روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۵۱

 دعوت از روحانی برای سفر به اتریش؛تسنیم| رییس دفتر رییس‌جمهور توضیحاتی درخصوص سفر رییس‌جمهور به اتریش ارائه داد؛ پیش‌تر سفر روحانی به این کشور در آخرین لحظات در فروردین ماه95 لغو شده بود. حالا محمود واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در این باره می‌گوید: آقای روحانی دعوتنامه ازسوی این کشور دارند و به این دعوت هم پاسخ مثبت داده شده اما به دلیل مشغله‌های کاری زیاد زمان این سفر مشخص نشده است.

 نامه 157 نماینده مجلس برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی؛ایلنا|  ۱۵۷ نماینده مجلس در نامه‌یی خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدند. در بخشی از نامه نمایندگان به رییس‌جمهور آمده است: انباشت این‌گونه دیون امروز بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی را از مدار تعادل خارج و بالقوه یا بالفعل به صندوق‌های ورشکسته تبدیل کرده است که این موضوع درمورد صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی باتوجه به جامعه بیش از ۴۰میلیونی تحت پوشش اهمیت بسزایی دارد. از آنجا که تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ در دستور کار دولت است دستور فرمایید نسبت به پیش‌بینی منابع و پرداخت بدهی صندوق تامین اجتماعی اقدامات لازم صورت پذیرد.»

 بارها درباره لغو روادید ایران و عراق گفت‌وگو کردم؛برنا|  وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات متعدد درباره لغو روادید میان ایران و عراق، گفت: نمی‌توان سیاستی را به دولت همسایه تحمیل کرد. محمدجواد ظریف با اشاره به دلایل عدم لغو روادید میان ایران و عراق باوجود درخواست‌های بالای مردم برای برطرف شدن این مانع، گفت: اگرچه تصمیم برای لغو روادید موضوع حاکمیتی دو طرفه است و ایران برای لغو متقابل روادید اعلام آمادگی کرده است اما این تصمیم باید از طرف دولت عراق نیز گرفته شود، این درحالی است که تعداد زوار و مسافرانی که سالانه از عراق به ایران می‌آیند از ایرانیانی که در سال وارد خاک عراق می‌شوند، بیشتر است اما عراقی‌ها هنوز آمادگی این کار را ندارند.

 معارفه تخت‌روانچی برگزار شد؛پاد|  مجید تخت‌روانچی و حمید ابوطالبی برای تصدی سمت‌هایی در دولت معرفی شدند. معارفه مجید تخت‌روانچی به‌عنوان معاون سیاسی دفتر و حمید ابوطالبی به‌عنوان مشاور رییس‌جمهور با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور، معاونان و مدیران دفتر و نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

 سیاست‌های عربستان بستر اصلی بی‌ثباتی در منطقه است؛ایرنا| معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه درخصوص بیانیه جدید اتحادیه عرب گفت: امروز سیاست‌های عربستان‌سعودی به‌عنوان زمینه و بستر اصلی گسترش به‌هم ریختگی، ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و جهان شناخته شده است و با صدور چنین بیانیه‌هایی تحریفی در این واقعیت ایجاد نخواهد کرد. حسین جابری‌انصاری دیروز در حاشیه آیین ترحیم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: عربستان‌سعودی و جوسازی‌های گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور به نام اتحادیه عرب برخلاف سیاست‌های کشورهای عربی در زمینه همکاری با ایران صادر شده است.

 نسخه سعید جلیلی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها؛مهر|  نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات غیرنفتی به موضوع تلاش ‌برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: سوال مهمی که امروز وجود دارد این است که در روابط خارجی اقتصادی در کدام نقطه ایستاده‌ایم و با وضع مطلوب چقدر فاصله داریم؟سعید جلیلی افزود: با گسترش روابط خارجی اقتصادی به‌ویژه با کشورهای همسایه می‌توانیم حجم قابل‌توجهی از تحریم‌ها را در عمل بی‌اثر کنیم لذا باید ضمن شناسایی موانع، برای گسترش روابط اقتصادی با همسایگان نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

 بودجه حوزه جوانان با تلاش نمایندگان جوان 10برابر شد؛برنا|  رییس فراکسیون جوانان مجلس دهم گفت: فراکسیون جوانان ضمن اینکه بودجه حوزه جوانان را 10برابر کرده خواستار همکاری بیشتر با دستگاه‌های اجرایی است که در حوزه جوانان فعالیت می‌کند. فرید موسوی، با اشاره به برنامه‌های فراکسیون متبوعش گفت: برنامه‌ریزی‌هایی داریم که فراکسیون با دستگاه‌های اجرایی که در حوزه جوانان فعال هستند، همچون معاونت علمی، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و بنیاد علمی نخبگان همکاری بیشتری کند. اینها دستگاه‌هایی هستند که در حوزه امور جوانان فعالیت دارند.

 حمله همزمان قالیباف به اصولگراها و اصلاح‌طلبان؛خبرآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریان اصولگرایی در حرف و عمل معتقد به مکتب امام است اما این جریان کارنامه قابل‌قبول و قابل دفاعی ندارد و حتی در هدف‌گذاری و روش و ابزار هم بدسلیقگی داشته است. محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز با حضور در دانشگاه علم و صنعت، اگرچه اصلاح‌طلبی را نیاز جامعه امروز نامید اما به بیان ایراداتی پیرامون این جریان پرداخت و بخشی از آن را وبال مردم خواند. او البته به‌عنوان یک چهره اصولگرا، اصولگرایان را نیز از انتقادات خود مصون نگذاشت و تفکرات آنها را خارج از نیازهای روز دانست.

 تکذیب خبر بازداشت تعدادی از ایرانیان در مراسم اربعین؛فارس|  حسن قشقاوی معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه خبر منتشر شده مبنی بر بازداشت تعدادی از ایرانیان در مراسم اربعین را رد کرد. قشقاوی در حاشیه مراسم ختم پدر بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در جمع خبرنگاران و درباره اظهارات قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق که از دستگیری ٧٥ ایرانی در عراق به اتهام تلاش برای برهم زدن روابط عراق با دیگر کشورها خبر داده، گفت: چنین خبری درست نیست. من که مسوول این قضیه هستم، چنین خبری را در این زمینه ندارم.

 مشایی با قرار کفالت آزاد شد؛ایرنا|  اسفندیار رحیم‌مشایی که صبح دیروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد بود، با قرار کفالت آزاد شد. مشایی به دلیل توهین به مسوولان، تصرف غیرقانونی اموال دولتی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ رسانه مراجعه کرد.وی روز گذشته با صدور قرار کفالت توسط شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، آزاد و از دادسرا خارج شد. مشخص نیست کفیل وی چه کسی است.

 

ارسال نظر