روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۲۱

 به‌زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم-تسنیم| دادستان کل کشور گفت: به‌زودی تکلیف شبکه ارتباطی تلگرام را روشن می‌کنیم. حجت‌الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: اصل پرونده در استان کرمان تشکیل شده اما به‌دلیل اینکه پرونده به‌تازگی تشکیل شده از بیان جزئیات آن معذور هستم. وی درباره اینکه جهانگیری بازداشت است یا با قید وثیقه آزاد شده، گفت: این فرد فعلا بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

 برادر جهانگیری در کرمان بازداشت است-مهر| رییس دادگستری استان تهران وضعیت پرونده‌های خاوری و برادر جهانگیری را تشریح کرد. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رییس‌جمهور مربوط به پرونده‌های بانکی و بدهکاران کلان بانکی است؟ گفت: این فرد در کرمان بازداشت است به همین منظور پرونده وی در کرمان تشکیل شده و رسیدگی می‌شود.

  تلاش فراکسیون امید در رابطه با محدودیت‌های رییس دولت اصلاحات-ایلنا| نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم که پیش از آغاز نشست علنی دیروز پارلمان، در جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید درباره اعمال محدودیت‌های جدید برای حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی بحث و تبادل‌نظر کرده بودند، در نهایت بیانیه‌یی در انتقاد از اعمال این محدودیت‌ها تهیه کردند. بیانیه‌یی که در ذیل آن امضای چهره‌های شاخصی چون، محمدرضا عارف، الیاس حضرتی، علی مطهری، مصطفی کواکبیان، تابش، محمدعلی وکیلی و... قرار داشت. در این میان محمدرضا تابش نایب‌رییس فراکسیون امید پس از انجام مذاکره و رایزنی طولانی با کاظم جلالی رییس فراکسیون مستقلین ولایی و صحبت با برخی دیگر از چهره‌های تاثیرگذار این فراکسیون همچون بهروز نعمتی، سراغ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی رفت و مدتی با او مذاکره کرد. مذاکراتی که به‌نظر می‌رسد با محوریت اعمال محدودیت‌های جدید برای حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی صورت گرفته باشد.

 دور دوم مذاکرات ایران و افغانستان برگزار شد-خبرآنلاین| دومین دور مذاکرات ایران و افغانستان برای تدوین سند جامع راهبردی همکاری‌های میان دو کشور، دیروز یک‌شنبه با حضور هیات 15 نفره ایران و طرف افغان در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد. گزارش منابع خبری افغانستان حاکی است در جریان این مذاکرات که در پشت درهای بسته انجام شد؛ از میان پنج کمیسیون مشترک همکاری میان دو کشور، تنها به دو مورد، یعنی مذاکرات کارشناسی کمیته‌های امنیت و آب پرداخته شد. ایران علاوه بر این دو کمیسیون با افغانستان در سه حوزه مهاجرین، امور اقتصادی و مسائل فرهنگی نیز توافقنامه همکاری دارد که در قالب کمیسیون‌های مستقلی دنبال می‌شود.

 ایران ۱۰۰درصد درخصوص برجام همکاری داشته است-فارس| سناتور ارشد دموکرات کنگره در مصاحبه‌یی تصریح کرد که ایران همکاری کاملی در زمینه اجرای برجام داشته است و کناره‌گیری واشنگتن از این توافق پیام بدی را به کشورهایی چون کره‌شمالی ارسال می‌کند. «دایان فینستین» سناتور ارشد ایالت «کالیفرنیا» در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» شبکه «سی‌بی‌اس» امریکا تصریح کرد: «ایران همکاری 100درصدی (در زمینه برجام) داشته است و کناره‌گیری واشنگتن از این توافق هسته‌یی، پیام بدی را برای دشمنان و رقبای امریکا همچون کره‌شمالی ارسال می‌کند.»وی درخصوص جلسه کمیته قضایی سنا درباره ایران توضیح داد: «در کمیته قضایی سنا جلسه اطلاعاتی کاملی درباره ایران برگزار شد. هیچ تردیدی درباره این پایبندی ایران به محدودیت‌های برجام وجود نداشت.»

