روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹

 با تصویب هیات وزیران 4 استاندار جدید انتخاب شدند؛ایسنا| سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که با تعیین 4 استاندار جدید در هیات وزیران، تاکنون استانداران 17 استان تغییر کردند. سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه چهارشنبه هیات دولت گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسوولیت استانداری‌های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی و با تصویب هیات وزیران، برای این مسوولیت انتخاب شدند. وی افزود: براین اساس، محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی، بهمن مرادنیا به عنوان استاندار کردستان، سیدمناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان و سیدعلی آقازاده به عنوان استاندار مرکزی تعیین شدند.

 روسیه پیشنهاد میانجیگری برای عادی‌سازی روابط ایران و عربستان داد؛فارس| معاون وزیر خارجه روسیه از پیشنهاد مسکو برای ایفای نقش میانجیگری جهت عادی‌سازی روابط ایران و عربستان خبر داد. «میخاییل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو پیشنهاد داده تا در جریان مذاکرات بین عربستان و ایران وساطت کند. بوگدانوف تاکید کرد که مسکو این آمادگی را دارد تا میزبان مذاکره طرف روسی و ایران باشد. وی در این رابطه گفت: «اگر تفاهم و اعتماد متقابل میان تهران و ریاض وجود داشته باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات راحت‌تر قابل حل خواهد بود.»

 دیدار لاریجانی با خانواده کودک نجات یافته حمله تروریستی؛خانه‌ملت| رییس مجلس دهم برلزوم پیگیری کارهای درمانی عماد اسماعیل‌نژاد، کودک نجات یافته از حادثه حمله تروریستی به مجلس، تاکید کرد. در حادثه تروریستی مجلس در بین مراجعه‌کنندگان به دفاتر نمایندگان در مجلس، یکی از افراد کودکی دو ساله به نام عماد اسماعیل‌نژاد بود. خانواده عماد اسماعیل‌‌نژاد برای تامین هزینه‌های درمانی فرزندشان که مبتلا به یک بیماری نادر است به مجلس مراجعه کرده بودکه ناگهان تروریست‌ها با ورود به خانه ملت آن حوادث تلخ را رقم زدند. اما به صورت معجزه‌آسایی و در یک اقدام ایثارگرانه وی از طریق پنجره ساختمان به بیرون از ساختمان منتقل شد و نجات یافت.

 با خروج امریکا از برجام به سال ۱۹۹۵ برمی‌گردیم؛ایسنا| یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تبعات خروج احتمالی امریکا از برجام، می‌گوید هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود بازگشت پرونده ایران به سال ۹۵ میلادی است و امریکایی‌ها باید تلاش کنند پرونده ایران را دوباره فرامرزی کنند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را دوباره شکل دهند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ضمن تحلیل روند مذاکرات هسته‌یی و توافق برجام، این توافق را راهبرد نظام و عملگرایانه‌ترین توافق ممکن بین ایران و 1+۵ عنوان می‌کند و معتقد است که اگر برجام را امضا نمی‌کردیم پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل به سمت جنگ می‌رفت.

 واکنش به نامه عجیب شهردار رشت

به خودش؛باشگاه‌خبرنگاران| رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهردار رشت خانه شخصی داشته و نمی‌تواند از خانه سازمانی استفاده کند. ناصر سراج در مراسم سالروز سازمان بازرسی کل کشور افزود: در رابطه با شهرداری رشت که خودش مصوبه می‌زد و خودش اجرا می‌کرد، همان موقع سازمان بازرسی ورود و بررسی کرد. رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم فرمایش‌های مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم، باید همه پای کار بیایند و به‌طور منسجم با افراد فرصت‌طلب برخورد کنیم.

 رییس مجلس دستوری مبنی‌بر نامزدهای غیرمسلمان ندارد؛ایلنا| رییس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ضمن ارائه توضیحاتی درمورد ابلاغیه شورای نگهبان درمورد نامزدهای غیرمسلمان که یک‌ماه پیش از برگزاری انتخابات صادر شد، تاکید کرد: در آن مقطع تناقض‌گویی‌های بسیاری وجود داشته و رییس مجلس هرگز دستوری مبنی‌بر رد این ابلاغیه صادر نکرده است. حمد محمودی شاه‌نشین در واکنش به اینکه آیا هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا قصد ندارد موضوع لغو عضویت نماینده یزد در شورا را پیگیری کند، گفت: درصورت بروز مشکلاتی همچون مساله مربوط به نماینده زرتشتی شورای شهر یزد، شوراهای حل اختلاف ورود خواهد کرد.

 در صورت تحریم‌های جدید، ایران حق خروج از برجام را دارد؛تسنیم| یک دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید در صورتی که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود، تهران حق خروج از توافق هسته‌یی را خواهد داشت. این دیپلمات روس که با اسپوتنیک صحبت می‌کرد همچنین گفت که اقدام امریکا برای خروج از توافق هسته‌یی با ایران اوضاع خاورمیانه را بدتر خواهد کرد. او گفت: موضوع این است که ما نمی‌فهمیم چرا امریکا علاقه‌مند به خروج از توافق هسته‌یی ایران است.

 روسای قوا حرف‌شان را در جلسات خصوصی بیان کنند؛خبرآنلاین| نایب‌رییس مجلس دهم ضمن انتقاد از اظهارات اخیر روحانی و آملی‌لاریجانی در پاسخ به یکدیگر گفت که بهتر است روسای قوا حرف‌های خود را با صراحت و ادبیات فاخر و حتی‌المقدور در جلسات خصوصی بیان کنند. علی مطهری افزود: من معتقدم ادبیات هر دو بزرگوار ادبیات خوبی نبود و در شأن روسای قوا نیست. آقای رییس‌جمهور با گوشه و کنایه انتقاد خود را بیان می‌کند در حالی که ایشان رییس قوه مجریه است و اختیارات زیادی دارد. شخص اول اجرایی و شخص دوم کشور باید از موضع قدرت صحبت کند. اگر انتقادی به قوه قضاییه دارد باید به صراحت آن را بگوید که این کار شما خلاف قانون اساسی است و من که مطابق اصل ۱۱۳ مسوول اجرای قانون اساسی هستم به شما تذکر می‌دهم.

 نشست برجامی قانونگذاران دموکرات

با حضور کری و مونیز ؛ایرنا| پایگاه اینترنتی پولیتیکو گزارش داد که قانونگذاران دموکرات دیروز نشستی با مذاکره‌کنندگان ارشد امریکایی از جمله جان کری و ارنست مونیز وزیران خارجه و انرژی دولت اوباما و نیز وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه که در مذاکرات هسته‌یی با ایران حضور داشتند، برگزار کردند. پولیتیکو در ادامه نوشت: این جلسه در حالی برگزار شد که ترامپ باید تا ضرب‌الاجل 15 اکتبر (23 مهر) در مورد دیدگاه دولتش در قبال پایبندی ایران به برجام نظر خود را اعلام کند. ترامپ پیش‌تر بارها از توافق هسته‌یی با ایران انتقاد کرده بود.

 

 

ارسال نظر