روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۱۵

 در رابطه با عربستان سعودی، ایران درخواستی برای میانجی‌گری نداشته است؛تسنیم| سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تکذیب ادعای روزنامه کویتی الجریده تاکید کرد که ایران درخواستی از تونس برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان نداشته است. بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای روزنامه کویتی الجریده گفت: «ایران درخواستی از تونس برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان نداشته و این خبر تکذیب می‌شود.»

 حمایت وزیران امورخارجه کشورهای آسیایی و اروپایی از برجام؛ایرنا|  51 نفر از وزیران امور خارجه آسیا و اروپا و مقام‌های عالی‌رتبه دیپلماتیک پس از یک نشست مشترک در «نایپیداو» میانمار با صدور بیانیه‌یی ضمن اعلام حمایت از برجام، خواستار اجرای کامل آن از سوی همه طرف‌ها شدند. این وزیران پس از یک نشست مشترک از جمله بررسی راهکارهای حل بحران کشتار و آوارگی پناهندگان میانماری در نایپیداو میانمار، بیانیه مشترکی در 33بند در مورد مسائل مختلف منطقه‌یی و بین‌المللی صادر کردند. در بند 18 این بیانیه اعلام شده است: وزیران حاضر در این جلسه حمایت خود را از توافقنامه برجام که میان گروه 1+5 به امضا رسید و پس از آن نیز در قطعنامه 2231 سازمان ملل از آن حمایت شد، اعلام می‌کنند.

 دوستی اصلاح‌طلبان با ناطق طبیعی است؛ایلنا| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بازگشت ناطق‌نوری به عرصه سیاسی کشور گفت: در طول ۴ سال اخیر آقای ناطق و دوستان ما با هم در ارتباط بودند و جلسات و تعاملات فکری داشتند؛ اما همان‌طور که وی تاکید بر حفظ مواضع فکری خود دارد ما هم مواضع اصلاح‌طلبی خودمان را داریم و باید بگویم دوستی و رفاقتی که بین ناطق‌نوری و اصلاح‌طلبان وجود دارد، طبیعی است. سید عبدالواحد موسوی‌لاری درباره بازگشت ناطق‌نوری به عرصه سیاسی گفت: اگر آقای ناطق نوری را به عنوان یک فعال سیاسی در نظر بگیریم ایشان هیچ‌وقت از عرصه سیاسی دور نبودند که حال بخواهند بازگردند، اما اگر بخواهیم وی به حوزه اجرا بازگردد من خیلی بعید می‌دانم که آقای ناطق دوباره مسوولیت اجرایی بر عهده بگیرد.

 اصلاح رویه‌ها به جای برخوردهای موردی؛ایسنا| سرپرست دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور با بیان اینکه نیاز به تغییر نگرش در حوزه بازرسی‌ها داریم، گفت: برخوردهای موضوعی و موردی جوابگو نیست و باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، رویه‌ها و روال‌ها را اصلاح کنیم تا جلو ایجاد فساد و بروز تخلف گرفته شود. سید محسن صادقی در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه سازمانی دفاتر بازرسی برای افزایش اثربخشی اقدامات آنان تصریح کرد: حداقل 182 دفتر بازرسی و نظارت در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی وجود دارد که ضروری است اثربخشی فعالیت‌های این دستگاه‌ها ارتقا یابد.

 ابراز امیدواری منتجب‌نیا از رفع حصر تا پایان سال؛برنا| قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از احتمال رفع حصر تا پیش از پایان سال خبر داد. «رسول منتجب‌نیا» نگاهی مثبت به دیدارهای اخیر چهره‌های سیاسی با کروبی دارد و می‌گوید: گشایش‌هایی در خصوص مساله حصر صورت گرفته و وضعیت آقای کروبی بهتر از گذشته شده است. وی درباره اینکه آیا وعده‌یی برای رفع حصر تا پایان سال داده شده؟ تاکید کرد: در این باره خبری به او ندادند اما با توجه به شرایط، امیدوار است حتی پیش از پایان سال حصر برداشته شود.

 مخالف جنگ علیه ایران هستیم؛فارس| رییس‌جمهور سودان تاکید کرد که این کشور مخالف اعلان جنگ عربی علیه ایران است، زیرا رویارویی نظامی بین دو طرف به زیان منطقه است. «عمر البشیر» ضمن اعلام مخالفت خود با هر گونه اعلان جنگ عربی علیه ایران گفت که بهترین راه، همزیستی بین اعراب و ایران و حل اختلافات از طریق گفت‌وگوست نه رویارویی نظامی. البشیر در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم اظهار داشت که «رویارویی ایرانی-عربی در حال حاضر دور از حکمت و درایت است.»

 سفر ماکرون به تهران در حال پیگیری است؛فارس| سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه سرنوشت لبنان باید توسط مردم این کشور و بدون فشار کشورهای خارجی تعیین شود، اعلام کرد که سفر ماکرون به تهران در حال پیگیری است. ابوالقاسم دلفی دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فرانس انفو» با اشاره به تحولات اخیر لبنان ضمن تشریح سیاست‌های منطقه‌یی ایران مبتنی بر حفظ و ثبات و همکاری با کشورهای منطقه جهت پایان کار داعش در عراق و سوریه گفت: سرنوشت لبنان باید توسط مردم این کشور و بدون فشار کشورهای خارجی تعیین شود. دلفی با اشاره به امتناع عربستان سعودی از پیشنهاد مذاکره از سوی ایران افزود: سیاست‌های این کشور به دلیل فرافکنی مشکلات داخلی بر اساس تنش در منطقه استوار شده است و لذا چالش‌های موجود در قطر، یمن و لبنان در همین راستا ارزیابی می‌شود.

 یک فوریت لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در دستور کار قرار گرفت؛خانه‌ملت| نمایندگان مجلس دهم با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور حذف می‌شود. یک فوریت طرح اصلاح تعطیلات رسمی در دستور کار جلسه علنی دیروز مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع ۱۹۷نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید دیدار می‌کند؛میزان| رییس سازمان بسیج مستضعفین با سفر به قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار خواهد کرد.  سردار غلامحسین غیب‌پرور با حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، سبحانی و مصباح‌یزدی دیدار خواهد کرد. برنامه‌های سردار غیب‌پرور به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

 هماهنگی قوای سه‌گانه برای حل مشکل موسسات غیرمجاز؛خبرآنلاین|  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه هم‌اکنون هماهنگی خوبی میان سه قوه برای حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز وجود دارد از تلاش‌های بانک مرکزی در این راستا تقدیر کرد. سید کاظم دلخوش با اشاره به سابقه شکل‌گیری موسسات مالی غیرمجاز گفت: با توجه به قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق ندارد بدون مجوز بانک مرکزی اقدام به فعالیت پولی کند؛ بر این اساس خوشبختانه امروز بانک مرکزی با عنایت به این قانون و سایر اختیارات قانونی ضمن همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوطه اقدامات مناسبی را در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز انجام داده و می‌دهد.

 

 

ارسال نظر