ثابت کرده‌ایم موشک‌های‌مان برای دفاع هستند

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه امریکا ثابت کرد که قابل اعتماد نیست، افزود: چیزی که برای جامعه بین‌المللی اهمیت دارد این است که بتواند به حرف‌های امریکا به عنوان یک طرف مذاکره اعتماد کند. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تاکید کرد. ایران همیشه در طرف حق قرار داشت. متاسفانه امریکا و همپیمانان این کشور چنین سابقه روشنی ندارند. پس اگر ما می‌خواهیم درباره این موضوعات صحبت کنیم، گفته‌های زیادی درباره این موضوعات وجود دارد. شما درباره موشک‌ها صحبت کردید. ایران نیازهای دفاعی دارد. ایران 400میلیارد دلار به اصطلاح تسلیحات خوشگل هسته‌یی از امریکا نمی‌خرد! ایران نیاز دارد که دفاع خود را ایجاد کند. ما بارها گفته‌ایم و ثابت کرده‌ایم که موشک‌های ما برای دفاع هستند.

 براساس گزارش پایگاه خبری العالم، ظریف افزود: امریکا باید در بسیاری از توافقنامه‌های بین‌المللی شرکت کند، این کشور یک قدرت بزرگ است و روشن است که در مذاکرات بین‌المللی حضور دارد و بخشی از توافقنامه‌های بین‌المللی می‌شود، چه از طریق توافقنامه‌های دوجانبه و چه از طریق توافقنامه‌های چندجانبه و چه از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت! این توافقنامه(برجام) یک توافقنامه دوجانبه نیست حتی یک پیمان چند جانبه نیست بلکه قطعنامه شورای امنیت است.  او ادامه داد: امریکا عضو دایم شورای امنیت است. چیزی که برای جامعه بین‌المللی اهمیت دارد این است که بتواند به حرف‌های امریکا به عنوان یک طرف مذاکره اعتماد کند. اگر دنیا نتواند به حرف‌های امریکا به عنوان یک شریک مذاکراتی اعتماد کند در این صورت هیچ کس با امریکا مذاکره نخواهد کرد چون آنها می‌دانند که امریکا بالاخره از این اصطلاح مشهور استفاده خواهد کرد که: آنچه مال من است مال من است اما آنچه مال شماست، قابل مذاکره است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در هر مذاکره‌یی بده بستان وجود دارد. در مذاکرات هسته‌یی بده بستان وجود داشت. ما (دادن) برخی امتیازات را پذیرفتیم و امریکا نیز (دادن) برخی امتیازات را پذیرفت. در این مقطع زمانی بسیار اهمیت دارد علاوه بر اینکه باید از مزایای اقتصادی توافقنامه برخوردار شویم اما از جنبه جهانی نیز اهمیت دارد. همه ما در یک دنیای به هم پیوسته زندگی می‌کنیم.

ظریف افزود: از جنبه جهانی با توجه به همه بحران‌ها شامل کره شمالی و بحران‌های منطقه ما بسیار اهمیت دارد که بتوان به وعده‌ها و تعهدات بازیگران مهم در جامعه جهانی اعتماد کرد. 7 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد که نشان داده است ایران شریکی قابل اعتماد است، امیدوارم که امریکا در موضع خود تجدید نظر کند و به دنیا ثابت کند که این کشور هم شریکی قابل اعتماد است. وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر نقش دفاعی و بازدارندگی موشک‌ها برای ایران گفت: آن زمان که صدام دلبر امریکا و غربی‌ها بود و ایران را موشک‌باران می‌کرد این کشورها یک اخم هم به صدام نکردند.

 

ارسال نظر