درآمد نفتی باید به سمت صندوق توسعه سوق یابد

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درحال فاصله گرفتن از تامین منابع مالی با مکانیسم‌های قبلی هستیم و سعی کرده‌ایم که بودجه کمترین وابستگی را به درآمدهای نفتی داشته باشد.

مسعود کرباسیان در حاشیه بازدید از نیروگاه شهید منتظری اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بهره‌برداری از تولیدات دامپروری و کشاورزی با اتکا بر صرفه‌جویی مصرف آب و بهره‌برداری از پروژه‌های نیروگاهی آن هم با کاهش مصرف آب نشان می‌دهد که بخش خصوصی چه میزان فعال و در مسیر درست گام برمی‌دارد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌هایی که اکثرا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است، نشان می‌دهد که توان تولیدی کشور افزایش یافته و این یک مژده برای مردم ایران است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: درحال فاصله گرفتن از تامین منابع مالی با مکانیسم‌های قبلی هستیم و سعی کرده‌ایم که بودجه کمترین وابستگی را به درآمدهای نفتی داشته باشد و این درآمدها به سمت دیگری ازجمله صندوق توسعه ملی برود و در این صندوق دست برای رسیدن به اهداف پیش رو بازتر شود.

کرباسیان تاکید کرد: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای ملی نفت ۲۰درصد بوده است، خوشبختانه با این تدابیر و این هدف که باید درآمد نفت سهم بیشتری از این صندوق را در اختیار بگیرد امروز به ۳۰درصد افزایش یافته است.

وی به موضوع مالیات و برخی گلایه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: مالیات موضوع مهم دیگری است که کشور به سمت آن درحال حرکت است و اگر بودجه‌یی قدرتمند می‌خواهیم باید حق مالیاتی به درستی پرداخت شود پس استان‌هایی که توان پرداخت دارند باید از اتفاق در این زمینه پیشرو باشند که اصفهان از استان‌های پیشرو است اما گلایه‌ها آنجاست که می‌گویند برگشت بودجه به استان کمتر از میزان پرداختی مالیات است که این نیز خود یک مکانیسم تعریف شده دارد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در چارچوب قوانین هر استانی دارای یک سقف برای پرداخت مالیات است که اگر از آن سقف مالیات بیشتری پرداخت شد این میزان بیشتر به استان برمی‌گردد که در این خصوص کمی گلایه می‌شود اما با کمک نمایندگان مردم اصفهان و کارشناسان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظر