدازظهر روز چهارشنبه به ریاست حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین روحانی برگزار شد و تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را به اتمام رساند. براساس اعلام مسوولان این لایحه این هفته تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

 پیام تبریک رییس‌جمهوری به مناسبت قهرمانی پارا وزنه‌برداران- پاد| رییس‌جمهور قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی مکزیک را تبریک گفت. متن پیام روحانی رییس‌جمهور به این شرح است: پس از کسب عنوان قهرمانی از سوی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی۲۰۱۷ امریکا، قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی مکزیک شادی ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز را مضاعف کرد. این پیروزی‌های ارزشمند بار دیگر نشان داد که جوانان با استعداد و توانمند این سرزمین در رشته‌های مختلف ورزشی همواره و در هر شرایطی توانایی فتح قله‌های افتخار را دارند و شایسته توجهی بیشتر هستند. اینجانب این موفقیت را به همه مردم ایران، مربیان و اعضای تیم ملی وزنه‌برداری معلولین کشور به ویژه خانواده‌های محترم این ورزشکاران، صمیمانه تبریک می‌گویم و تداوم سرافرازی جوانان ایران اسلامی را از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

 رییس ‌جمهور یک‌شنبه بودجه 97 را تقدیم مجلس می‌کند- صدا و سیما| رییس‌جمهور لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را روز یک‌شنبه، تقدیم مجلس دهم خواهد کرد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به این مطلب گفت: رییس‌جمهور روز یک‌شنبه با حضور در صحن علنی ضمن تقدیم بودجه 97 به تشریح ابعاد مختلف بودجه خواهد پرداخت. به گفته نعمتی، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‌‌ها و سوابق آن تا مدت 10روز می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند. وی افزود: سپس کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، گزارش نهایی خود را به مجلس تقدیم کند.

 بازدید از سایت نطنز در برنامه کمیسیون امنیت ملی مجلس- ایلنا| به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی در یادداشتی کوتاه به بیان توضیحاتی درخصوص بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت هسته‌یی نطنز پرداخت و نوشت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازدیدی از سایت هسته‌یی نطنز خواهند داشت.

بازدیدهای میدانی از تاسیسات و سایت‌های هسته‌یی کشور بخشی از فرآیند کمیسیون امنیت ملی برای تهیه گزارش‌های 6 ‌ماهه وضعیت اجرای برجام است. رحیمی اضافه کرد: تاکنون 7 گزارش 3‌ماهه توسط وزارت امور خارجه درخصوص وضعیت اجرای برجام در زمان‌های مقرر و بدون تاخیر به کمیسیون امنیت ملی ارسال شده است.

 دولت حمایت دیگر قوا، نیروهای مسلح و سپاه را می‎طلبد- خبرآنلاین| مسوول دفتر رییس‌جمهور گفت: تلاش برای اشتغال، تولید و معیشت مردم، کاری نیست که فقط یک وزیر یا دولت به تنهایی بتواند انجام دهد. ما نیازمند حمایت مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح سپاه، ارتش و بسیج هستیم. محمود واعظی با بیان اینکه ما بارها اعلام کردیم که با انتقاد به دولت موافقیم، افزود: اگر مسوولان از انتقادها اطلاعی نداشته باشند قطعا ارتباطشان با مردم قطع است و نمی‌توانند راه درست را در برآورده کردن خواست مردم انتخاب کنند. وی اظهار کرد: اگر شرایط امروز کشور را با قبل مقایسه کنید، درخواهید یافت که الان فضا خیلی آرام‌تر است. ما در این فضا می‎توانیم برنامه‌ریزی و مشکلات مردم را حل کنیم.

 برجام کارآمد بوده است و باید حفظ شود- ایسنا| مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از واشنگتن برای متعهد ماندن به تعهدات خود گفت: توافق هسته‌یی ایران کارآمد بوده و باید حفظ شود.

فدریکا موگرینی در پاسخ به این سوال مجری شبکه سی‌ان‌ان که در صورت خروج امریکا از برجام چه احتمالاتی پیش ‌رو قرار خواهد داشت، گفت: دیدگاه اتحادیه اروپا آن است زمانی که ما یک توافق هسته‌یی داریم که برای دو سال گذشته نتیجه‌بخش بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی(IAEA) پایبندی ایران به آن را تایید کرده است بنابراین نباید توافقی را که کارآمد بوده بر هم زد به خصوص زمانی که ما با مشکلات اشاعه تسلیحات هسته‌یی در کره شمالی روبه‌رو هستیم. او ادامه داد: برای ما اما این یک موضوع امنیتی است اگر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی مدیریت شود که اکنون برجام این وظیفه را انجام می‌دهد بنابراین توافق هسته‌یی با ایران باید حفظ شود.

 مشکل انتصاب استانداران بومی در دولت یازدهم-باشگاه خبرنگاران| معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دولت قبل استاندار بومی انتخاب و مقرر شد در دولت دوازدهم استاندار بومی انتخاب نکنیم. اسماعیل جبارزاده درباره دلیل انتصاب استانداران غیربومی از سوی وزارت کشور اظهار کرد: در دولت یازدهم انتخاب استانداران به صورت بومی انجام شد اما معایبی در این زمینه وجود داشت که براساس ارزیابی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم در دولت دوازدهم برای استان‌ها استاندار بومی انتخاب نکنیم. وی با اشاره به معایب انتخاب استانداران بومی ادامه داد: زمانی که برای استان‌ها، استاندار غیربومی انتخاب می‌شود نگاه به وی هم برای انجام امور هماهنگی توسعه‌یی به عنوان نماینده دولت خواهد بود نه به عنوان نماینده یک قوم، طایفه و یک قبیله.

 

ارسال نظر