چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۵۲

صالحی امیری معاون رییس‌جمهور و سخنگوی دولت خواهد بود

02-3عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر عملکرد نسبتا مثبت صالحی‌امیری در وزارت ارشاد طی ماه‌های اخیر گفت: عمده دوستان اصلاح‌طلب از ایشان رضایت داشتند و به طور کلی رویکرد خوبی را در نظر گرفته بود و به تعهدات نیز پایبند بود. جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد معرفی دیگر اعضای کابینه جز ۱۸وزیر پیشنهادی اعلام کرد: بنابر شنیده‌ها آقای عیسی کلانتری به احتمال زیاد به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست انتخاب خواهد شد. او همچنین از احتمال تغییر در ساختار مربوط به بخش رسانه‌یی دولت خبر داد و گفت: صحبت‌هایی در مورد تغییر در ساختار دولت نیز مطرح است و قرار است با ارتقای بخش اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری به معاونت تغییراتی در این حوزه انجام شود که در این صورت به احتمال زیاد آقای صالحی‌امیری مسوولیت این معاونت را بر عهده می‌گیرند و علاوه بر آن سخنگوی دولت نیز خواهد بود چراکه در ساختار جدید قرار است، مسوولیت سخنگویی به این بخش منتقل شود و آقای صالحی‌امیری به عنوان معاون ارتباطات ریاست‌جمهوری و سخنگوی دولت برگزیده شود. نماینده اصلاح‌طلب ایلام گفت: بسیار از معرفی دکتر جنیدی خرسند هستیم چراکه ایشان از چهره‌های علمی و بسیار توانمند و خوشنام در جامعه حقوقی کشور است.

 

هشدار 48 مقام پیشین امریکایی به ترامپ درباره پیامدهای خروج از برجام

02-4​48 مقام پیشین، شخصیت‌های دانشگاهی و افسران نظامی امریکا با انتشار بیانیه‌یی نسبت به پیامدهای خروج واشنگتن از توافق هسته‌یی هشدار دادند و تاکید کردند که عدم تایید پایبندی ایران به توافق به منزله این خواهد بود که امریکا به توافق پایبند نیست.

به گزارش ایسنا، آنها در بیانیه خود آورده‌اند که خروج از توافق هسته‌یی به هیچ عنوان منافع امنیت ملی امریکا را تامین نخواهد کرد و چنین اقدامی در شرایطی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور مرتب تایید کرده که ایران به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) عمل می‌کند، پیامدهای سیاسی و امنیتی بلندمدت و سختی برای امریکا خواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است: گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس‌جمهور دونالد ترامپ قصد دارد پایبندی ایران به برجام را در ماه اکتبر تایید نکند، اتفاقی که به امریکا اجازه می‌دهد تحریم‌های ایران را که با اجرایی شدن توافق هسته‌یی رفع شده‌اند، بازگرداند. چنین اقدامی، امریکا را در وضعیت عدم پایبندی قرار می‌دهد نه ایران را. امضاکنندگان این بیانیه پیشنهاد داده‌اند تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امریکا و دیگر کشورها تایید می‌کنند ایران به تعهداتش عمل می‌کند، تایید پایبندی ایران به برجام نیز ادامه یابد چراکه دست زدن به هر اقدام دیگری غیر از این به اعتبار امریکا لطمه خواهد زد.

 

تولیدات موشکی ‌بیش از  ۱۵۰ درصد افزایش داشته است

02-5وزیر پیشنهادی دفاع توجه به ‌حوزه‌های موشکی‌، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و رزم زمینی را از اولویت‌های وزارت دفاع اعلام و تاکید کرد: درحال حاضر قابلیت‌ها و ظرفیت تولید قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون ‌ولایی مجلس گفت: از جوانی وارد عرصه دفاع شده و در مسوولیت‌های فرماندهی‌ یگان‌های ارتش در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور، معاون اطلاعات ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین‌ رییس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ در دولت یازدهم انجام وظیفه کرده‌ام. او اظهار کرد: ‌بعد از حمله امریکا و متحدانش به افغانستان و عراق که در مسوولیت معاون اطلاعات ارتش قرار داشتم با برنامه‌ریزی چندین رزمایش بزرگ در شرق و غرب کشور توانستیم آمادگی‌های لازم را برای مقابله با تهدید احتمالی نظامی علیه کشور ایجاد کنیم. ‌وزیر پیشنهادی دفاع تصریح کرد: با توجه به مسوولیت‌هایی که داشته‌ام، آشنایی کامل با نیازهای نیروهای مسلح دارم. حاتمی خاطرنشان کرد: در همان ابتدای دولت یازدهم ‌برنامه 4ساله وزارت دفاع‌ تدوین شد و در این 4سال کارهای بسیار ارزشمندی برای تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح انجام گرفت.

 

رییس‌جمهور مطالبه جامعه زنان در کابینه را نادیده گرفت

02-6رییس فراکسیون زنان از عدم معرفی زنان برای کابینه دوازدهم انتقاد کرد و گفت: اگر برنامه توسعه برای کشور می‌نویسیم باید بدانیم بدون حضور زنان توسعه محقق نخواهد شد. به گزارش ایلنا، پروانه سلحشوری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به معرفی اسامی وزرای دولت دوازدهم به مجلس طی روز گذشته گفت: مطابق آیین‌نامه جدید رییس‌جمهور باید مطابق ماده ۲۰۴ پس از دو هفته وزرای خود را به مجلس معرفی کند اما به جای ماده ۲۰۴ ماده ۲۰۸ بیان شد که در آیین‌نامه جدید مرتبط با مسائل بودجه‌یی است. نماینده تهران با انتقاد از عدم معرفی وزیر زن از سوی رییس‌جمهور گفت: در کمال بهت و ناباوری نیمی از جامعه ایران از سوی رییس‌جمهور نادیده گرفته شدند، زنان فرهیخته ایران در میان کشورهای جهان از معدود کشورهایی هستند که در سطوح مدیریت کلان سیاسی حضور ناچیزی دارند این درحالی است که در سایر سطوح مشارکت سیاسی و اجتماعی بسیار فعال بوده‌اند. او ادامه داد: اکنون بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در فعالیت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفق ظاهر شده‌اند اما هر زمان که بحث نظارت زنان مطرح می‌شود، نداشتن رزومه برای آنها مطرح می‌شود و این دور باطل همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر