روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۸۲

 تقویت انسجام و هم‌افزایی انتظار رهبر معظم انقلاب از نیروهای مسلح است-ایلنا| سردار سرتیپ محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در مراسم معارفه رییس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رهبری در ابتدای حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمد حسنی به این سمت سه مدال افتخار به وی دادند که البته مسوولیت ایشان را سنگین‌تر می‌کند، گفت: رهبری در این حکم بر ارتقای بصیرت و معنویت کارکنان ارتش تاکید کرده و بر لزوم توجه به خانواده‌ها اشاره داشتند که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم. وی با بیان اینکه رهبری همواره بر هم‌افزایی بین نیروهای مسلح که لازمه آن داشتن روحیه واحد و حرکت بر صراط مستقیم نظام است، تاکید دارند، اظهار کرد: البته وحدت و اخوت بین نیروهای مسلح وجود دارد اما انتظار رهبری تقویت انسجام و هم‌افزایی نیروهای مسلح است.

 دیدار اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند با آیت‌الله جنتی-ایسنا| اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند با دبیر و برخی اعضای شورای نگهبان ملاقات کردند. روز گذشته رییس و اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند به همراه یک هیات 30 نفره با دبیر و برخی اعضای شورای نگهبان ملاقات کردند. هیات تایلندی در سفر چند روزه خود، قرار است طی دیدارهایی با اعضای شورای نگهبان و مسوولان قضایی با فرآیند پاسداری از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز روند نظارت بر انتخابات آشنا شود.

 اصلاحیه قانون بودجه ۹۶ آماده ابلاغ شد-خانه ملت| حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس‌جمهور، اصلاحیه قانون بودجه ۹۶ را که پس از تصویب مجلس در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۳۹۶ به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، روز دوشنبه (19 تیر) در نامه‌یی برای ابلاغ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس‌جمهوری، به دفتر ایشان ارسال کرد. براساس این اصلاحیه که به‌عنوان پاراگراف دوم بند (ج) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تصویب و تایید شده است «معادل یک‌هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای پیشگیری و مهار (کنترل) بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مایه کوبی (واکسیناسیون) دام‌ها و بهداشت فرآورده‌های دامی دراختیار سازمان دامپزشکی قرار گیرد.

 31 نفر از دبیران کل احزاب ملی و استانی داوطلب عضویت در کمیسیون ماده 10 -ایرنا| محمدامین رضازاده دبیر کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب گفت: 31 نفر از دبیران کل احزاب استانی و ملی برای انتخابات عضویت در این کمیسیون داوطلب شده‌اند. وی همچنین افزود: رمضان رنجبر نماینده رییس قوه قضاییه و پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی و بنده به‌عنوان دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با انتخاب اعضای کمیسیون به‌عنوان هیات نظارت بر این انتخابات برگزیده شده‌ایم که به مدت سه روز شرایط داوطلبان را براساس قانون انطباق و اسامی نامزدهای نهایی را اعلام می‌کنیم.

 روحانی ۶ لایحه دولت را تقدیم لاریجانی کرد-پاد| رییس‌جمهور کشورمان در نامه‌های جداگانه‌یی به رییس مجلس شورای اسلامی 6 لایحه مصوب هیات وزیران را برای طی تشریفات قانونی تقدیم کرد. در یکی از نامه‌های جداگانه روحانی به رییس مجلس شورای اسلامی در ارسال این لوایح آمده است: «لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق که به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در جلسه 25‌/7/1395

هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.»

 به‌دنبال یکپارچه کردن نهاد وکالت هستیم-ایلنا| مصطفی‌ پورمحمدی وزیر دادگستری، از جذب وکیل در سال جاری توسط مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری خبر داد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال مرکز مشاوران قوه قضاییه اقدام به جذب وکیل خواهد کرد، گفت: هم برای کانون وکلا و هم ماده ۱۸۷ جذب داریم. وزیر دادگستری گفت: بحث اساسی در لایحه وکالت، یکپارچه کردن این دو نهاد حقوقی است که دنبال آن هستیم.

 زدن انگ فرصتی برای تروریست‌های واقعی ایجاد می‌کند-ایسنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه ما متعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری که آرامش، صلح و امنیت جامعه را برهم بزند برخورد کنیم، گفت: پدیده تروریسم یکی از مهم‌ترین جنایات سازمان یافته فراملی است. در بیشتر اسناد سازمان ملل متحد هم تروریسم یک خطر جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی نامیده شده است. وی دیروز در اجلاس کارگروه عملیاتی پروژه کالکان با اشاره به اینکه ایران همواره در راه مبارزه با تروریسم و موادمخدر پیشتاز بوده است، گفت: قطعا مبارزه با تروریسم و موادمخدر نیازمند توسعه هوشمندانه همکاری‌های بین‌المللی نظام‌مند و هدفمند است. ایران آمادگی کامل دارد با سازمان‌ها و کشورهایی که حقیقتا خواهان مبارزه قاطع با تروریسم هستند، همکاری کند.

 اگر معنی آتش‌بس جلوگیری از تندروی باشد اقدام خوبی است-ایلنا| علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور گفت: تضارب آرا و افکار لازمه جامعه است اما هرگونه اقدامی که بخواهد به امنیت ملی، وحدت و یکپارچگی آسیب برساند، قابل‌قبول نیست. وی با اشاره به آتش‌بس سیاسی که این روزها مطرح شده است و بعد هم باز پس گرفته می‌شود، عنوان کرد: منظور از آتش‌بس را نمی‌فهمم؛ مگر آتشی روشن شده که آتش‌بس را بیان می‌کنند. مثلا حواشی که اخیرا برای رییس‌جمهور اتفاق افتاده یک بداخلاقی است و اگر معنی آتش‌بس جلوگیری از این‌گونه حرکات تند است، اقدام خوبی است.

 آخرین دفاعیات متعرضان به سفارت عربستان اخذ شد-ایرنا| وکیل مدافع تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان گفت: آخرین دفاعیات تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان و وکلای مدافع آنان در برابر اتهامات وارده در دادگاه تجدیدنظر امروز اخذ شد. مصطفی شعبانی دیروز با بیان اینکه امروز دادگاه تجدیدنظر این متهمان در شعبه 53 دادگاه تجدیدنظر تهران برگزار شد، افزود: این نخستین و آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر بود که دفاعیات انجام شد. وی با بیان غیرعلنی بودن دادگاه، گفت: با توجه به اخذ آخرین دفاعیات، باید منتظر رای دادگاه باشیم.

 طالبانی وارد تهران شد-تسنیم| جلال طالبانی دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق و رییس‌جمهور سابق این کشور بامداد دیروز دوشنبه وارد تهران شد. گفتنی است طالبانی در مدت اقامت خود در ایران به استراحت و پاره‌یی گفت‌وگوها خواهد پرداخت. همچنین از آنجا که سفر دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق غیررسمی و برای استراحت است، بیشتر هیات همراه وی را پزشکان تشکیل می‌دهند.

 

 

ارسال نظر