روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴

 اگر حمایت‌های ایران نبود، عراق از بین می‌رفت؛ایسنا| هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق در نخستین کنفرانس در مورد تروریسم در بغداد گفت: از فتوای مرجعیت دینی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم. در ابتدای جنگ با داعش ائتلاف بین‌المللی از عراق حمایت نکرد، بلکه جمهوری اسلامی ایران بود که از همان ابتدا در کنار عراق ایستاد. وی افزود: در جنگ با داعش، ایران بود که در کنار عراق ایستاد نه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که امریکا آن را رهبری می‌کند.

 هیات مذاکره‌کننده ایران وارد قزاقستان شد؛مهر| حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه به همراه هیاتی از کارشناسان برای شرکت در نشست آستانه 7 که با حضور ایران، ترکیه و روسیه برگزار می‌شود، وارد قزاقستان شد. براساس این گزارش نشست آستانه 7 قرار است، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در آستانه قزاقستان برگزار شود. در نشست‌های آستانه نمایندگان سازمان ملل نیز حضور دارند. بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه نشست‌های آستانه را در حل بحران سیاسی سوریه موثر دانسته و به ادامه موفقیت‌های این اجلاس امیدوار هستند.

 سازوکارهایی برای بررسی موارد نقض برجام وجود دارد؛ایسنا| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امریکا به اذعان کشورهای عضو 1+5 برجام را نقض می‌کند، گفت که مساله از برجام عبور کرده و امریکایی‌ها وارد حوزه‌هایی شده‌اند که ما روی آن حساس هستیم. وی در پاسخ به تذکر نماینده محلات مبنی بر اینکه طبق گزارش وزارت خارجه حداقل ۱۸ مورد نقض فاحش برجام صورت گرفته اما گزارشی درباره اجرای قانون اقدام متقابل ارائه نشده است، افزود: امریکایی‌ها با اقدامات مکرر خود از توافق برجام تخلف می‌کنند و مساله آن قدر روشن است که کشورهای عضو 1+5 اذعان دارند این تخلف‌ها موجب نقض توافق می‌شود. البته ساز و کارهایی وجود دارد که موارد نقض بررسی شود.

 تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای؛فارس| قطعنامه پیشنهادی ایران درباره خلع سلاح هسته‌یی که خواستار اجرای تعهدات کشورهای هسته‌یی درباره خلع سلاح هسته‌یی در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی (ان‌پی‌تی) است، با رای مثبت ۱۱۲کشور تصویب شد. عنوان این قطعنامه «پیگیری اجرای تعهدات پذیرفته شده در کنفرانس‌های بازنگری دولت‌های عضو ان‌پی‌تی در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰و ۲۰۱۰» است که پیش‌نویس آن توسط هیات ایران به کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی سازمان ملل ارائه شد. این قطعنامه با وجود مخالفت امریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چند هم‌پیمان عمدتا غربی امریکا با آرای مثبت اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تصویب شد.

 هشدار وزیر خارجه استرالیا درباره تبعات خروج امریکا از توافق هسته‌ای؛خبرآنلاین| سیدنی مورنینگ هرالد، جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نسبت به رویکرد دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در قبال توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که در جولای 2015 حاصل شد، ابراز نگرانی کرد. بیشاپ گفت که در رایزنی‌هایش با مقامات امریکایی، به‌ویژه وزیر امور خارجه هشدار داده است که اگر امریکا از توافق هسته‌یی‌اش با ایران خارج شود، کره شمالی چطور می‌تواند به امریکا و حرف‌هایش اعتماد کند. وزیر امور خارجه استرالیا همچنین گفت که ماه گذشته پس از آنکه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع را مطرح کرده، وی نیز به مقامات امریکایی گفته است که امریکا با چنین اقدامی اعتبار خود را ازجمله در موضعش در قبال کره‌شمالی از دست خواهد داد.

 امضای احکام انتصاب ۴ شهردار از سوی وزیر کشور؛پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور| سیدمحمدعلی افشانی، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از امضای احکام انتصاب شهرداران اردبیل، زنجان، فردیس و ورامین از سوی وزیر کشور خبر داد. وی گفت: وزیر کشور احکام انتصاب حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل، مسیح‌الله معصومی شهردار زنجان، منوچهر غفاری شهردار فردیس و حسین دهقانی شهردار ورامین را امضا کرد.

 آغاز به ‌کار نخستین هیات منصفه جرایم سیاسی؛ایلنا| اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات و نخستین هیات منصفه جرایم سیاسی استان تهران سوگند یاد کردند. غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات و نخستین هیات منصفه جرایم سیاسی استان تهران با اشاره به رسالت‌های حرفه‌یی اصحاب رسانه طبق قوانین و مقررات، میزان پرونده‌ها، جرایم و تخلفات مطبوعاتی را نسبت به آمار بالای نشریات و رسانه‌ها در کشور، پایین دانست و بیان کرد: در صدر بودن برخی جرایم مطبوعاتی نظیر نشر اکاذیب یا افترا، زیبنده جامعه رسانه‌یی کشور نیست و باید هر چه بیشتر در جهت کاهش این قبیل جرایم، اقدامات اساسی صورت گیرد.

 انهدام تیم فضای مجازی ضد انقلاب به بهانه بزرگداشت کوروش؛میزان| وزارت اطلاعات تیم مجری جریان ضد انقلاب در فضای مجازی که به بهانه روز بزرگداشت کوروش در هفتم آبان خواهان اقداماتی متناسب با اهداف از پیش طراحی شده مانند آسیب به اموال عمومی بود را منهدم کرد. در همین راستا برای صیانت از امنیت روانی جامعه و ممانعت از عملیاتی‌سازی رفتارهای آسیب‌زا، خطوط اصلی تولید محتوا و هدایت آنان مورد رصد و واپاش قرار گرفت. منابع خارجی به هدایتگری اعضای اصلی در فضای مجازی می‌پرداختند. پس از تلاش‌های فراوان کنشگران، لایه اصلی فعال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم گردید. یکی از اهداف دشمنان ایجاد واگرایی در بدنه جامعه ایرانی با بحران‌سازی‎های تصنعی در کشور است.

 دستگاه‌های مسوول تکلیف سپنتا نیکنام را مشخص کنند؛تسنیم| رییس شورای عالی استان‌ها گفت: موضوع عضویت یا لغو سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد یک موضوع کاملا حقوقی و شرعی است و مسوولان مربوطه هر چه سریع‌تر نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کنند. مهدی چمران با اشاره به حواشی پیش آمده درخصوص عضویت سپنتا نیکنام گفت: با توجه به طولانی شدن موضوع و حواشی پیش آمده در شبکه‌های اجتماعی باید هر چه زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود ضمن اینکه دستگاه‌ها نظر خود را برای موضوعات مشابه در آینده نیز بیان کنند.

 

ارسال نظر