 ترامپ در بن‌بست است؛ برخی تیتر می‌زنند «برجام در بن‌بست»-تعادل| در شرایطی که ایران از طریق برجام توانسته هیات حاکمه امریکا را با چالش جدی در تصمیم‌گیری مواجه کند و قدرت دیپلماسی خود را به رخ بکشد برخی رسانه‌های داخلی در زمینی غیر از منافع ملی کشور بازی می‌کنند. حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری در واکنش به تیتر دیروز کیهان علیه برجام -«برجام در بن‌بست»- نوشت: چرا وقتی ترامپ در بن‌بست قرار می‌گیرد کیهان تیتر می‌زند برجام در بن‌بست است؟

  امریکا منزوی می‌شود، نه ایران-صدا و سیما| بایدن درباره گزارش‌ها مبنی بر قصد ترامپ برای «تایید نکردن» برجام گفت: این اقدام، موجب انزوای امریکا خواهد شد، نه ایران. بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، جو بایدن معاون سابق باراک اوباما رییس‌جمهور سابق امریکا، پنج‌شنبه‌شب با انتقاد شدید از دونالد ترامپ و دولتش گفت ترامپ، امریکا را به سوی «مسیر بسیار تاریک» افول ژئوپلیتیکی سوق می‌دهد.  وی گفت: «ما از اینکه در مسیری بسیار تاریک رو به پایین حرکت می‌کنیم، واقعا نگرانیم. این هوچیگری نیست. ما در حال حرکت رو به پایین در مسیر بسیار تاریکی هستیم که امریکا را در صحنه جهانی منزوی می‌کند و در نتیجه، منافع و مردم امریکا را تقویت نمی‌کند، بلکه در معرض خطر قرار می‌دهد.»

  سوال از وزیر کشور درباره تعلل در بررسی پرونده املاک نجومی-ایسنا| سوال ۱۶ نفر از نمایندگان از وزیر کشور درخصوص علت تعلل در بررسی وضعیت پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران در جلسه دیروز مجلس اعلام وصول شد. در جلسه علنی دیروز علاوه بر اعلام وصول سوال از وزیر کشور، سوال منطقه‌یی احمدی لاشکی نماینده نوشهر از وزیر راه درخصوص علت عدم وجود اراده برای حل مشکل مالکین اراضی اطراف فرودگاه نوشهر اعلام وصول شد.

 موافقت مجلس با دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی-خانه ملت| نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی موافقت کردند. نمایندگان مجلس در جلسه دیروز دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی را با ۱۵۲ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در توضیح این طرح گفت: در سال ۹۰، قانونی به تصویب رسید که به موجب آن ۹۰ درصد از مهندسان ناظر کشاورزی که در سال ۸۳ کار می‌کردند، جذب شدند. از آنجا که بازه زمانی اندک بود جذب ۱۰درصد از آنها انجام نشد که ما می‌خواهیم با این طرح این مشکل برطرف شود.

 آیت‌الله هاشمی نگران بیان نشدن واقعیت‌های جنگ بودند-برنا| فاطمه هاشمی گفت: دفاع مقدس مهم‌ترین اتفاق تاریخ ایران بوده است، به همین جهت همیشه نگران این مساله بودند که واقعیت‌های جنگ گفته نشود. فاطمه هاشمی‌رفسنجانی در همایش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و ٨سال دفاع مقدس گفت: یک بار از وی پرسیدم؛ آیا همه واقعیت‌های جنگ گفته شده که ایشان جواب دادند: همه واقعیت‌های جنگ بنابر مصلحت گفته نشده است. ایشان همیشه می‌گفتند: «من با جنگ مخالفم و یک بار پیش امام رفتم و گفتم اگر جنگ را تمام نکنیم معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.» پدرم همیشه ناراحت بودند که به آن پیروزی که حق‌مان بود، نرسیدیم.

 

ارسال نظر